Trwa przebudowa i modernizacja stacji Warszawa Gdańska Fot. PKP PLK S.A.

Trwa przebudowa i modernizacja stacji Warszawa Gdańska

FILMY+ZDJĘCIA
REKLAMA

Na stacji Warszawa Gdańska kończą się prace konstrukcyjne nowego, 180-metrowego przejścia podziemnego pod torami i peronami. Będzie gotowe w drugim kwartale 2026 roku. Ułatwi dojście na perony i do pociągów oraz przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. W sierpniu otworzone zostaną perony nr 4 i 5. Będą miały nową informację pasażerską i zadaszenia, które ochronią podróżnych przed deszczem. Prace za 80 mln zł netto prowadzone są ze środków budżetowych.

Kończy się kolejny etap budowy drugiego tunelu podziemnego na stacji Warszawa Gdańska. Wykonawca zbudował już główną część nowego przejścia oraz tzw. łącznik z istniejącym tunelem. Teraz trwają prace przy scaleniu tych dwóch elementów.

Równocześnie montowane schody ruchome na peron 4 i przygotowujemy miejsca pod windy.

W sierpniu pociągi ponownie zatrzymają się przy peronach 4 i 5. Obiekty będą miały nowe zadaszenia chroniące przed deszczem i wiatrem, a także nowoczesny system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami, nagłośnieniem i monitoringiem. W kolejnej fazie prace przeniosą się pod perony 3 i 2. Zmiany są uwzględnione w rozkładzie jazdy.

Funkcjonalność i estetyka nowego tunelu

W tunelu zostaną ułożone szaro-beżowe płytki, a jego ściany ozdobi mural przedstawiający historię kolei i Warszawy.

Wejście od strony Żoliborza znajdzie się przy ul. Ks. Romana Indrzejczyka i będzie wyposażone w schody oraz windę. Po drugiej stronie tunel połączy się z istniejącym przejściem prowadzącym do budynku dworca i metra. Na perony 2, 3 i 4 będzie można dostać się zarówno schodami ruchomymi, tradycyjnymi, jak i windami – co ułatwi poruszanie się osobom z ograniczoną mobilnością.

REKLAMA

ZDJĘCIA:

Orzech
+4
0
Zaloguj aby dodać komentarz

Szerszy kontekst inwestycji i finansowanie

Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska to część szerszego planu inwestycyjnego w stolicy, związanego m.in. z planowaną przebudową linii średnicowej i stacji Warszawa Wschodnia. Dodatkowe przejście pod torami oraz nowe wyjścia z peronów pozwolą równomiernie rozłożyć ruch pasażerów na stacji, zwiększając komfort i bezpieczeństwo podróży.

Prace związane z budową nowego przejścia oraz modernizacją peronów realizowane przez firmę PORR S.A są ze środków budżetowych, a ich koszt wynosi około 80 mln zł netto. Zakończenie zasadniczych prac oraz udostępnienie wszystkich peronów planowane jest w I kwartale 2026 roku. Nowe przejście dostępne będzie w II kwartale 2026 roku.

Zmiany w harmonogramie prac wynikają z trudności napotkanych na placu budowy. W trakcie robót odkryto nieoznaczone wcześniej kable, inne niż zakładano warunki gruntu i wody, a także gruz i fragmenty betonu pod ziemią. Wszystko to wymagało dodatkowych prac i dostosowania planu budowy.

PKP PLK S.A.
PKP PLK S.A.

Źródło: PKP PLK S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA