Jak skutecznie rywalizować o uwagę klienta

Polska
Kajtman
Kajtman
REKLAMA
Dane GUS wskazują, że w pierwszych trzech kwartałach mijającego roku deweloperzy oddali do użytku niemal 88 tys. nowych mieszkań. To niewiele mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Znacznie więcej (o niemal 13%) wydano natomiast pozwoleń na budowę. W 2016 r. potencjalni nabywcy będą mogli zatem wybierać wśród wielu ofert. Ekspert Expandera podpowiada, jak skutecznie walczyć o ich uwagę.
Finanse na pierwszym miejscuTNS Polska zbadał, jakimi kryteriami kierujemy się w czasie wyboru nieruchomości. Dwóch na trzech z nas na pierwszym miejscu wskazuje cenę. Koszty są ważne zarówno dla osób nabywających mieszkanie z myślą o wprowadzeniu się, jak i tych, którzy planują wynajem nieruchomości. Zachęta finansowa wydaje się więc najskuteczniejszą formą zainteresowania potencjalnych nabywców. Należy jednak zauważyć, że oprócz promocji czy zniżek, istnieją jeszcze inne rozwiązania, z których mogą skorzystać deweloperzy. – Dla ogromnej części Polaków jedyną szansą za zakup mieszkania nadal jest zaciągnięcie kredytu hipotecznego – zauważa Izabela Pabian, ekspert Expandera. – Procedury z nim związane są dość skomplikowane, a wybór korzystnej oferty może zaważyć na domowych finansach w przyszłości. Warto zatem rozważyć także możliwość pomocy nabywcom w uzyskaniu zewnętrznego finansowania. Współpraca deweloperów z pośrednikami finansowymi, którzy pomogą porównać dostępne rozwiązania i ułatwią uzyskanie kredytu może okazać się skuteczną zachętą dla klientów.
Skuteczna rywalizacja z rynkiem wtórnymCzęsto porównując ofertę mieszkań z drugiej ręki oraz tych proponowanych przez deweloperów argumentem przemawiającym za tymi pierwszymi jest fakt, że wymagają one mniejszych nakładów finansowych podczas wprowadzania się. Z drugiej jednak strony deweloperzy mogą dostosować projekty do indywidualnych potrzeb czy preferencji klientów. Dzięki temu, zmianie może ulec rozkład gniazdek elektrycznych, grzejników czy nawet ścianek działowych. – Rozwiązania, dzięki którym klienci deweloperów uzyskują pomoc przy urządzaniu mieszkania mogą skłonić ich do wyboru oferty z rynku pierwotnego – przypomina Izabela Pabian, ekspert Expandera. – Co prawda, nadal będą one najpewniej droższe niż lokale z drugiej ręki, jednak charakteryzują się również wykorzystaniem lepszych technologii i materiałów, co może przełożyć się na niższe koszty eksploatacji związane np. z ogrzewaniem. Wielu nabywców mieszkań zapomina o tej kwestii, a może być to argument, który ostatecznie przeważy na wyborze oferty deweloperskiej.
REKLAMA
Przewidzieć nieprzewidzianeZakup mieszkania często wiąże się z powiększeniem rodziny. Decyzje, które podejmujemy na tym etapie życia, należą do najważniejszych. Nie dziwi więc, że wraz z rosnącą odpowiedzialnością Polacy nierzadko decydują się na zakup ubezpieczenia na życie. Czasami jest to decyzja wymuszona przez bank, gdyż dzięki ubezpieczeniu można uzyskać atrakcyjniejszy kredyt. – Warto jednak zwrócić uwagę, że jeśli posiadamy kredyt z ubezpieczeniem, to w razie śmierci czy poważnego wypadku odszkodowanie będzie zapewniało jedynie spłatę kredytu. Rodzina otrzyma jedynie różnicę między sumą ubezpieczenia a kwotą zadłużenia – przypomina Izabela Pabian, ekspert Expandera. – Dobrym rozwiązaniem dla deweloperów jest więc propozycja ubezpieczenia, które zagwarantuje pomoc klientowi w zakresie zabezpieczenia jego rodziny, a nie tylko interesów banku.
Wachlarz rozwiązań pozwalających na zwiększenie atrakcyjności oferty jest bardzo szeroki. Warto zatem dobrze rozważyć, które z nich najlepiej odpowiadają na potrzeby grup docelowych danej inwestycji i uzupełniają propozycję dewelopera. Właściwie dopasowane narzędzia sprzedażowe mogą być kluczem do zwiększenia zainteresowania po stronie klientów.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA