Stacja w Ostródzie przechodzi metamorfozę. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy, warta ponad 250 mln, nie zwalnia. Jeden peron jest gotowy, przebudowywany jest drugi, pociągi jeżdżą po nowych torach, a podziemny tunel zaczyna łączyć nie tylko dwie strony torów. Elementy starej wiaty posłużyły do budowy dachu nad stojakami dla rowerów.
Trwają prace przy przebudowie stacji Ostróda. W budowie są dwa perony oraz przejście podziemne, które połączy je z budynkiem dworca oraz drugą stroną miasta. Na perony z przejścia będą prowadzić windy, będące wygodnym ułatwieniem w komunikacji na stacji. W ramach zadania wymienianiane są tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów w kierunku Iławy i Olsztyna. W budowie jest nowa nastawnia, wzmacniana jest również konstrukcja kamienno-ceglanego mostu nad rzeką Drwęcą.
Trwają prace przy przebudowie stacji Ostróda. W budowie są dwa perony oraz przejście podziemne, które połączy je z budynkiem dworca oraz drugą stroną miasta. Na perony z przejścia będą prowadzić windy, będące wygodnym ułatwieniem w komunikacji na stacji. W ramach zadania wymienianiane są tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów w kierunku Iławy i Olsztyna. W budowie jest nowa nastawnia, wzmacniana jest również konstrukcja kamienno-ceglanego mostu nad rzeką Drwęcą.
Pasażerowie na stacji Ostróda zyskają oczekiwany standard obsługi. Oba istniejące perony zostaną przebudowane i podwyższone, co umożliwi wygodny dostęp do pociągów. Powstanie nowe wygodne dojście na peron. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane na wyświetlaczach oraz przez nowe nagłośnienie. Przy stacji będzie można zostawić rowery przy zadaszonych stojakach. W ramach prac również stacje i przystanki na odcinku od Rudzienic Suskich do Unieszewa wyposażone zostaną w nowe nagłośnienie oraz zegary.
29 sierpnia został otwarty kolejny park handlowy pod szyldem BIG. BIG Ostróda jest pierwszym i jednocześnie największym tego typu kompleksem handlowym w formacie Power Center w regionie o łącznej powierzchni ponad 25 tys. mkw. GLA, obejmującej ponad 14 tys. metrów kwadratowych GLA parku handlowego.
Na zakończenie wakacji, 28 sierpnia, Castorama otworzyła nowy sklep w parku handlowym BIG Ostróda przy ul. Górka 16a. Z tej okazji na klientów czeka szeroki wybór produktów, a także specjalne oferty i promocje. Jest to 107. sklep sieci Castorama w Polsce.
W Ostródzie trwa budowa największego parku handlowego w województwie warmińsko-mazurskim. BIG Ostróda Power Center to wspólne przedsięwzięcie Acteeum Group i BIG Shopping Centers.
W Ostródzie trwa budowa największego parku handlowego w województwie warmińsko-mazurskim. BIG Ostróda Power Center to wspólne przedsięwzięcie Acteeum Group i BIG Shopping Centers.
Podróżni na stacji Ostróda mogą obserwować budowę pierwszego segmentu nowego przejścia pod torami oraz budynku nowej nastawni. Na placu budowy wykorzystywanych jest kilkadziesiąt maszyn, a w robotach uczestniczy na różnych etapach około stu pracowników. Nowe perony i tunel zapewnią większy komfort obsługi pasażerów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 250 mln zł realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
W Ostródzie trwa budowa największego parku handlowego w województwie warmińsko-mazurskim. BIG Ostróda Power Center to wspólne przedsięwzięcie Acteeum Group i BIG Shopping Centers.