Coraz bliżej zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 (odcinek A na Ursynowie i Wilanowie) od węzła "Puławska" (bez węzła) do węzła "Przyczółkowa" (bez węzła) o długości ok. 4,6 km.
Inwestorem budowy Południowej Obwodnicy Warszawy (czyli drogi ekspresowej S2) jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach inwestycji powstaną m.in. tunel pod Ursynowem, most przez Wisłę i kilka węzłów drogowych. Budowa została podzielona na trzy zadania: "A" od węzła "Puławska" do węzła "Przyczółkowa", zadanie "B" od węzła "Przyczółkowa" do węzła "Wał Miedzeszyński" i zadanie "C" od węzła "Wał Miedzeszyński" do węzła "Lubelska".
Droga ekspresowa S2 jest kontynuacją autostrady A2 na terenie miasta Warszawa i pełni funkcję południowej obwodnicy stolicy. Zaczyna się po zachodniej stronie Warszawy, na połączeniu z autostradą A2 na węźle Konotopa, a kończy 33 km dalej na wschód, na węźle Lubelska, gdzie ponownie wpada w autostradę A2 oraz skrzyżuje się z przyszłą drogą ekspresową S17 (wschodnią obwodnicą Warszawy).
REKLAMA
Zajrzeliśmy na plac budowy węzła "Przyczółkowa":
Roboty budowlane na trasie Południowej Obwodnicy Warszawy rozpoczęły się 21 czerwca 2017 roku. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Kontrakt przewiduje też budowę Mostu Południowego długości 1,5 km i szerokości 42 m oraz dwóch pochylni zapewniających komunikację między ścieżką rowerową na Wale Zawadowskim, a ścieżką rowerową na moście.