REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
[dolnośląskie] Koleje Dolnośląskie kupią 11 nowych pociągów do obsługi Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnejartykuł
Pokaż artykuł
[dolnośląskie] Koleje Dolnośląskie kupią 11 nowych pociągów do obsługi Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej
Rząd przyznał 85 mln zł Kolejom Dolnośląskim na zakup 11 nowych pociągów, które kursować będą we wro...
Aglomeracja wrocławska: PKP PLK dołożą kilkadziesiąt milionów do modernizacji linii Wrocław – Jelczartykuł
Pokaż artykuł
Aglomeracja wrocławska: PKP PLK dołożą kilkadziesiąt milionów do modernizacji linii Wrocław – Jelcz
Najtańsza oferta na przebudowę 21-kilometrowego odcinka wynosiła ponad 90 mln zł. Przekroczyła budże...
CPK zaprezentował ukończony projekt budynków Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
CPK zaprezentował ukończony projekt budynków Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej [WIZUALIZACJE]
Centralny Port Komunikacyjny zakończył prace nad koncepcyjnym projektem budynków Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej (RFFS) – kluczowego elementu infrastruktury zapewniającego bezpieczeństwo pasażerów i pracowników lotniska CPK. Jest to kolejny – po umowie na projekt bazy utrzymania dla służb lotniskowych, wieży kontroli ruchu lotniczego oraz Centrum Kontroli Operacji Lotniczych – etap projektowania tzw. obiektów wspierających lotnisko.
Lotnisko Chopina w Warszawie zostanie zmodernizowane artykuł
Pokaż artykuł
Lotnisko Chopina w Warszawie zostanie zmodernizowane
Modernizacja Lotniska Chopina to obok budowy nowego Lotniska Centralnego CPK główny temat konferencji, która odbyła się 23 grudnia 2024 r. na Lotnisku Chopina w Warszawie.
Pociągi z Wrocławia do Kątów Wrocławskich pojadą co 20 minutartykuł
Pokaż artykuł
Pociągi z Wrocławia do Kątów Wrocławskich pojadą co 20 minut
Dla wygody mieszkańców gminy Kąty Wrocławskie dojeżdżających do Wrocławia od 30 sierpnia stolicę Dol...
Mazowsze: Pociągi pasażerskie znów pojadą z Sokołowa Podlaskiego do Siedlecartykuł
Pokaż artykuł
Mazowsze: Pociągi pasażerskie znów pojadą z Sokołowa Podlaskiego do Siedlec
Po 30 latach wrócą pociągi pasażerskie między Sokołowem Podlaskim a Siedlcami. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych. To jedna z czterech linii w woj. mazowieckim realizowana w ramach rządowego „Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.”. Wartość wynagrodzenia netto za realizację zakresu podstawowego umowy to 231,5 mln zł netto.
Rusza Program Kolej Plus – pociągi wrócą do Bogatyni i Złotoryiartykuł
Pokaż artykuł
Rusza Program Kolej Plus – pociągi wrócą do Bogatyni i Złotoryi
Trzy dolnośląskie projekty kolejowe zostaną zrealizowane z dofinansowaniem w ramach programu Kolej Plus. Rządowy program jest dopełnieniem samorządowych planów rozwoju kolei w regionie i walki z wykluczeniem komunikacyjnym. Dofinansowanie otrzymały trzy projekty, a Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski w obecności Marszałek Sejmu Elżbiety Witek oraz Andrzeja Adamczyka – Ministra Infrastruktury oraz przedstawicieli PKP podpisał umowy na ich realizację.
Smolna 8inwestycja
Pokaż inwestycję
Smolna 8
Warszawa, Smolna 8
Wąskainwestycja
Pokaż inwestycję
Wąska
Gorzów Wielkopolski, Wąska
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznańartykuł
Pokaż artykuł
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznań
8 listopada w siedzibie spółki CPK odbyła się konferencja dotycząca unijnego wsparcia dla projektów kolejowych CPK. Chodzi o 162 mln zł z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na realizację prac projektowych linii Sieradz – Poznań. Umowę o współpracy (Grant Agreement) w tym zakresie podpisali przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Można rozpocząć prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej w Gdyniartykuł
Pokaż artykuł
Można rozpocząć prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej w Gdyni
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wspólnie z Ministerstwem Infrastruktury i Centralnym Portem Komunikacyjnym podpisała porozumienie o finansowaniu prac przygotowawczych dla budowy Drogi Czerwonej w Gdyni.
Koleją na Warmię i Mazury. Jest wariant inwestorski dla linii Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżyckoartykuł
Pokaż artykuł
Koleją na Warmię i Mazury. Jest wariant inwestorski dla linii Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko
Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek zatwierdził wybór wariantu W14 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowej nr 29 na odcinku Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. Co ważne, przebieg ten na podstawie badań ankietowych uznawany był za najbardziej preferowany przez mieszkańców. Charakteryzuje go m.in. powstanie dwunastu nowych punktów obsługi podróżnych oraz wykorzystanie istniejącej linii kolejowej na odcinku Ostrołęka – Śniadowo – Łomża. 
Spółka CPK złożyła wnioski o kolejne dofinansowania z UE. W sumie chodzi o 1,18 mld zł artykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK złożyła wnioski o kolejne dofinansowania z UE. W sumie chodzi o 1,18 mld zł
Centralny Port Komunikacyjny przekazał do Komisji Europejskiej trzy wnioski o dofinansowanie z Instrumentu "Łącząc Europę" 2021-2027 (CEF 2). Wszystkie z nich zostały już zatwierdzone przez Ministerstwo Infrastruktury oraz Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Ich łączna wartość to 1,18 mld zł.
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem? artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem?
Czy CPK zostanie wybudowany i kiedy? Jakie będą decyzje dotyczące lotniska na warszawskim Okęciu? Większość mieszkańców Warszawy jest przeciwna jego zamknięciu i likwidacji. To lotnisko powinno przejść w nadchodzących latach wiele zmian, bo już jest mocno zakorkowane. Jednak w długim terminie – jak wskazują eksperci – funkcjonowanie dwóch centralnych lotnisk równolegle, czyli CPK i Okęcia – nie będzie możliwe.
Stacja KDP Brzezinyinwestycja
Pokaż inwestycję
Stacja KDP Brzeziny
Brzeziny, Kościuszki 23
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodzi
Minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńskiej-Nałęcz spotkała się w Łodzi z samorządowcami i ekspertami z tego województwa. Rozmowy dotyczyły średniookresowej strategii rozwoju kraju do 2035 roku, która jest przygotowywana w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej oraz wpływu Centralnego Portu Komunikacyjnego na rozwój Łodzi i województwa łódzkiego.
W grudniu po ponad 20 latach pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Świdnicy [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
W grudniu po ponad 20 latach pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Świdnicy [ZDJĘCIA]
Mieszkańcy Dolnego Śląska zyskają dodatkowy dostęp do kolei. We wrześniu zakończono prace na torach...
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?
CPK – czyli nowe, duże lotnisko ma zapewnić zwiększenie przepustowości przewozowej w centralnej Polsce na Mazowszu. Jednak niezależnie od tego bieżące operacje lotnicze mogą być kontynuowane na lotnisku Chopina, nieco rozbudowanym, usprawnionym. Dodatkową przepustowość, low-costową, czarterową zapewnią mniejsze porty w Modlinie, czy też w dalej oddalonych Radomiu i Łodzi.
Rekomendacje dla nowego Rządu – infrastruktura publiczna [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Rekomendacje dla nowego Rządu – infrastruktura publiczna [FILM]
Nowy Rząd, który wkrótce ma przejąć odpowiedzialność za losy naszego kraju w warstwie infrastruktury, najmniejsze zgryzoty będzie miał odnośnie dróg. Na pewno trzeba przejrzeć program drogowy – bo w wielu miejscach niepotrzebnie planuje się budowę wielkich tras ekspresowych dla niewielkiego ruchu.
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?artykuł
Pokaż artykuł
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?
Centralny Port Komunikacyjny, wyceniany na 46 mld zł, już teraz jest nazywany największą inwestycją w historii Polski, a zarazem największym wyzwaniem pierwszej połowy XXI w. Trudno się dziwić, bo hub i lotnisko na europejskie potrzeby to koncepcja znana w polskim rządzie już od 2007 r. Chociaż liczy już grubo ponad dekadę, los inwestycji leży dzisiaj w rękach nowej większości. Czy pomimo marnej polityki menadżerskiej PiS, rząd Platformy będzie w stanie dokończyć inwestycje?
REKLAMA