Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przedstawiła sześć propozycji przebiegu drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Myślenicami. Wszystkie warianty rozpoczynają się na autostradzie A4 - na istniejącym węźle Łagiewniki oraz nowo projektowanych węzłach Kraków Tuchowska i Kraków Blacharska.
• Zakopianka to droga z największym natężeniem ruchu spośród wszystkich dróg krajowych w Polsce
• Tylko niektórymi odcinkami autostrad i ekspresówek jeździ więcej samochodów
• GDDKiA sprawdziła możliwość rozpoczęcia nowego odcinka S7 na autostradzie A4 między węzłami Kraków Skawina a Niepołomice
• Koniec przeanalizowano na kilkukilometrowym odcinku S7 za Myślenicami
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje:
Analizy i modele przygotowane przez projektantów jednoznacznie wskazują, że najkorzystniejszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie nowej drogi S7 na odcinku autostrady A4 na wschód od węzła Kraków Południe i na zachód od węzła Kraków Wieliczka.
GDDKiA przeanazlizowała 3288 możliwości poprowadzenia nowej drogi. Do dalszych prac i konsultacji społecznych przedstawiamy sześć.
Propozycje muszą być logiczne
Droga nie powstaje w próżni ani nie jest celem samym w sobie. Jest budowana po coś. Musi być trasą, która pozwoli na osiągnięcie określonych założeń. S7 to kluczowa w skali kraju droga szybkiego ruchu, łącząca Trójmiasto, Warszawę, Kraków i popularne turystycznie Beskidy. Jest to też część europejskiego korytarza transportowego sieci TEN-T (E77). Dziś niemal cała ta droga już ma lub wkrótce będzie miała status drogi ekspresowej, pozwalającej na szybką, bezpieczną i przewidywalną czasowo podróż.
Zakopianka między Krakowem a Myślenicami, pomimo swego dwujezdniowego przekroju, niestety tych cech nie ma i już dziś nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego komfortu podróży. W czasie największego natężenia ruchu – w wakacje – przejeżdża nią codziennie ponad 75 tysięcy samochodów. Takie wartości notujemy w Libertowie. To niewiele mniej niż na pobliskiej autostradzie A4, gdzie planujemy budowę trzeciego pasa. DK7 między Krakowem a Myślenicami to droga o największym natężeniu ruchu spośród wszystkich dróg krajowych w Polsce. Większe liczby samochodów notuje się tylko na niektórych odcinkach autostrad i dróg ekspresowych.
W przestrzeni publicznej pojawia się wiele pomysłów na przebieg S7 między Krakowem a Myślenicami. Część z nich, jak opublikowane dziś warianty czy propozycje korytarzy wskazanych w 2022 roku w Studium korytarzowym, są naszego autorstwa. Część to propozycje przygotowane przez samorządy, pasjonatów drogownictwa bądź też przypisywane nam materiały opublikowane przez media. Razem to pokaźny zbiór wielu grafik i co najmniej kilkudziesięciu zaznaczonych na mapie tras.
Prosimy, aby nie traktować tych zaznaczonych na różnych mapach wariantów jako równoprawnych. Każdy z nich trzeba oceniać na podstawie racjonalnych i logicznych przesłanek. W oparciu o fakty i liczby, a nie emocje i domysły. Nasze doświadczenie wskazuje, że emocje nie są dobrym doradcą. Znacznie lepszy jest konstruktywny dialog, niezbędny do przygotowania tak dużej inwestycji. O taki dialog prosimy i zachęcamy do niego podczas spotkań informacyjnych z mieszkańcami. Pierwsze z nich planujemy przeprowadzić w najbliższych miesiącach. Konsultacje z mieszkańcami podczas przygotowywania tej trasy będą prowadzone trzykrotnie – dwa razy przez krakowski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a raz – na etapie przygotowania decyzji środowiskowej – przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Krakowie.
Drogowe centrum województwa
Krakowski ring będzie kluczowym węzłem drogowym województwa. Tylko na terenie samej stolicy regionu i dwóch sąsiadujących z nią powiatów, krakowskiego i wielickiego, mieszka 1,5 mln ludzi. To niemal połowa mieszkańców całego województwa, ogromna liczba osób, które często korzystają z obwodnicy miasta. Ta obwodnica już w przyszłym roku będzie w pełni rozprowadzać ruch na drogi szybkiego ruchu - na zachód (A4), północ (S7) i wschód (A4). Brakujący element to nowoczesna trasa na południe, którą będzie właśnie nowy odcinek S7 Kraków – Myślenice.


![Przylądek Pomerania - powstanie nowy polski port zewnętrzny w Świnoujściu [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/160/32/77472_100x70.jpg)
![Lex deweloper na terenie dawnej, znanej i popularnej Fabryki „Miś” w Obornikach Śląskich [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/233/105/686313_100x70.jpg)




![Budowa centrum dystrybucyjnego Grupy Hasco w woj. łódzkim na półmetku [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/211/83/669651_100x70.jpg)



![[Kraków] Nowy odcinek wschodniej obwodnicy Krakowa będzie gotowy w lipcu](https://investmap.pl/_i/image/48/48/28720_100x70.jpg)





![[śląskie] Czy jest rozwiązanie problemu z S1?](https://investmap.pl/_i/image/112/112/4464_100x70.jpg)
![[Kraków] Najdłuższy w Małopolsce most na ukończeniu](https://investmap.pl/_i/image/219/91/33755_100x70.jpg)