Kolejne zmiany na rynku drogeryjnym w Polsce. Eurocash, właściciel sieci drogerii Kontigo podjął decyzję o zamknięciu ostatnich stacjonarnych sklepów w Polsce. Marka będzie rozwijać się tylko i wyłącznie poprzez e-commerce.
Decyzja o zamknięciu sklepów stacjonarnych została podjęta ze względu na problemy finansowe tej sieci drogerii. Obecnie na terenie Polski, w centrach handlowych i na działa ostatnie 9 sklepów Kontigo (stan na poniedziałek, 15 lipca 2024 r.).
Sieć Kontigo powstała w naszym kraju w 2014 r. Wyjątkowa koncepcja sklepów kosmetycznych innych niż wszystkie działające wówczas w Polsce to projekt Rity Amaral, córki Lusisa Amarala – wieloletniego prezesa i założyciela Grupy Eurocash.
Pierwszy sklep kosmetyczny pod tą marką został otwarty na deptaku przy ul. Chmielnej 27 w Warszawie. Drogerie Kontigo wyróżniały się zarówno asortymentem jak i aranżacją wnętrza.
Problemy Kontigo zaczęły się w 2020 r. od odejścia Rity Amaral i członków jej pierwszego zespołu. Sieć "dobiła" też pandemia. Większość sklepów Kontigo znajdowała się w centrach handlowych i została czasowo zamknięta, a to przełożyło się na wyniki finansowe tej sieci.
Jak poinformował warszawski portal Radia Eska, grupa Eurocash, właściciel sieci, zadecydowała o zamknięciu wszystkich stacjonarnych sklepów Kontigo. Sprzedaż ma być prowadzona wyłącznie przez sklep internetowy.
– Trwa proces zamykania ostatnich 15 sklepów stacjonarnych sieci, który rozpoczął się w drugim kwartale br. To krok Grupy w kierunku wzrostu efektywności i decyzja, która wpisuje się w cel osiągnięcia progu rentowności w segmencie projektów w 2025 roku. Wierzymy, że zarówno inwestorzy, jak i konsumenci ją docenią – taki komunikat trafił do Radia Eska od zarządu Eurocash.
O sieci sklepów drogeryjnych Kontigo:
Kontigo to sieć sklepów kosmetycznych należących do grupy Eurocash. Koncept powstał z myślą o współczesnej kobiecie, której zapewnia wyjątkową, indywidualną obsługę oraz unikatowy asortyment, by mogła poczuć się zadbana. W ofercie sklepów znajdują się produkty do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów, kosmetyki do makijażu oraz zapachy i akcesoria. Wyróżnikiem sieci jest bogaty asortyment kosmetyków naturalnych i azjatyckich. Kontigo pozycjonuje się jako jeden z ekspertów od popularnych na polskim rynku kosmetyków koreańskich.
Ostatnie czynne salony sieci Kontigo (stan na poniedziałek, 15 lipca 2024 r.):