Od kilku dni na odcinku od ulicy Kiełbaśniczej do mostów Uniwersyteckich obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h, pojawiły się tam także dwa progi wyspowe. Zmiany są podyktowane bezpieczeństwem rowerzystów.
Powoli dobiega końca budowa trasy rowerowej w ciągu ulic Kazimierza Wielkiego, Nowy Świat i Grodzka – od okolic placu Dominikańskiego do mostów Uniwersyteckich. To kluczowy element projektu „Rowerowy Wrocław”, który okazał się bezkonkurencyjny we Wrocławskim Budżecie Obywatelskim w 2014 roku.
Na odcinku od ulicy Łaziennej do mostu Uniwersyteckiego – w ciągu ulicy Grodzkiej – ruch rowerowy będzie się odbywał na pasie ogólnym. By zapewnić cyklistom bezpieczeństwo, zdecydowano się na wprowadzenie tam ograniczenia prędkości do 30 km/h i wybudowano dwa progi wyspowe.
fot. Tomasz Matejuk
Cała trasa zostanie udostępniona rowerzystom najprawdopodobniej w drugiej połowie października.
REKLAMA
– Ostatni odcinek, między mostami Uniwersyteckim a Pomorskim ukończony zostanie w połowie października. Wykonamy tam oznakowanie pionowe i poziome, jednak będzie to możliwe dopiero po usunięciu oznakowania tymczasowego dla remontu mostów Uniwersyteckich – tłumaczą w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta.
A jak już informowaliśmy, remont mostów Uniwersyteckich zakończy się później niż pierwotnie zapowiadano.
– Powodem zmiany terminu są przeszkody natury proceduralno-formalnej uniemożliwiające demontaż starych słupów trakcyjnych i montaż nowych – wyjaśnia Ewa Mazur ze ZDiUM-u.
Dodajmy, że w ramach tego samego zadania co budowa trasy rowerowej od mostów Uniwersyteckich do ulicy Wierzbowej, powstają pasy rowerowe na ulicy Ruskiej – na odcinku od ulicy Sokolniczej do Kazimierza Wielkiego.
Obie inwestycje realizuje konsorcjum firm Rotomat i Elektrotim, które za wykonane prace zainkasuje prawie milion złotych.