Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększy komfort obsługi pasażerów i sprawność połączeń kolejowych. Projekt o wartości ok. 2 mld zł współfinansowany jest ze środków unijnych POIiŚ.
Zadaszenie stacji osiągnie powierzchnię 35 000 mkw., 200 m długości i 150 m szerokości (pięć boisk piłki nożnej). Obiekt rozpostarty 11 metrów nad podróżnymi przykryje 8 peronów. Skalę budowy ukazuje zamontowane już ponad dwadzieścia konstrukcji. Wykonawca specjalnym transportem przywiezie i ustawi łącznie 60 słupów oraz dziesiątki elementów konstrukcji.
Zadaszenie stacji osiągnie powierzchnię 35 000 mkw., 200 m długości i 150 m szerokości (pięć boisk piłki nożnej). Obiekt rozpostarty 11 metrów nad podróżnymi przykryje 8 peronów. Skalę budowy ukazuje zamontowane już ponad dwadzieścia konstrukcji. Wykonawca specjalnym transportem przywiezie i ustawi łącznie 60 słupów oraz dziesiątki elementów konstrukcji.
REKLAMA
Na stacji pracuje ponad 70 firm, ponad pół tysiąca osób i 150 jednostek sprzętu. Roboty obejmują prace ziemne, elektrotechniczne, torowe, budowlane, kanalizacyjne i kablowe. Jeszcze w tym roku pasażerowie skorzystają z pierwszych nowych peronów.
Taka będzie Warszawa Zachodnia
Na Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Źródło: PKP PLK S.A.
Film + zdjęcia: Jakub Zazula