Urząd Marszałkowski przejmie wkrótce sześć kolejnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku

Urząd Marszałkowski przejmie wkrótce sześć kolejnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku

Orzech
Orzech
REKLAMA
Zgodnie z wcześniejszym deklaracjami, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego (UMWD) konsekwentnie realizuje plany przejmowania nieczynnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku i uruchamiania na nich regularnych przewozów pasażerskich realizowanych przez Koleje Dolnośląskie.
Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa Dolnośląskiego poinformował, że UMWD szykuje się do przejęcia następnych 6 linii kolejowych na Dolnym Śląsku.
– Udzieliliśmy pełnomocnictwa Leszkowi Lochowi, dyrektorowi DSDIK, do podpisania dokumentów przenoszących na rzecz Województwa Dolnośląskiego następujących linii kolejowych: 303 odcinek Chocianowiec – Chocianów (lk. Duninów – Chocianów), 372 odcinek Bojanowo – Borszyn Wielki – Góra Śląska, 312 odcinek Wojcieszów – Nowy Kościół (lk. Marciszów – Jerzmanice), 345 odcinek Kamienna Góra – Pisarzowice, 308 Pisarzowice – Jelenia Góra, 340 Mysłakowice – Karpacz – informuje Tymoteusz Myrda.
Następnym krokiem będzie już podpisanie aktów notarialnych dotyczących poszczególnych linii.

Ostatnie działania Dolnego Śląska w kwestii rozwoju połączeń kolejowych w regionie

W grudniu 2019 r. wybrano wykonawcę studium wykonalności dla linii kolejowych łączących Jelenią Górą z Karpaczem i Kowarami oraz Gryfów Śląski ze Świeradowem-Zdrój i czeską miejscowością Jindřichovice pod Smrkem. W drugiej połowie marca bieżącego roku studium wykonalności trafiło do UMWD
REKLAMA
W czerwcu samorząd województwa przejął linie kolejowe nr 317 i 336 prowadzące z Gryfowa Śląskiego przez Mirsk do Świeradowa-Zdroju
Koszt remontu linii kolejowej łączącej Jelenią Górę z Karpaczem szacowany jest na około 70 do 100 mln zł w zależności od długości rewitalizowanego odcinka i od wybranego wariantu inwestycyjnego.
– Szacuje się, że inwestycja potrwa około 2 lat – w tym zawiera się przygotowanie dokumentacji projektowej i realizacja właściwych prac budowlanych – mówił Tymoteusz Myrda.
Koszt wykonania remontu linii łączącej Gryfów Śląski ze Świeradowem-Zdrój i czeską miejscowością Jindřichovice pod Smrkem oszacowano z kolei na około 46 do 50 mln zł w zależności od wariantu inwestycyjnego na jaki zdecyduje się Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Ta inwestycja miałaby potrwać około 2 lat.
Na początku października UMWD poinformował również, że w trakcie przejmowania jest także linia kolejowa nr 283, łącząca Jelenią Górę z Lwówkiem Śląskim.
Wszystkie przejmowane linie kolejowe obsługiwane będą przez spółkę kolejową należącą do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego czyli Koleje Dolnośląskie S.A. W tym celu tabor tej firmy jest systematycznie odmładzany poprzez realizowanie zakupów kolejnych nowych pociągów.

Komentarze (2)

Napisz komentarz
Kolej(gość)
@
nix
(gość)
Czyli za pieniądze przepierolodone na wybory, które się nie odbyły, można byłoby wyremontować całą linię do Karpacza
Czyli za okolo 1 Sasina ???
nix(gość)
Czyli za pieniądze przepierolodone na wybory, które się nie odbyły, można byłoby wyremontować całą linię do Karpacza
REKLAMA