Rusza kolejny remont mostów Uniwersyteckich w centrum stolicy Dolnego Śląska. Przeprawa wymaga przeprowadzenia szeregu prac remontowych. Dobra informacja jest też taka, że będzie mało utrudnień dla pieszych, rowerzystów, kierowców i pasażerów MPK.
W pierwszym tygodniu czerwca mają rozpocząć się prace w ramach kolejnego etapu remontu mostów Uniwersyteckich we Wrocławiu. Na początku prace skupią się na konstrukcji przeprawy oraz remoncie chodników, dlatego jezdnia i torowisko tramwajowe będą mogły być użytkowane bez przeszkód. Z utrudnieniami spotkają się na tym etapie prac jedynie piesi i rowerzyści.
Zamknięty zostanie chodnik po stronie wschodniej (ten z pomnikiem Powodzianki oraz balkonem widokowym). Ruch pieszych i rowerzystów w trakcie tego etapu prac remontowych odbywać się będzie mógł chodnikiem po drugiej stronie. Uruchomione zostanie też dodatkowe przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym, usytuowane tuż za wylotem ul. Cybulskiego.
Mosty czekały na ten remont
Z tego popularnego szlaku komunikacyjnego i turystycznego znikną niekomfortowe, różowe płytki pokonywane codziennie przez tysiące pieszych i rowerzystów. Prócz poprawy stanu technicznego remont zaowocuje również przywróceniem estetyki, znikną szpecące balustrady i dźwigary wykwity korozji.
Prace za blisko 11,5 mln zł wykona spółka Pimin z Krakowa. Efekt wszystkich prac poznamy za 1,5 roku.
Zakres prac przewiduje:
- wydzielenie indywidualnych potoków ruchu dzięki zastosowaniu różnego rodzaju nawierzchni,
- zastąpienie istniejącej nawierzchni chodników płytami granitowymi uszorstnionymi w części pieszej,
- ułożenie nawierzchni bitumicznej w części rowerowej.
Roboty obejmą m.in.:
- naprawę podpór,
- wykonanie nowej płyty podchodnikowej,
- zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych,
- oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne elementów konstrukcji stalowych
- wymianę blach gzymsowych,
- oczyszczenie, konserwację łożysk, dolnych i górnych blach łożysk oraz regulację samych łożysk,
- naprawę i uzupełnienie brakujących elementów balustrad wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym całości balustrad stalowych i kamiennych,
- wymianę opraw oświetleniowych iluminacji obiektu.
Inwestorem jest miejska spółka Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.