Trwają prace przy zadaszeniu peronów na stacji Warszawa Zachodnia źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Artur Lewandowski

Trwają prace przy zadaszeniu peronów na stacji Warszawa Zachodnia

FILM + ZDJĘCIA
REKLAMA
Na stacji Warszawa Zachodnia budowane jest zadaszenie peronów. Powstaje szerokie przejście podziemne. Pasażerowie mają zapewniony bezpieczny dostęp do pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ok. 2 mld zł netto zwiększają możliwości obsługi pasażerów na stacji. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych POIiŚ.
Na stacji Warszawa Zachodnia kontynuowane są roboty we wszystkich branżach. Pracuje ponad 70 podwykonawców i dostawców, ponad pół tysiąca osób i 150 jednostek sprzętu.
Nowe duże zadaszenie o długości 200 metrów i szerokości 150 metrów przykryje 8 peronów. Dach będzie położony na 60 słupach w kształcie litery V lub X. Przykrycie hali peronowej będzie miało powierzchnię 35 000 mkw., czyli 3,5 hektara.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Artur Lewandowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Artur Lewandowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Artur Lewandowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Artur Lewandowski
Budowane są trzy nowe perony od ul. Tunelowej. Powstaje równocześnie nowy tunel, w którym docelowo zostanie zlokalizowane szerokie przejście z infrastrukturą dworcową oraz konstrukcja przyszłego tunelu tramwajowego. Ściany szczelinowe o głębokości 26 metrów, czyli na głębokość ośmiopiętrowego budynku, stanowią ważny etap budowy obiektu.
Prace skupiają się na budowie płyty stropowej tunelu. Następnie rozpocznie się wybieranie ziemi – to realizacja prac metodą podstropową. Wykop pod konstrukcję nowego dworca podziemnego będzie miał 200 000 m3. Wznoszony jest budynek potrzebny do obsługi stacji. Roboty obejmują także remont wiaduktu kolejowego nad al. Prymasa Tysiąclecia.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Artur Lewandowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Artur Lewandowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Artur Lewandowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Artur Lewandowski
Kładka nad torami zapewni połączenie Ochoty i Woli. Nowy trakt pieszy zostanie udostępniony podróżnym we wrześniu br. Konstrukcja już jest na podporach i budowane są schody.
REKLAMA
Ze stacji Warszawa Zachodnia – zgodnie z przyjętym rozkładem jazdy, kursują pociągi. Podróżni korzystają z połączeń dalekobieżnych i regionalnych. Są oznaczenia i tablice informacyjne oraz komunikaty głosowe na peronach.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Artur Lewandowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Artur Lewandowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Mirosław Siemieniec

Warszawa Zachodnia zmienia oblicze

Na nowej Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Foto: Mirosław Siemieniec
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA