REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
[Toruń] Trasa Średnicowa Północna nabiera kształtuartykuł
Pokaż artykuł
[Toruń] Trasa Średnicowa Północna nabiera kształtu
Na budowie Trasy Średnicowej Północnej w Toruniu wciąż wiele się dzieje. W wielu miejscach drogowcy...
Dolny Śląsk: Stacja kolejowa Głogów Wróblin przeszła modernizację [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Dolny Śląsk: Stacja kolejowa Głogów Wróblin przeszła modernizację [ZDJĘCIA]
Głogów Wróblin, przebudowana stacja na trasie Nadodrzanki zapewnia bardziej ekonomiczne przejazdy po...
[Dolny Śląsk] Będą nowe miejsca pracy i nowe inwestycje – trzy nowe zezwolenia WSSE Invest-Parkartykuł
Pokaż artykuł
[Dolny Śląsk] Będą nowe miejsca pracy i nowe inwestycje – trzy nowe zezwolenia WSSE Invest-Park
15 lipca 2016 roku Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna Invest-Park wydała trzy nowe zezwolenie n...
[Poznań] Osiedle Atrium rośnieartykuł
Pokaż artykuł
[Poznań] Osiedle Atrium rośnie
Łagodna zima sprzyjała pracom budowlanym w całym Poznaniu. Osiedle Atrium, które powstaje na styku p...
Rynek najmu instytucjonalnego w Polsce: dynamiczny rozwój mimo przeciwności [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Rynek najmu instytucjonalnego w Polsce: dynamiczny rozwój mimo przeciwności [RAPORT]
Wysokie stopy procentowe, zmiany legislacyjne, niska dostępność gruntów oraz stagnacja i spadek cen najmu są jednymi z najczęściej wymienianych wyzwań wskazywanych przez kluczowych uczestników rynku, które mogą istotnie wpłynąć na dopiero raczkujący sektor najmu instytucjonalnego. W pierwszej połowie 2023 roku na rynku najmu instytucjonalnego odnotowano niewielką ilość transakcji – zaledwie dwie. Obie transakcje dotyczyły zakupu nowo wybudowanych budynków. W porównaniu z końcem 2022 roku liczba mieszkań w budowie spadła o 23%. Liczba mieszkań planowanych do wybudowania wzrosła o 30%, co pokazuje, że inwestorzy chcą dalej rozwijać swoje portfele najmu instytucjonalnego a ekonomiczne podstawy rynku pozostają niezachwiane – wynika z raportu "Najem instytucjonalny – po chwili oddechu czas na ambitne plany".
Spółka CPK podpisała ważną umowę. Chodzi o budowę korytarzy transportowychartykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK podpisała ważną umowę. Chodzi o budowę korytarzy transportowych
Ze spółką Duna Polska S.A. została podpisana umowa na budowę korytarzy transportowych dojazdowych przy budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego – ETAP 1, realizowana w formule zaprojektuj - wybuduj. Obejmuje ona przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych. Cała umowa przekracza 75,6 mln zł netto.
[Poznań] Rynek biurowy w Poznaniu przyśpieszaartykuł
Pokaż artykuł
[Poznań] Rynek biurowy w Poznaniu przyśpiesza
W 2018 roku zasoby powierzchni biurowej w Poznaniu mają przekroczyć próg 500 000 m kw. Według firmy...
[Warszawa] Dynamiczny wzrost podaży nie zaburza równowagi rynku nieruchomości biurowych w Warszawieartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Dynamiczny wzrost podaży nie zaburza równowagi rynku nieruchomości biurowych w Warszawie
W Warszawie w budowie znajduje się obecnie ponad 722 000 m kw. powierzchni biurowej, podaje firma do...
[Polska] Rynek magazynowy czekają kolejne rekordyartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Rynek magazynowy czekają kolejne rekordy
W Polsce w budowie znajduje się obecnie ponad 1,6 miliona m kw. powierzchni magazynowej i przemysłow...
Wrocławski Węzeł Kolejowy zostanie zmodernizowany! Gigantyczne, wspólne inwestycje PKP PLK SA i CPK [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Wrocławski Węzeł Kolejowy zostanie zmodernizowany! Gigantyczne, wspólne inwestycje PKP PLK SA i CPK [FILM]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały porozumienie z Centralnym Portem Komunikacyjnym. To zapowiedź dobrej współpracy i rozwoju wrocławskiego węzła kolejowego. Inwestycje PLK SA i CPK w perspektywie najbliższych lat zmienią sposób podróżowania po Dolnym Śląsku. Spółka odpowie na potrzeby pasażerów korzystających z połączeń aglomeracyjnych i regionalnych. Wprowadzi kolej dużych prędkości na stację Wrocław Główny. Stworzy warunki do lepszej obsługi przewozów towarowych – ważnych dla gospodarki miasta, regionu i kraju. Dzięki synergii projektów PLK SA i CPK powstanie węzeł nowej generacji – bezkolizyjny, uporządkowany, elastyczny i otwarty na przyszłość.
Ponad milion mkw. powierzchni w budowie – eksperci Jones Lang LaSalle podsumowują sytuację na rynku nieruchomości biurowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Ponad milion mkw. powierzchni w budowie – eksperci Jones Lang LaSalle podsumowują sytuację na rynku nieruchomości biurowych w Polsce
Eksperci Jones Lang LaSalle podsumowali dane i trendy na rynku nieruchomości biurowych w Warszawie i...
[Polska] W budowie ok. 40 centrów handlowych, z czego 21 będzie otwartych w małych miastach poniżej 100 tys. mieszkańcówartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] W budowie ok. 40 centrów handlowych, z czego 21 będzie otwartych w małych miastach poniżej 100 tys. mieszkańców
26. marca Polska Rada Centrów Handlowych zorganizowała prezentację 10-tego raportu rynkowego opracow...
Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej w ciągu S6 są już na ukończeniu. MOP-y z oznaczeniami w języku Kaszëbëartykuł
Pokaż artykuł
Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej w ciągu S6 są już na ukończeniu. MOP-y z oznaczeniami w języku Kaszëbë
Kierowcy korzystają już z fragmentu nowej trasy pomiędzy Bożepolem Wielkim a Strzebielinem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) do Świąt Bożego Narodzenia planuje udostępnić do ruchu pozostałą część drogi ekspresowej S6 do węzła Gdynia Wielki Kack. W efekcie do dyspozycji kierowców będzie ponad 40 km Trasy Kaszubskiej.
Wielomiliardowe inwestycje na kolei nabierają rozpędu. Pociągi będą się poruszać z maksymalną prędkością 250 km/hartykuł
Pokaż artykuł
Wielomiliardowe inwestycje na kolei nabierają rozpędu. Pociągi będą się poruszać z maksymalną prędkością 250 km/h
Dzięki pracom na Centralnej Magistrali Kolejowej po raz pierwszy w historii polskiej sieci kolejowej ma być możliwa podróż pociągiem pasażerskim z prędkością maksymalną wynoszącą 250 km/h – to jeden z planowanych efektów nowego Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z perspektywą przedłużenia o kolejne dwa lata, który w połowie sierpnia br. został przyjęty przez rząd.
Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce nie zostanie zlikwidowanyartykuł
Pokaż artykuł
Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce nie zostanie zlikwidowany
Dobra informacja dla miłośników kolei. Polskie Koleje Państwowe S.A. i Fundacja Grupy PKP w porozumieniu z PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji prowadzą prace nad koncepcją utrzymania Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce i możliwości działania placówki w nowej formule. Unikatowe lokomotywy, wagony i inne pojazdy oraz pamiątki związane kolejowym dziedzictwem w dalszym ciągu będą chronione.
Ponad 1 mld zł na odbudowę infrastruktury po powodziartykuł
Pokaż artykuł
Ponad 1 mld zł na odbudowę infrastruktury po powodzi
Jednostki podległe Ministerstwu Infrastruktury w związku z likwidacją skutków zeszłorocznej powodzi wykonają do końca 2028 r. zadania o łącznej wartości ponad 1 mld zł. Działania te podsumował 15 września wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak na wspólnej konferencji prasowej przedstawicieli rządu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Dodatkowe 82 mln zł dla Wód Polskich na usuwanie skutków powodzi w woj. dolnośląskim i opolskimartykuł
Pokaż artykuł
Dodatkowe 82 mln zł dla Wód Polskich na usuwanie skutków powodzi w woj. dolnośląskim i opolskim
Rząd zabezpieczył dodatkowe 82 miliony złotych na usuwanie szkód powodziowych na rzece Biała Głuchołaska w województwie opolskim oraz na przywrócenie przepustowości koryt wraz z zabudową wyrw brzegowych na rzece Biała Lądecka w województwie dolnośląskim. Poinformował o tym 8 listopada w Lądku-Zdrój Minister – Członek Rady Ministrów Marcin Kierwiński podczas wizyty na terenach dotkniętych powodzią w 2024 roku.
PKP PLK S.A. przekażą samorządowi dwa odcinki na liniach kolejowych nr 283 i 322 na Dolnym Śląskuartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. przekażą samorządowi dwa odcinki na liniach kolejowych nr 283 i 322 na Dolnym Śląsku
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. porozumiały się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego w sprawie przekazania niewykorzystywanych obecnie linii kolejowych. Samorząd, przez najbliższe 30 lat, będzie zarządzać dwoma odcinkami tras. Zapewni to lepsze wykorzystanie infrastruktury kolejowej w regionie.
ARP S.A. dokapitalizuje Fabrykę Przewodów Energetycznych S.A. kwotą 34,5 mln zł artykuł
Pokaż artykuł
ARP S.A. dokapitalizuje Fabrykę Przewodów Energetycznych S.A. kwotą 34,5 mln zł
Strategiczny krok dla transformacji energetycznej Polski. Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (ARP S.A.) finalizuje proces dokapitalizowania Fabryki Przewodów Energetycznych S.A. (FPE S.A.) z Będzina (województwo śląskie), kwotą 34,5 mln zł, co pozwoli ARP S.A. na objęcie 96,88% udziałów w spółce. Inwestycja ma na celu stabilizację finansową FPE S.A., zwiększenie jej potencjału produkcyjnego oraz wsparcie w realizacji kluczowych projektów dla sektora energetycznego i kolejowego.
PKP PLK S.A. kontynuują inwestycje w rozwój Małopolski [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. kontynuują inwestycje w rozwój Małopolski [FILM]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują inwestycje w rozwój Małopolski. Spółka podpisała umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie szybkim pociągom w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego. Inwestycje za przeszło 15 mln zł netto finansowane są ze środków budżetowych.
REKLAMA