Właściciel marki 4F – firma OTCF S.A. w styczniu br. wprowadziła się do najnowszego biurowca B1 w krakowskim projekcie realizowanym przez White Star Real Estate i Cain International – The Park Kraków. Tym samym spółka skonsolidowała swoje dotychczasowe biura w Krakowie i Wieliczce i oficjalnie przeniosła główną siedzibę na ulicę Saską 25C w Krakowie. Właściciel największej polskiej marki sportowej objął w sumie ponad 8,2 tys. mkw. powierzchni, zajmując 4 spośród 6 pięter dostępnych w budynku. Za aranżację wnętrz nowego biura OTCF odpowiadała pracownia Trzop Architekci.
Spółka OTCF S.A. jest jednym z największych pracodawców w Małopolsce. Specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i sprzedaży odzieży sportowej, obuwia oraz akcesoriów, dedykowanych profesjonalnym sportowcom i amatorom. Wiodącą marką w portfolio firmy jest 4F – marka obecna w 47 krajach świata, której ambasadorami są m.in. Anna i Robert Lewandowscy. Od ponad 10 lat 4F jest sponsorem polskiej kadry olimpijskiej i paraolimpijskiej oraz kilku europejskich Komitetów Olimpijskich. OTCF rozwija także własną linię żywności funkcjonalnej i suplementów diety 4F Fuel, marki 4F Junior i Outhorn, sieć multibrandowych sklepów sportowych SportStyleStory oraz restaurację ze zdrową żywnością 4F Spot. Jest wyłącznym dystrybutorem Under Armour na polskim rynku, a od 2020 r. prowadzi Fundację 4F Pomaga.
– Konsolidacja dwóch największych biur OTCF – dotychczasowej siedziby w Wieliczce oraz oddziału w Krakowie – to kluczowy krok w rozwoju naszej spółki. Na czterech piętrach kompleksu The Park Kraków mieszczą się m.in. funkcjonalne przestrzenie do pracy i spotkań, nowoczesne laboratorium działu jakości, showroom wszystkich naszych marek, wzorcownie działów projektowania odzieży i obuwia, studio fotograficzne czy szwalnia. Dogodne położenie kompleksu w pobliżu środków komunikacji miejskiej, ścieżek rowerowych i z wygodnym dojazdem samochodowym z Wieliczki, gdzie mieściła się nasza dotychczasowa siedziba, były dla nas dodatkowym atutem przy wyborze nowej lokalizacji. Tym samym rozpoczynamy nowy rozdział w historii firmy – podkreśla Igor Klaja, Prezes OTCF S.A.
– Z racji profilu jaki prezentuje spółka OTCF, specjalizująca się w tworzeniu i produkcji odzieży sportowej dla zawodowców i amatorów, główną inspiracją do stworzenia koncepcji wnętrza dla siedziby firmy nie mogło być nic innego jak największa sportowa impreza świata, czyli Igrzyska Olimpijskie.
Kolorystyka dominująca w projekcie wykorzystuje 5 kolorów z kół olimpijskich. Jako element spójny wykorzystaliśmy kolor czarny, w połączeniu na każdym z 4 pięter z kolejnymi kolorami: zielonym, czerwonym, niebieskim i żółtym. Wybrany kolor piętra pojawia się w formie delikatnych akcentów między innymi w profilach aluminiowych ścian szklanych czy też w pasach imitujących bieżnię na posadzkach w głównych ciągach komunikacyjnych biura.
Charakterystyczną i wyróżniającą się część stanowi showroom do prezentacji wszystkich nowych kolekcji 4F i pozostałych marek z portfolio firmy. Płaszczyzny pomieszczenia mają stanowić neutralne tło dla wyeksponowania produktów, stąd całość wnętrza zaprojektowano w kolorze białym. Duża ilość zieleni zawieszonej w specjalnych konstrukcjach pod sufitem nawiązuje do zielonego charakteru i zrównoważonego rozwoju, który stanowi istotny element w polityce firmy.
Swobodne stanowiska pracy zbudowane w przestrzeni w Agailowym modelu pracy łączy elastyczna przestrzeń stref wspólnych do nieformalnych i formalnych spotkań, która stanowi doskonałą bazę dla hybrydowego modelu pracy.
Sercem biura i elementem łączącym wszystkie piętra jest wewnętrzna klatka schodowa, zwieńczona na ostatniej kondygnacji dużą kantyną, która jest doskonałym miejscem do integracji wszystkich zespołów i sprzyja kreatywnemu myśleniu oraz tworzeniu nowych sportowych, zwycięskich pomysłów – wskazują Katarzyna Chmurzyńska-Mazur, Senior Architekt oraz Bartosz Trzop, CEO/Architekt z pracowni Trzop Architekci.
Spółka OTCF S.A. w nowej siedzibie ma do dyspozycji aż 4 tarasy. Wśród nich 2 o powierzchni 150 mkw., z widokiem na pobliski Zalew Bagry, oddalony zaledwie o 6 minut spacerem od kompleksu oraz 2 wychodzące na zielony dziedziniec. Na drugim piętrze budynku firma otworzyła nowoczesny showroom, gdzie prezentowane są kolekcje produktowe wszystkich marek z jej portfolio: 4F, 4F Junior, 4F Fuel, Outhorn, a także Under Armour, której OTCF jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce.
– Rozpoczęcie współpracy z tak rozpoznawalną marką potwierdza, że nasz koncept tworzenia funkcjonalnych i ponadczasowych projektów biurowych spełnia potrzeby wymagających najemców i jednocześnie jest dowodem na to, jak przyjazna najemcom jest nasza inwestycja w Krakowie. Mamy głęboką nadzieję, że to nowoczesne i iście olimpijskie wnętrze, przełoży się na kolejne sukcesy OTCF na światowej arenie – mówi Bartosz Prytuła, Managing Partner w White Star Real Estate.
Najemcom The Park Kraków została udostępniona aplikacja mobilna umożliwiająca m.in. dostęp do budynku i na powierzchnię biurową za pomocą smartfona, zapraszanie gości do biura, dynamiczne zarządzanie miejscami parkingowymi czy rezerwację sal i biurek. Zapewniony jest także łatwy dostęp do garażu podziemnego dzięki kamerom z funkcją rozpoznawania tablic rejestracyjnych i dostępne są stacje do ładowania aut elektrycznych.
W budynku B1 przewidziano uruchomienie kluczowych udogodnień: siłowni, sklepu spożywczego oraz restauracji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami deweloper przygotował na terenie inwestycji rozbudowaną infrastrukturę dla rowerzystów (szatnie, prysznice i stojaki na rowery), która będzie wspierać pracowników The Park w wyborze tego ekologicznego środka transportu i korzystania z licznych ścieżek rowerowych istniejących w pobliżu projektu.
O projekcie:
The Park Kraków będzie docelowo liczył 8 budynków biurowych, w których dostępne będzie ok. 100 tys. m2, wysokiej jakości powierzchni najmu. Cały kompleks The Park Kraków został zaprojektowany zgodnie z zasadami biophilic design, co jak potwierdzają badania, wspiera produktywność, kreatywność i wpływa na dobre samopoczucie osób pracujących w takim otoczeniu. W projekcie przewidziane są także liczne rozwiązania ekologiczne. Na dachach są zainstalowane panele fotowoltaiczne, zwiększające udział zielonej energii w projekcie, a w budynkach wdrożony jest system optymalizacji zużycia wody, gdzie woda deszczowa wykorzystywana jest do podlewania zieleni.
W zewnętrznych strefach spotkań i relaksu przewidziane są fontanny wody pitnej, które pozwolą na ograniczenie zużycia plastiku. Inwestycja jest certyfikowana w systemie BREEAM.
O deweloperze (White Star Real Estate) i inwestorze (Cain International):
White Star Real Estate jest znaną, międzynarodową firmą z wieloletnim doświadczeniem na rynku nieruchomości, która zrealizowała łącznie prawie 60 wysokiej jakości projektów komercyjnych i mieszkaniowych. Wśród nich znaczącą część stanowi grupa prestiżowych budynków biurowych, a pozostałe inwestycje to magazyny, centra handlowe oraz osiedla domków jednorodzinnych i mieszkań. White Star Real Estate jest także doświadczonym zarządcą nieruchomości i częścią White Star Group, zajmującej się szeroko pojętymi nieruchomościami. White Star Group jest spółką holdingową założoną w celu realizacji usług związanych z zarządzaniem nieruchomościami oraz inwestowaniem w nieruchomości i private equity, głównie w Europie Środkowej i Wschodniej. www.whitestar-realestate.com
Cain International to prywatna firma inwestycyjna działająca na rynku nieruchomości w Europie i Stanach Zjednoczonych. Od 2014 roku, firma zainwestowała ponad 5 miliardów dolarów w finansowanie nieruchomości. Cain International inwestuje również w firmy działające w sektorze lifestyle & leisure, rozbudowując w ten sposób portfolio usług, które odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów. Firma, która powstała ze współpracy pomiędzy jej dyrektorem generalnym, Jonathanem Goldstein oraz Eldridge Industries. Cain International Advisers Limited, oddział firmy odpowiadający za zarządzanie aktywami oraz doradztwo inwestycyjne jest zarejestrowanym doradcą inwestycyjnym (SEC).