Trwa przebudowa stacji Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]źródło: PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła

Trwa przebudowa stacji Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]

REKLAMA
Na Warszawie Zachodniej postęp prac i zapewnienie bezpiecznych przejść wymaga zmian w komunikacji. Od niedzieli 29 sierpnia dojście do pociągów będzie od strony Al. Jerozolimskich. Komunikaty wizualne i głosowe przypominają o zmianach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ok. 2 mld zł modernizują stację. Dla pasażerów będą m.in. windy, schody ruchome, szerokie przejście, system informacji. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych POIiŚ.
Szerszy zakres prac na stacji Warszawa Zachodnia od 29 sierpnia wymaga zmian w komunikacji. Na perony wejście będzie wyłącznie od strony Al. Jerozolimskich. O zmianach podróżnych informują banery, plakaty, komunikaty głosowe.
Wykonawca równolegle do budowy nowych peronów, zadaszenia i kładki, rozszerza przebudowę przejścia podziemnego w obszarze peronu 8 (od strony Woli). Większy zakres prac, także w układzie torów, wymaga zmian w kursowaniu pociągów regionalnych i aglomeracyjnych. Składy odjeżdżające obecnie z peronu 8 Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Gdańskiej, będą rozpoczynały i kończyły bieg na wcześniejszym przystanku Warszawa Wola.
PKP PLK S.A.
Pomimo największej w historii przebudowy stacji i ograniczonego zakresu torów, utrzymane jest kursowanie pociągów. W ciągu doby na Warszawie Zachodniej zapewniony jest przejazd ok. 800 pociągów: 140 pociągów dalekobieżnych oraz 160 SKM i 500 regionalnych. Organizacja rozkładu jazdy wymaga szczegółowych ustaleń między zarządca linii kolejowych, przewoźnikami oraz wykonawcą. Istotne zmiany wprowadzane są przy okazji korekty rozkładu jazdy.
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła

Widać nowe perony, zadaszenie, przejście podziemne

Na stacji Warszawa Zachodnia ponad pół tysiąca osób i 150 jednostek sprzętu uczestniczy w budowie zadaszenia, peronów, przejścia podziemnego, wiaduktu, nowych torów i urządzeń sterowania.
Wykonawca przywozi i stawia kolejne konstrukcje zadaszenia stacji o powierzchni 35 000 mkw. (3,5 ha). Dach o długości 200 metrów i szerokości 150 metrów będzie mocowany na 60 słupach i przykryje 8 peronów. Zbudowano już korpusy peronów nr 6 i 7. Układana jest nawierzchnia. Widoczne są elementy niższych wiat. Powstaje nowy peron, za dotychczasowym siódmym.
Wykonana jest płyta stropowa nowego przejścia pod torami. Powstanie podziemny przejazd dla tramwajów. W nowym budynku potrzebnym do obsługi stacji rozpoczęto już prace we wnętrzu. Remontowany jest wiaduktu kolejowy nad al. Prymasa Tysiąclecia. Wymieniane są tory, rozjazdy, sieć trakcyjna oraz system sterowania ruchem m.in. między Warszawą Centralną a Zachodnią.
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła

Warszawa Zachodnia zmienia oblicze

Na nowej Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK S.A. / Foto: Martyna Janduła
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia". Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Źródło: PKP PLK S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

W grudniu po ponad 20 latach pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Świdnicy [ZDJĘCIA]
Mieszkańcy Dolnego Śląska zyskają dodatkowy dostęp do kolei. We wrześniu zakończono prace na torach...
Następne dwa przedwojenne hotele we Wrocławiu odzyskają swój dawny blask [WIZUALIZACJE]
Już wkrótce dwa następne, zabytkowe przedwojenne budynki hotelowe w stolicy Dolnego Śląska przejdą r...
W centrum Wrocławia trwa budowa nowego biurowca [FILM + ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
W samym centrum Wrocławia, kilkaset metrów od Rynku przy placu Jana Pawła II trwa budowa nowego biur...
Sii zwiększy zatrudnienie w swoim centrum w Gdańsku
Firma Sii Polska, jeden z największych dostawców usług IT, inżynieryjnych, cyfrowych i BPO w Polsce...
Osiedle Kajdasza – najładniejsze osiedle na Jagodnie od PROFIT Development [FILM]
Profit Development rozpoczyna realizację kolejnego etapu inwestycji przy ul. Kajdasza we Wrocławiu....
Wirthwein Polska uruchamia nową fabrykę w Łodzi. Będą nowe miejsca pracy
Kolejna zagraniczna firma zdecydowała się zwiększyć swoje inwestycje w Łodzi. Producent podzespołów...
Wrocław: Międzynarodowa szkoła wybrała na siedzibę liceum kompleks biurowy Centrum Południe
Kompleks biurowy Centrum Południe we Wrocławiu pozyskał kolejnego najemcę z branży edukacyjnej. We w...
Na warszawskim Mordorze rusza budowa hostelu pod najem długoterminowy
Spółka Postęp Property, należącą do fińskiego dewelopera YIT Development, podpisała z firmą Unibep S...
Dolny Śląsk: Rusza budowa kompleksu Karkonosze Springs Hotels&Resorts [WIZUALIZACJE]
We wsi Staniszów pod Jelenią Górą, u podnóża Karkonoszy, firma Oak Property należąca do grupy Europl...
Wkrótce otwarcie hotelu Diament Plaza w centrum Katowic [WIZUALIZACJE]
W samym centrum Katowic jeszcze w tym roku otwarty zostanie nowy hotel Diament Plaza z 135 pokojami,...