REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Tunel pod torami na ul. 1 Praskiego Pułku WP w dzielnicy Wesołainwestycja
Pokaż inwestycję
Tunel pod torami na ul. 1 Praskiego Pułku WP w dzielnicy Wesoła
Warszawa, 1 Praskiego Pułku WP
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem? artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem?
Czy CPK zostanie wybudowany i kiedy? Jakie będą decyzje dotyczące lotniska na warszawskim Okęciu? Większość mieszkańców Warszawy jest przeciwna jego zamknięciu i likwidacji. To lotnisko powinno przejść w nadchodzących latach wiele zmian, bo już jest mocno zakorkowane. Jednak w długim terminie – jak wskazują eksperci – funkcjonowanie dwóch centralnych lotnisk równolegle, czyli CPK i Okęcia – nie będzie możliwe.
Rząd przyjął prospołeczną nowelę ustawy o CPK. Lepsza ochrona właścicieli nieruchomościartykuł
Pokaż artykuł
Rząd przyjął prospołeczną nowelę ustawy o CPK. Lepsza ochrona właścicieli nieruchomości
Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym, przedłożony przez Pełnomocnika Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jest to odpowiedź na liczne głosy mieszkańców i właścicieli nieruchomości, których dotyczy inwestycja. Jej celem jest większa ochrona praw osób, które objęte są decyzją lokalizacyjną w ramach budowy CPK oraz usprawnienie procesu inwestycyjnego.
CPK: Właściciele zdecydowanej większości nieruchomości zgłosili się do Programu Dobrowolnych Nabyć artykuł
Pokaż artykuł
CPK: Właściciele zdecydowanej większości nieruchomości zgłosili się do Programu Dobrowolnych Nabyć
Liczba zgłoszeń do Programu Dobrowolnych Nabyć to niemal 90 procent obszaru objętego decyzją lokalizacyjną dla Lotniska CPK i zachodniej części węzła kolejowego. Spółka finalizuje kolejne transakcje dotyczące terenów, na których realizowany jest program inwestycyjny CPK.
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji artykuł
Pokaż artykuł
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji
Decyzja w sprawie przyszłości przystanku kolejowego Łódź Retkinia jeszcze nie zapadła – zapewnia PKP PLK. Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że wyburzenia popularnej i niedawno wybudowanej stacji chce spółka Centralny Port Komunikacyjny. Zburzenie, a później odbudowanie przystanku ma być koniecznie ze względu na budowę łódzkiej linii kolei dużych prędkości. Trwają rozmowy, czy takie rozwiązanie jest konieczne.
firma
Pokaż firmę
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. M. Kopernika w Łodzi
Półmetek drążenia trzeciego tunelu kolejowego między Żabieńcem a Kozinami w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Półmetek drążenia trzeciego tunelu kolejowego między Żabieńcem a Kozinami w Łodzi
Mniejsza maszyna TBM Faustyna wydrążyła już połowę trzeciego jednotorowego tunelu, który połączy stację Łódź Żabieniec z przystankiem Koziny. Na przystankach Koziny, Polesie i Śródmieście kontynuowane są roboty podziemne. Inwestycja otworzy aglomerację łódzką na nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i podmiejskie. Przedsięwzięcie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 2 mld zł jest współfinansowane z FEnIKS.
Co słychać na budowie średnicowego tunelu kolejowego pod Łodzią? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie średnicowego tunelu kolejowego pod Łodzią? [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Tunel w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy gotowy. Kiedy nim pojedziemy? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy gotowy. Kiedy nim pojedziemy? [FILM]
Roboty budowlane na ursynowskim odcinku drogi ekspresowej S2 węzeł Puławska - węzeł Warszawa Wilanów...
Trwa budowa dwóch ostatnich odcinków trasy S3 na Dolnym Śląsku [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa dwóch ostatnich odcinków trasy S3 na Dolnym Śląsku [FILMY + ZDJĘCIA]
Budowa dwóch ostatnich odcinków trasy szybkiego ruchu S3 na Dolnym Śląsku idzie pełną parą. Łagodna...
[Warszawa] Jak obwodnica ominie metroartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Jak obwodnica ominie metro
Planowana Południowa Obwodnica Warszawy przechodzić będzie pod istniejącymi tunelami I linii metra....
CPK – co dalej? Kluczowe inwestycje w infrastrukturę na horyzoncie [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
CPK – co dalej? Kluczowe inwestycje w infrastrukturę na horyzoncie [FILM]
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) w Polsce to jedno z najbardziej ambitnych przedsięwzięć infrastrukturalnych, które napotyka na liczne wyzwania – zarówno polityczne, jak i finansowe. Chociaż projekt często staje się elementem walki politycznej, postępy są widoczne. W ubiegłym roku ogłoszono przetargi o wartości ponad 8,3 miliarda złotych, a obecnie podpisano umowy warte niemal 5 miliardów złotych.
Trzy firmy zaprojektują obiekty wspierające Lotnisko CPK artykuł
Pokaż artykuł
Trzy firmy zaprojektują obiekty wspierające Lotnisko CPK
Przetarg na projekt budynku administracji oraz baz utrzymania, meteo i zagrożeń środowiskowych rozstrzygnięty. Zadanie zrealizuje konsorcjum trzech firm: AKE Studio, APA Czech Duliński Wróbel Agencja Projektowa „Architektura” oraz ATP Kraków. Wartość umowy wynosi prawie 4,9 mln złotych netto.
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?artykuł
Pokaż artykuł
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?
Centralny Port Komunikacyjny, wyceniany na 46 mld zł, już teraz jest nazywany największą inwestycją w historii Polski, a zarazem największym wyzwaniem pierwszej połowy XXI w. Trudno się dziwić, bo hub i lotnisko na europejskie potrzeby to koncepcja znana w polskim rządzie już od 2007 r. Chociaż liczy już grubo ponad dekadę, los inwestycji leży dzisiaj w rękach nowej większości. Czy pomimo marnej polityki menadżerskiej PiS, rząd Platformy będzie w stanie dokończyć inwestycje?
Polska straci 3 mld zł unijnego dofinansowania? Co dalej z budową kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Polska straci 3 mld zł unijnego dofinansowania? Co dalej z budową kolejowego tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILM]
Tunel średnicowy w Łodzi miał stanowić jedną z najważniejszych inwestycji kolejowych w Polsce. Obecnie istnieje jednak poważne ryzyko, że to wielkie przedsięwzięcie stanie się punktem krytycznym zarówno dla dwóch kolejnych wykonawców, mieszkańców centrum miasta, jak i dla budżetu państwa. Sytuacja jest niezwykle złożona i trudna.
Podsumowanie prac przy budowie drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku w 2021 roku [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Podsumowanie prac przy budowie drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku w 2021 roku [ZDJĘCIA]
W 2021 roku roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) na terenie województwa dolno...
CPK dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii KDP na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszuartykuł
Pokaż artykuł
CPK dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii KDP na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu
Spółka Centralny Port Komunikacyjny dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii Kolei Dużych Prędkości na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu. W odpowiedzi na pojawiające się w przestrzeni publicznej nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii Kolei Dużych Prędkości na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu spółka informuje, że inwestycje CPK nie wpłyną na funkcjonowanie Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL Kalisz ani Pratt & Whitney.
CPK zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
CPK zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniska
Centralny Port Komunikacyjny zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniska. W tym roku ochroną zostanie objęty obszar około 200 hektarów.
Co zrobić z Centralnym Portem Komunikacyjnym?artykuł
Pokaż artykuł
Co zrobić z Centralnym Portem Komunikacyjnym?
Tak duża inwestycja lotnicza jak CPK nie jest niezbędna w Polsce. Potrzebna jest natomiast Kolej Dużych Prędkości – bo to jest prędkość, która zwiększa konkurencyjność transportu kolejowego względem autostrad, dróg ekspresowych. Ale bardzo ważne jest, żeby ta kolej nie ograniczała się tylko do naszego kraju.
CPK stawia na wysokie standardy zrównoważonego budownictwa artykuł
Pokaż artykuł
CPK stawia na wysokie standardy zrównoważonego budownictwa
Centralny Port Komunikacyjny zamierza otrzymać certyfikat  BREEAM - jeden z najbardziej uznawanych i rozpoznawalnych na świecie standardów oceny wpływu inwestycji budowlanych na środowisko naturalne i społeczeństwo. Jego uzyskanie zapewni lepsze zarządzanie projektem inwestycyjnym i procesem budowy, pozwoli na optymalizację zużycia energii, gospodarki wodnej czy zarządzania odpadami.
REKLAMA