[pomorskie] Trakcja-Tiltra: Prowadzimy rozmowy z podmiotami, które mogą zastąpić PNI

RynekInfrastruktury
- Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury rzeczywiście przestało realizować część robót. Prowadzimy obecnie rozmowy z podmiotami, które mogłyby zastąpić PNI – powiedział Dariusz Mańkowski, członek zarządu Trakcji – Tiltra, wykonawcy modernizacji ponad 50-kilometrowego odcinka linii kolejowej E65 łączącej Trójmiasto z Warszawą w obszarze Lokalnego Centrum Sterowania w Malborku.

Trakcja-Tiltra poinformowała o zerwaniu współpracy ze spółką PNI po tym, jak zaprzestała ona swojej części prac na modernizowanym wspólnie z Trakcją odcinku linii E65. Według zarządu Trakcji-Tiltra rezygnacja z usług PNI w konsorcjum realizującym zamówienia nie wpłynie w istotny sposób na wyniki finansowe przedsiębiorstwa i podmiotów z nim powiązanych. Dariusz Mańkowski zapewnił również, że Spółka stara się nie dopuścić do znaczących opóźnień przy realizacji modernizacji.


– Specyfika transportu kolejowego powoduje, że opóźnienia w pracach na fragmencie linii powodują problemy na całej trasie, dlatego zależy nam na czasie – powiedział Mańkowski, dodając, że spółka prowadzi obecnie rozmowy z kilkoma znaczącymi podmiotami działającymi w branży kolejowej.

 

– Możliwe, że znajdziemy nowego partnera w przeciągu tygodnia. Jest więc spora szansa, że zaprzestanie współpracy z PNI nie spowoduje dużych opóźnień – podkreślił Mańkowski.


Decyzja Trakcji-Tiltry ma związek z upadłością Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. W czwartek (13 września) Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi – Północ w Warszawie przychylił się do wniosku firmy Budimex, która w ubiegłym roku kupiła PNI od PKP SA za 225 mln zł i wydał postanowienie o ogłoszeniu upadłości PNI z możliwością zawarcia układu.