Projekt Poznań City Center zaprezentowano na Shopping Center Forum&Trade Fair w Warszawie. Stolica Wielkopolski już za rok zyska nowe handlowo-usługowe centrum miejskie. Obok oddanego do użytku tuż przed EURO 2012, zaledwie po dziesięciu miesiącach budowy nowego dworca kolejowego Poznań Główny w imponującym tempie powstają kolejne obiekty. Tuż obok nowoczesnego dworca wyrasta olbrzymi kompleks o powierzchni 160 tys. m kw. obejmujący część biurową, parking oraz galerię handlową Poznań City Center. Ponadto zmodernizowany zostanie węzeł komunikacyjny w pobliżu inwestycji. Już wkrótce mieszkańcy Poznania i goście zobaczą całą bryłę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Do końca 2012 roku planowane jest doprowadzenie obiektu do stanu surowego otwartego. Otwarcie nowego centrum miejskiego, które ma stać się wizytówką Poznania inwestor – węgierski TriGranit Development Corporation zaplanował na IV kwartał 2013 roku.
Projekt Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego – Poznań City Center pokazano w tym tygodniu gościom i uczestnikom zorganizowanych już po raz drugi w Warszawie, największych w Polsce targach nieruchomości handlowych Shopping Center Forum & Trade Fair. Targi ściągają najważniejszych graczy z branży nieruchomości handlowych i inwestycji. Poznań City Center to obecnie flagowa inwestycja TriGranit w Polsce.
Na placu budowy. Nad peronami I, II i III trwają intensywne prace związane z budową trzykondygnacyjnego parkingu na 1000 aut. Właśnie pojawiły się pierwsze stropy na pierwszym poziomie parkingu. Prace, z uwagi na ruch pociągów pasażerskich prowadzone są w nocy, przy wyłączonej trakcji elektrycznej. Betonowa konstrukcja parkingu powinna być ukończona do końca br. Za miesiąc przeprowadzona zostanie skomplikowana operacja związana z montażem ważących po kilkaset ton kratownic, na których wspierać się będzie cały parking. Do tego celu użyty zostanie największy dźwig w Polsce.
Do końca roku będzie też widać całą bryłę centrum handlowego Poznań City Center. Obiekt powinien być gotowy w stanie surowym otwartym. Obecnie, na placu budowy niemal bez przerwy pracuje 6 dźwigów, przy budowie galerii handlowej pracuje ok. 500 osób. Gotowe są już fundamenty pod rampę, która umożliwi klientom i pasażerom wjazd na nowy parking, bezpośrednio pod dworzec kolejowy. Wewnątrz budynku stoi już wewnętrzny parking na 500 samochodów. Lada moment rozpoczną się prace związane z pokryciem dachu nowego dworca autobusowego PKS płytami kompozytowymi i szklanymi. Budynek PKS z 19 stanowiskami autobusowymi, podobnie jak pozostałe obiekty Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego będzie wykańczany wewnątrz w połowie 2013 roku.
Drogi. Inwestor jest już gotowy do rozpoczęcia prac związanych z budową nowych dróg wokół Poznań City Center (ponad 2,5 km nowych dróg), w tym przejścia podziemnego dla pieszych, nowego skrzyżowania ulic Towarowej, Matyi i Przemysłowej, przedłużenia ulicy Jakuba Wujka i nowych dróg wewnętrznych, ścieżek rowerowych i parkingu dla rowerzystów. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę prace drogowe powinny rozpocząć się jesienią i prowadzone będą do jesieni 2013 roku, kiedy to planowane jest oficjalne otwarcie Poznań City Center.
Komercjalizacja. Około 70 procent powierzchni handlowej galerii handlowej jest już wynajęta. W centrum swoje sklepy otworzą najbardziej znane i cenione marki, między innymi Piotr i Paweł, Toys’r’Us, Superpharm, H&M, Reserved, Terranova, American Eagle, Top Shop Top Man, Douglas, Sephora, Rossmann, KappAhl, Diverse, Cubus, CCC, Deichmann, House, Mohito, CroppTown, Sinsay, Home&You, Saturn, KFC, Burger King, Starbucks, Pizza Dominium. Zaawansowane negocjacje toczą się z wieloma chętnymi, spośród których kilku to marki dotąd nieobecne na lokalnym rynku. Poznań City Center na powierzchni 60 tys. m kw. pomieści ok. 250 sklepów oraz dwa ogródki restauracyjne – food courty.
Autorami projektu Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Poznaniu są znana, międzynarodowa firma Bose International Planning and Architecture oraz poznańska pracownia architektoniczna Pentagram Architekci.