[Świdnica] Nagrodzono kolejnych laureatów rankingów samorządowych w ramach Kongresu Regionów

Gregs

„Forbes” wyłonił miasta najbardziej atrakcyjne dla biznesu, czyli takie, które mają największe osiągnięcia w przyciąganiu przedsiębiorców. O pozycji w zestawieniu decydowała liczba nowo rejestrowanych spółek w ciągu roku, pomniejszona o likwidacje i upadłości, przeliczona następnie na 1.000 mieszkańców.
 

Pod uwagę wzięto wszystkie miasta w Polsce. Podzielono je na cztery kategorie, w zależności od liczby mieszkańców: powyżej 300 tys. mieszkańców, od 150 tys. do 300 tys. mieszkańców, od 50 tys. do 150 tys. mieszkańców i poniżej 50 tys. mieszkańców. W tej ostatniej kategorii pod uwagę wzięte zostały nie tylko miasta, ale też mniejsze miejscowości, w których przedsiębiorcy chętnie rejestrują swoje spółki.

Dane do rankingu zebrał Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej.

 

Miasta powyżej 300 tys. mieszkańców:

 


Miejsce



Miasto



Województwo



1



WARSZAWA



MAZOWIECKIE



2



POZNAŃ



WIELKOPOLSKIE



3



WROCŁAW



DOLNOŚLĄSKIE



4



KRAKÓW



MAŁOPOLSKIE



5



KATOWICE



ŚLĄSKIE



6



GDAŃSK



POMORSKIE



7



SZCZECIN



ZACHODNIOPOMORSKIE



8



LUBLIN



LUBELSKIE



9



ŁÓDŹ



ŁÓDZKIE



10



BYDGOSZCZ



KUJAWSKO-POMORSKIE


 

 

Miasta od 150 tys. do 300 tys. mieszkańców:

 


Miejsce



Miasto



Województwo



1



RZESZÓW



PODKARPACKIE



2



GDYNIA



POMORSKIE



3



BIELSKO-BIAŁA



ŚLĄSKIE



4



TORUŃ



KUJAWSKO-POMORSKIE



5



KIELCE



ŚWIĘTOKRZYSKIE



6



OLSZTYN



WARMIŃSKO-MAZURSKIE



7



BIAŁYSTOK



PODLASKIE



8



GLIWICE



ŚLĄSKIE



9



CZĘSTOCHOWA



ŚLĄSKIE



10



SOSNOWIEC



ŚLĄSKIE



11



BYTOM



ŚLĄSKIE



12



RADOM



MAZOWIECKIE



12



ZABRZE



ŚLĄSKIE


 

 

Miasta od 50 tys. do 150 tys. mieszkańców:

 


Miejsce



Miasto



Województwo



1



ZIELONA GÓRA



LUBUSKIE



2



PRUSZKÓW



MAZOWIECKIE



3



OPOLE



OPOLSKIE



4



KOSZALIN



ZACHODNIOPOMORSKIE



5



ŚWIDNICA



DOLNOŚLĄSKIE



5



LEGNICA



DOLNOŚLĄSKIE



7



GORZÓW WIELKOPOLSKI



LUBUSKIE



8



LESZNO



WIELKOPOLSKIE



9



TYCHY



ŚLĄSKIE



10



NOWY SĄCZ



MAŁOPOLSKIE


 

 

Miejscowości poniżej 50 tys. mieszkańców:

 


Miejsce



Miasto



Województwo



1



LESZNOWOLA (gmina wiejska)



MAZOWIECKIE



2



TARNOWO PODGÓRNE (gmina wiejska)



WIELKOPOLSKIE



3



OŚWIĘCIM (miasto)



MAŁOPOLSKIE



4



KOBIERZYCE (gmina wiejska)



DOLNOŚLĄSKIE



5



SOPOT (miasto na prawach powiatu)



POMORSKIE



6



SUCHY LAS (gmina wiejska)



WIELKOPOLSKIE



7



RASZYN (gmina wiejska)



MAZOWIECKIE



8



ŁOMIANKI (gmina miejsko-wiejska)



MAZOWIECKIE



9


 



OŻARÓW MAZOWIECKI


(gmina miejsko-wiejska)



MAZOWIECKIE



10



DOPIEWO (gmina wiejska)



WIELKOPOLSKIE


 

Miasto Przyjazne Kierowcy wg Auto ŚWIAT

 

Ranking wskazuje miasta, najlepiej spełniające wymagania kierowców, zarówno mieszkających na miejscu, jak i przyjezdnych. Sprawdzano, gdzie kierowcy tracą czas, stojąc w korkach, w których miejscach dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji oraz gdzie można być spokojnym o zawieszenie aut, bo drogowcy na bieżąco łatają dziury. Dane do rankingu uzyskano od policji, włodarzy miast oraz od samych zainteresowanych, czyli kierowców.

Pierwsze miejsce zajęła Zielona Góra, na drugim miejscu znalazł się Gorzów Wielkopolski, a na trzecim Toruń.

 

 

E-samorząd Komputer Świata

Ranking ten pokazuje jak jednostki samorządu terytorialnego wykorzystują możliwości mediów społecznościowych. Jednostki samorządu terytorialnego nie mają obowiązku korzystania z serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, NK, Toutube czy Twitter. Jednak trudno przecenić możliwości kontaktu ze społecznością lokalną, jakie dają media społecznościowe. Które władze miejskie dostrzegły już ten potencjał? Jak go wykorzystują?

Najlepiej wg magazynu wypadły następujące miasta: Toruń, Gdańsk, Wrocław.

 

Konkurs „Najlepsza kampania promocyjna miejsca 2011 roku” Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy

Celem plebiscytu jest wskazanie dobrych praktyk w zakresie komunikowania walorów danego miasta, gminy, powiatu i województwa, jak również nowych ośrodków przeznaczonych do użytku publicznego, z wykorzystaniem wszelkich dostępnych narzędzi marketingowych oraz public relations.

Wyróżnienie główne otrzymała Gmina Radzionków za kampanię „Inwestorów traktujemy po królewsku”. Wyróżnienie w kategorii Kampania promocyjna oparta na wydarzeniu specjalnym przyznano Gminie Śrem za kampanię „I love Śrem”. Wyróżnienie specjalne trafiło do Poznania za kampanię „Szczęśliwe marki pod szczęśliwą gwiazdą”.

*** III Ogólnopolski Kongres Regionów organizowany jest przez wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska, wydawcę m. in. Newsweeka, Faktu, Forbesa, Auto Świata, Komputer Świata oraz Miasto Świdnica.
W trakcie Kongresu przedstawiane są praktyczne rozwiązania, z których mogą skorzystać przedstawiciele samorządu. To także przyczynek do rozmów samorządowców z biznesem, organizacjami samorządowymi i pozarządowymi oraz przedstawicielami ministerstw i agend rządowych. Więcej informacji: www.kongresregionow.pl