[Rzeszów] Monorail

[Rzeszów] Monorail

Komunikacja publiczna/Rzeszów/Śródmieście/Rzeszów
REKLAMA
inwestorMiasto Rzeszów
realizacjaIII kw. 2017

O inwestycji [Rzeszów] Monorail

Wagonik zabierający ok. 150 osób będzie się poruszał na stalowej szynie na wysokości ok. 6 metrów nad ziemią. Prezydent podjął decyzję, że Rzeszów wybuduje nowy system transportu dla mieszkańców.


Będzie się poruszać na jednej szynie, a prędkość maksymalna, jaką będzie mogła rozwinąć nadziemna kolejka w Rzeszowie, to 80 km/godz.

W zeszłym tygodniu Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa, był w centrum badawczo-rozwojowym koncernu Bombardier w Kingston w Kanadzie. To właśnie kanadyjska firma od dłuższego czasu prowadzi rozmowy z ratuszem na temat budowy w mieście kolejki nadziemnej.

- Wiceprezydent miał okazję bliżej zapoznać się z kolejką Innovia Monorail 300 – informuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. – Takie rozwiązania będziemy chcieli wprowadzić również w Rzeszowie, bo sprawdzają się w innych miastach.

Koncern Bombardier zajmuje się produkcją środków transportu m.in. samolotów i pociągów. Kolejka, którą miała okazję oglądać rzeszowska delegacja, porusza się z prędkością 80 km/godz., jej promień skrętu to 46 stopni, a wagoniki podobne są do wagonów metra.

- Takie kolejki jeżdżą w Sydney, Miami, Nowym Jorku, Tajwanie, Chinach. Postęp w tym zakresie jest ogromny. My również chcemy wprowadzić taką kolejką – mówił przed kilkoma tygodniami Tadeusz Ferenc.

Prezydent Ferenc na temat budowy nadziemnej kolejki w Rzeszowie wciąż prowadzi rozmowy w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Miasto stara się bowiem o fundusze unijne na inwestycję. W maju władze Rzeszowa otrzymały zapewnienie z resortu, że jest szansa na dofinansowanie budowy kolejki z pieniędzy Unii Europejskiej.

Niedawno Janusz Kućmin, główny przedstawiciel Bombardiera w Polsce, w rozmowie z portalem rynekinstruktury.pl powiedział, że rozmowy z rzeszowskim ratuszem są we wstępnej fazie. – Jeśli władze Rzeszowa zdecydują się na kolejne kroki, ogłoszą przetarg, to pewnie będziemy zainteresowani udziałem – zapowiedział Kućmin. - Bardzo mnie cieszy, że pojawiają się Polsce pomysły na tak nowoczesne systemy transportowe – dodał.

Projekty tras już są

Dwuwagonikowy skład kolejki nadziemnej w przeciągu godziny może przewieźć 10 tys. pasażerów. Zaplanowane są już dwie ewentualne trasy kolejki w Rzeszowie. Planowano je z myślą o studentach, którzy mieliby łatwiejszy dojazd na uczelnię i do akademików. Kolejka miałaby jeździć według zbliżonej trasy autobusu MPK linii „0″.

Pierwsza trasa liczyłaby ok. 8 km i zaczynałaby się na dworcu PKP przez al. Rejtana, kierowałaby się w stronę Uniwersytetu Rzeszowskiego, aż do kampusu Politechniki Rzeszowskiej. Z małą różnicą. Kolejka nie jechałaby przez ulicę Dąbrowskiego, a Batalionów Chłopskim, Witosa do ul. Krakowskiej. Druga linia miałaby iść od Politechniki Rzeszowskiej do dworca PKP.

Opinie o [Rzeszów] Monorail

Napisz komentarz
Komentarz do inwestycji [Rzeszów] Monorail
tomek65653
super plan zobaczymy jak będzie _________________click it
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Rzeszów] Monorail
Damian Daraż
Bombardier





0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Rzeszów] Monorail
Damian Daraż
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA