Kolejowe i drogowe inwestycje Polimeksu-Mostostal

Kolejowe i drogowe inwestycje Polimeksu-Mostostal

Polska
RynekInfrastruktury
RynekInfrastruktury
REKLAMA

Polimex-Mostostal realizuje aktualnie dwa duże kontrakty drogowe związane z budową odcinków autostrady A1 i A4. Natomiast Torpol, spółka zależna, wykonuje szereg przedsięwzięć kolejowych. Jak przedstawia się postęp prac przy tych inwestycjach?

Łódzki odcinek A1

 

Spółka informuje, że na autostradzie A1 ze Strykowa do Tuszyna prace realizowane są w pełnym zakresie, roboty ziemne są wykonywane przez sześć firm podwykonawczych. Do końca października wykonano 30 procent wykopów i 26 procent nasypów. Do prac przy obiektach inżynierskich zaangażowano trzech podwykonawców i rozpoczęto roboty przy 19 z 40 obiektów, w tym przy dwóch kluczowych wiaduktach kolejowych.

 

Ponadto, wykonywane są prace przy przepustach skrzynkowych, a roboty rozpoczęto przy 85 procentach obiektów. Realizowana jest także przebudowa i budowa infrastruktury towarzyszącej, takiej jak wodociągi, instalacje elektroenergetyczne i telekomunikacyjne. Na koniec października zaawansowanie kontraktu wyniosło około 7,9 procent.

 

Podkarpacka A4

 

Na autostradzie A4 między Rzeszowem i Jarosławiem wykonywane są obecnie prace ziemne, stabilizowanie nasypów, wykonywanie podbudowy z kruszywa łamanego oraz roboty bitumiczne. Konstrukcje obiektów mostowych są już gotowe. Aktualnie prowadzone są roboty wykończeniowe na tych obiektach. Zaawansowanie prac wynosi około 68 procent.

REKLAMA

 

Roboty są opóźnione ze względu na odmienne warunku gruntowe w podłożu autostrady, co wymusza wykonywanie robót dodatkowych. Polegają one na konsolidacji podłoża metodą przeciążeń nasypów oraz wzmacnianiu podłoży stref przejściowych przy obiektach mostowych. Przewidywany termin uzyskania przejezdności autostrady to koniec przyszłego roku.

 

Inwestycje na kolei

 

Aktualnie Torpol, spółka w 100 procentach zależna od Polimeksu-Mostostal, jako generalny wykonawca prowadzi szereg kontraktów. Spośród nich przedsięwzięcia o łącznej wartości ponad 2,7 mld zł netto są realizowane w systemie „projektuj i buduj”. Należy do nich budowa nowego Dworca Łódź Fabryczna i modernizacja linii E75 Rail Baltica.

 

Ostatnio konsorcjum w składzie Kapsch CarrerCom i Torpol zawarło z PKP PLK kontrakt na „Projekt, budowę i wdrożenie podsystemu radiowego systemy ERTMS/GSM-R, projekt i budowę światłowodowych kabli szlakowych oraz budowę systemów teletransmisyjnych na linii kolejowej E20 na odcinku Kunowice Terespol”. Wartość tego kontraktu wynosi ponad 214,3 mln zł brutto. Udział Torpolu stanowi 65 procent.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA