REKLAMA

Opinie o [Rzeszów] Monorail (19)

Napisz komentarz
tomek65653
super plan zobaczymy jak będzie _________________click it
Damian Daraż
Bombardier





Damian Daraż
Damian Daraż
1.04.2016
W Rzeszowie będzie metro
RZESZÓW. Prezydent Ferenc zmienia zdanie. Nie będzie kolejki nadziemnej.
Jest już projekt budowy jednej nitki
kolei podziemnej. Pierwsza stacja metra będzie zlokalizowana na
Podpromiu i będzie skomunikowana z dworcem PKP i PKS.
- To jeszcze nie jest oficjalna informacja, ale metro będzie – potwierdzają urzędnicy
miejscy. Według naszych informacji, planowana przebudowa dworca PKP i
PKS w Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne ma być połączona z budową
drugiej stacji metra. Kłopoty z certyfikacją kolejki nadziemnej jako
środka transportu publicznego skłoniły władze Rzeszowa do zmiany planów.
Teraz będą starać się o środki na budowę metra. Dodajmy, że w Polsce
tylko stolica ma metro, choć w Krakowie tramwaje także na pewnym odcinku
jeżdżą pod ziemią.Pierwsza „czerwona” linia metra ma
przebiegać od Dworca Głównego, dalej przez al. Rejtana do al. Powstańców
Warszawy; druga – „zielona” – od ul. Dąbrowskiego przez ul. Lisa-Kuli,
dalej al. Cieplińskiego aż do dworca. Dokładna długość nie została
jeszcze określona, ale można przypuszczać, że będzie wynosiła
kilkanaście kilometrów, bo mniej więcej taką długość mają w sumie
wszystkie wymienione odcinki. To trasa, którą miała jeździć kolejka
naziemna rozbudowana o stację Podpromie. Dzięki takiej właśnie trasie
kolejka przejmie pasażerów „koła”. Odcinek metra z Podpromia ma
komunikować ludzi, którzy pozostawiają swoje samochody na tamtejszym
parkingu. Stąd będą mogli się swobodnie dostać na dworzec PKP i PKS, nie
szukając miejsca parkingowego, za które będą dodatkowo musieli zapłacić
z powodu wprowadzenia stref parkingowych.
Zdaniem rzeszowskich włodarzy, będzie
szybko i nowocześnie. Zdaniem ekspertów, drogo i niepotrzebnie. Koszt
budowy jednej pętli kolejki nadziemnej miał sięgać nawet 300 mln zł. Ile
będzie kosztować budowa metra? Urzędnicy nie chcą jeszcze o tym mówić.
Wiadomo jednak, że koszt będzie znacznie przewyższał 300 mln zł. Czy
Rzeszów stać na tak gigantyczny wydatek?
Więcej szczegółów już w poniedziałkowym wydaniu Super Nowości.http://supernowosci24.pl/w-rzeszowie-bedzie-metro/

Damian Daraż
Nowy artykuł dotyczący [Rzeszów] Monorail [Rzeszów] W Rzeszowie będzie metro
Damian Daraż
Damian Daraż
4.04.2016
Wreszcie realne plany kolejki?

Chyba pierwszy raz w Rzeszowie można dyskutować o realnym planie
zrealizowania innowacyjnej nadziemnej kolejki wożącej pasażerów.
Innowacyjność jest tym większa, że wagoniki będą wykorzystywać efekt
próżni i osiągną przez to znacznie większą prędkość. Zrealizować ma to
renomowana amerykańska firma Hyperloop Transportation Technologies.....

http://twinn.pl/?idd=2&poz=&rok=2016&page=0&id=1424&idd=8&poz=ml1


Damian Daraż
Nowy artykuł dotyczący [Rzeszów] Monorail [Rzeszów] Wreszcie realne plany kolejki
Damian Daraż
16.02.2016
Władze Rzeszowa: nie rezygnujemy z kolejki miejskiej (WIZUALIZACJE)
Czy planowany zakup 100 elektrycznych autobusów oznacza koniec marzeń o nadziemnej kolejce? - pytają nasi czytelnicy.
Nadziemna, jednoszynowa kolejka to jeden ze sztandarowych projektów
Rzeszowa zapowiadanych do realizacji w poprzednich kadencjach
prezydenta Tadeusza Ferenca. Jeżdżący na betonowej szynie ponad ulicami
pociąg miał połączyć dworzec kolejowy z okolicą alei Rejtana,
miasteczkiem akademickim Politechniki Rzeszowskiej, a stąd przez ulicę
Dąbrowskiego i aleję Cieplińskiego wrócić w rejon stacji PKP.
- Ostatnio o szumnie zapowiadanym projekcie jest jednak dziwnie
cicho. Zamiast tego urzędnicy informują, że szykują się do zakupu 100
bardzo drogich autobusów na prąd. Wszystko wskazuje na to, że bajka o
kolejce dobiegła końca - uważa pan Stanisław.

W ratuszu odpowiadają, że z kolejki nie rezygnują. - Współpracujemy w
tym zakresie z naukowcami Politechniki Warszawskiej, którzy pomagają nam
w planowaniu tej inwestycji.....

Czytaj
więcej:
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzeszow/art/9401358,wladze-rzeszowa-nie-rezygnujemy-z-kolejki-miejskiej-wizualizacje,id,t.html


Damian Daraż
Damian Daraż
9.07.2014
Rzeszów coraz bliżej nadziemnej kolejki. Będzie Monorail 300

Będzie się poruszać na jednej szynie, a prędkość maksymalna, jaką będzie
mogła rozwinąć nadziemna kolejka w Rzeszowie, to 80 km/godz.
W zeszłym tygodniu Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa, był w
centrum badawczo-rozwojowym koncernu Bombardier w Kingston w Kanadzie.
To właśnie kanadyjska firma od dłuższego czasu prowadzi rozmowy z
ratuszem na temat budowy w mieście kolejki nadziemnej.
– Wiceprezydent miał okazję bliżej zapoznać się z kolejką Innovia
Monorail 300 – informuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta
Rzeszowa. – Takie rozwiązania będziemy chcieli wprowadzić również w
Rzeszowie, bo sprawdzają się w innych miastach.
Koncern Bombardier zajmuje się produkcją środków transportu m.in.
samolotów i pociągów. Kolejka, którą miała okazję oglądać rzeszowska
delegacja, porusza się z prędkością 80 km/godz., jej promień skrętu to
46 stopni, a wagoniki podobne są do wagonów metra.
Od wcześniejszej kolejki, proponowanej miastu przez Szwajcarów z
firmy Bartholet Maschinenbau AG, Monorail 300 różni się tym, że porusza
się po jednej szynie.
Od MISTER-a do Bombardiera
Z pomysłem budowy nadziemnej kolejki kilka lat temu wyszedł prezydent
Rzeszowa Tadeusz Ferenc. Na początku mowa była o kolejce gondolowej
MISTER – Miejski Indywidualny System Transportu Elektryczno-Rolkowego.
Miasto wciąż jednak szukało najlepszych rozwiązań. Potem pojawił się
pomysł szwajcarski, a teraz kanadyjski. Kolejka nadziemna ma być
alternatywą dla miejskich autobusów....http://rzeszow-news.pl/rzeszow-coraz-blizej-nadziemnej-kolejki-bedzie-monorail-300/

Damian Daraż
Nowy artykuł dotyczący [Rzeszów] Monorail [Rzeszów] Coraz bliżej nadziemnej kolejki. Będzie Monorail 300
Damian Daraż
11.11.2015
Petru: Pomogę Rzeszowowi w.s. budowy kolejki nadziemnej

Dość niespodziewana deklaracja Ryszarda Petru, przewodniczącego
Nowoczesnej. W środę w Rzeszowie obiecał, że pomoże miastu w
zrealizowaniu budowy kolejki nadziemnej.
Ta pomoc to przystąpienie do zmiany przepisów, które blokują zdobycie
przez Rzeszów dofinansowania na budowę kolejki nadziemnej, o której od
wielu lat się słyszy. Miasto na razie przedstawiało tylko wizje,
konkretów brak, bo władze Rzeszowa szukają innych źródeł finansowania
inwestycji. Dziś to praktycznie niemożliwe, bo polskie ustawodawstwo
zabrania współfinansowania pojazdów szynowych, które mogą jeździć jednym
torem.
Zaszczyt, że przyjechał
W środę w Rzeszowie był Ryszard Petru, lider Nowoczesnej, która od
niedawna jest już partią i dostała się do Sejmu. W Urzędzie Miasta Petru
spotkał się z prezydentem Tadeuszem Ferencem. Wcześniej Petru złożył
wiązanki kwiatów pod pomnikiem płk. Leoepolda Lisa Kuli w Rzeszowie....
 http://rzeszow-news.pl/petru-pomoge-rzeszowowi-ws-budowy-kolejki-nadziemnej/
Damian Daraż
Damian Daraż
Damian Daraż
































































https://www.facebook.com/daniel.venn...2607778&type=3
Damian Daraż
Damian Daraż








Damian Daraż
Wagonik zabierający ok. 150 osób będzie się poruszał na stalowej
szynie na wysokości ok. 6 metrów nad ziemią. Prezydent podjął decyzję,
że Rzeszów wybuduje nowy system transportu dla mieszkańców.



Będzie się poruszać na jednej szynie, a prędkość maksymalna, jaką będzie
mogła rozwinąć nadziemna kolejka w Rzeszowie, to 80 km/godz.



W zeszłym tygodniu Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa, był w
centrum badawczo-rozwojowym koncernu Bombardier w Kingston w Kanadzie.
To właśnie kanadyjska firma od dłuższego czasu prowadzi rozmowy z
ratuszem na temat budowy w mieście kolejki nadziemnej.



- Wiceprezydent miał okazję bliżej zapoznać się z kolejką Innovia
Monorail 300 – informuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta
Rzeszowa. – Takie rozwiązania będziemy chcieli wprowadzić również w
Rzeszowie, bo sprawdzają się w innych miastach.



Koncern Bombardier zajmuje się produkcją środków transportu m.in.
samolotów i pociągów. Kolejka, którą miała okazję oglądać rzeszowska
delegacja, porusza się z prędkością 80 km/godz., jej promień skrętu to
46 stopni, a wagoniki podobne są do wagonów metra.

- Takie kolejki jeżdżą w Sydney, Miami, Nowym Jorku, Tajwanie, Chinach.
Postęp w tym zakresie jest ogromny. My również chcemy wprowadzić taką
kolejką – mówił przed kilkoma tygodniami Tadeusz Ferenc.



Prezydent Ferenc na temat budowy nadziemnej kolejki w Rzeszowie wciąż
prowadzi rozmowy w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Miasto stara
się bowiem o fundusze unijne na inwestycję. W maju władze Rzeszowa
otrzymały zapewnienie z resortu, że jest szansa na dofinansowanie budowy
kolejki z pieniędzy Unii Europejskiej.



Niedawno Janusz Kućmin, główny przedstawiciel Bombardiera w Polsce, w rozmowie z portalem rynekinstruktury.pl
powiedział, że rozmowy z rzeszowskim ratuszem są we wstępnej fazie. –
Jeśli władze Rzeszowa zdecydują się na kolejne kroki, ogłoszą przetarg,
to pewnie będziemy zainteresowani udziałem – zapowiedział Kućmin. -
Bardzo mnie cieszy, że pojawiają się Polsce pomysły na tak nowoczesne
systemy transportowe – dodał.



Projekty tras już są



Dwuwagonikowy skład kolejki nadziemnej w przeciągu godziny może
przewieźć 10 tys. pasażerów. Zaplanowane są już dwie ewentualne trasy
kolejki w Rzeszowie. Planowano je z myślą o studentach, którzy mieliby
łatwiejszy dojazd na uczelnię i do akademików. Kolejka miałaby jeździć
według zbliżonej trasy autobusu MPK linii „0″.



Pierwsza trasa liczyłaby ok. 8 km i zaczynałaby się na dworcu PKP przez
al. Rejtana, kierowałaby się w stronę Uniwersytetu Rzeszowskiego, aż do
kampusu Politechniki Rzeszowskiej. Z małą różnicą. Kolejka nie jechałaby
przez ulicę Dąbrowskiego, a Batalionów Chłopskim, Witosa do ul.
Krakowskiej. Druga linia miałaby iść od Politechniki Rzeszowskiej do
dworca PKP.
REKLAMA