l_czarny
38komentarzy
0zdjęć
obserwuj
l_czarny
Wracają bezpośrednie loty z Wrocławia do Rzymu

Od listopada trzy razy w tygodniu z Ryanair będzie latał z Wrocławia do Rzymu. Bilety można rezerwować od czwartku.

- To bardzo prestiżowe połączenie. Cieszymy się, że udało nam się przekonać irlandzkiego przewoźnika do otwarcia tego kierunku - mówi Jarosław Sztucki, wiceprezes wrocławskiego portu.

Wcześniej z Wrocławia do Rzymu latał Central Wings, tania odnoga LOT. We wrześniu ubiegłego roku zawiesił jednak połączenie i wkrótce potem upadł.

- Tanie loty do Rzymu cieszyły się dużym zainteresowaniem - podkreśla Sztucki. - Średnie obłożenie było na poziomie ponad 60 proc. I aż 45 proc. pasażerów stanowili Włosi. Wielu z nich przylatywało zwiedzać miasto, inni w celach biznesowych.

Dodajmy, że na innych kierunkach do Wrocławia zaledwie ok. 20 proc. pasażerów stanowią cudzoziemcy.

Samoloty Ryanaira z Wrocławia do Rzymu na lotnisko Ciampino, położone 15 km od centrum miasta, będą latać od listopada. Bilety w promocyjnych cenach można rezerwować od czwartku.

Władze wrocławskiego lotniska przyznają, że toczą również rozmowy z czterema liniami na temat otwarcia połączenia z Paryżem. - Staramy się przekonać przewoźników sieciowych: Air France i KLM. Równocześnie negocjujemy z Ryanairem i linią WizzAir. To trudne rozmowy, ale nie poddajemy się - mówi wiceprezes Sztucki.

Władze wrocławskiego lotniska rozmawiają również z przewoźnikami w sprawie uruchomienia trzeciego połączenia z Hiszpanią i kolejnego z Włochami.

Teraz do Hiszpanii z Wrocławia można polecieć do Barcelony i Alicante. Ryanair kilka dni temu zdecydował o pozostawienie także na sezon zimowy tego ostatniego kierunku.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Wyścig chętnych do modernizacji Wyścigowej

Miasto zaoszczędzi na modernizacji ulicy Wyścigowej. Każda z sześciu firm, które wystartowały w przetargu, żąda mniej pieniędzy, niż miasto zarezerwowało na tę inwestycję

We wtorek zostały otwarte oferty firm drogowych. Najtańszą złożyła firma Pol-Dróg Oleśnica - chce za swoje prace 22,23 mln zł. Najwięcej - aż 30,46 mln zł - policzyło sobie konsorcjum firm Heilit Woerner i Strabag. W budżecie na Wyścigową zarezerwowało 30,83 mln zł.

Spółka Wrocławskie Inwestycje, która ogłosiła przetarg, będzie jednak oceniała oferty nie tylko na podstawie ceny. - Pod uwagę weźmiemy także proponowany przez wykonawców czas realizacji prac - mówi Marek Szempliński, rzecznik WI. - Zależy nam, by droga była jak najszybciej przebudowana, by jak najkrócej trwały utrudnienia dla kierowców i mieszkańców.


Ulica Wyścigowa to ważna droga wlotowa na południu miasta. Wrocławskie Inwestycje zakładają, że prace prowadzone będą najpierw na jednej dwupasmowej jezdni, dopiero potem na drugiej. Tak by ulica cały czas była przejezdna w obie strony.

Większość firm, które uczestniczą w przetargu, oceniła, że prace muszą potrwać nie krócej niż 12 miesięcy. Jedynie konsorcjum firm Ziajka i AG System uznało, że wystarczy im tylko osiem miesięcy.

Teraz oferty zostaną sprawdzone. Następnie wykonawcy będą mieli czas na ewentualne protesty i dopiero potem Wrocławskie Inwestycje będą mogły podpisać umowę ze zwycięską firmą. Miasto chciałoby rozpocząć modernizację ulicy w marcu.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Ulica Wyścigowa: walka drogowców z ekologami

Już prawie rok opóźnia się remont ulicy Wyścigowej. Na przeszkodzie stoi wciąż nierozstrzygnięty przetarg na wykonanie prac. Inwestycja może się jednak jeszcze bardziej przeciągnąć, bo ekolodzy zapowiadają, że ją oprotestują

Ulica Wyścigowa to ważna trasa wylotowa na południu Wrocławia i jednocześnie jedna z najbardziej wyboistych dróg w mieście. Często dochodzi tam do wypadków, bo jezdnia ma głębokie koleiny i mnóstwo dziur. Jeszcze rok temu Elwira Nowak, zastępczyni dyrektora wydziału inżynierii miejskiej w magistracie, zapewniała, że ulica będzie wyremontowana wiosną tego roku. Tymczasem do dziś nie został nawet rozstrzygnięty przetarg na wykonanie prac. Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła go w sierpniu, ale już kilkakrotnie przekładała termin otwarcia ofert. Było to konieczne, bo uczestnicy przetargu składali protesty i nadsyłali setki pytań odnośnie specyfikacji. Nowy termin wyznaczono na 6 stycznia. - Jeśli nie będzie kolejnych odwołań, wybierzemy najkorzystniejszą ofertę i w marcu mogłyby się rozpocząć prace - mówi Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.

Wyścigowa ma zyskać nie tylko nową nawierzchnię. Wymienione zostaną również wszystkie sieci znajdujące się pod jezdnią, m.in. wodociągi i kanalizacja. Dlatego prace mają trwać aż 14 miesięcy. Nie wiadomo jednak, czy inwestycja dojdzie do skutku, bo ekolodzy zapowiadają, że ją oprotestują.


Podczas przebudowy na Wyścigowej wyciętych ma być ponad sto z trzystu drzew rosnących na poboczu. - To skandal, te drzewa mogą mieć nawet ze sto lat. Teraz nagle zaczęły komuś przeszkadzać - mówi Radosław Gawlik, prezes Stowarzyszenia Ekologicznego "Eko-Unia", wiceminister środowiska w rządzie Jerzego Buzka. - Napiszemy protest do prezydenta Rafała Dutkiewicza. On i jego urzędnicy chcą zamienić Wrocław w betonową pustynię. Tymczasem drzewa mają znaczenie nie tylko ekologiczne, ale także zabytkowe i estetyczne.

We Wrocławskich Inwestycjach tłumaczą, że bez wycięcia 114 kasztanowców nie można przebudować ulicy Wyścigowej. - Siedem z tych drzew rośnie w krawężniku, 13 w miejscach, gdzie mają być nowe lewoskręty, 14 na wjazdach do posesji. Kolejnych siedem zasłania te wyjazdy, tak że kierowca nie widzi, czy coś nadjeżdża, sam też jest źle widoczny - wylicza Szempliński. - Poza tym prawie 70 kasztanowców jest w złym lub bardzo złym stanie, bo zaatakował je szkodnik szrotówek kasztanowcowiaczek.

- Z kasztanowcowiaczkiem można sobie poradzić. Trzeba poczekać, aż spadną liście, zgrabić je, następnie spalić - mówi Gawlik.

Wrocławskie Inwestycje zapewniają, że po wycięciu starych drzew wykonawca nasadzi 98 nowych. - Nim one urosną, minie sporo lat, co oznacza, że dopiero nasze wnuki będą mogły je podziwiać - ripostuje prezes Eko-Unii.

Argumenty ekologów podziela Janusz Nowicki, przewodniczący rady osiedla Krzyki-Partynice: - Bardzo nam zależy na remoncie ulicy Wyścigowej, ale nie kosztem drzew. Kasztanowce, nawet chore, trzeba za wszelką cenę ratować. Obie sprawy na pewno można pogodzić, tylko trzeba dobrej woli urzędników. Niestety, oni rzadko słuchają mieszkańców.

Jednak nie wszyscy mieszkańcy zamierzają bronić drzew. Część chce, by ulica została jak najszybciej wyremontowana. - Drzewa zwykle dodają urody ulicy. Te tutaj są stare i chore. Mają pożółkłe liście. W mojej ocenie nie stanowią więc ozdoby - mówi Jarosław Marek, mieszkaniec ulicy Wyścigowej.

- Dla bezpieczeństwa powinny być wycięte, bo często utrudniają włączenie się do ruchu z ulicy podporządkowanej - uważa Tadeusz Antoniewicz.

Ekologów nie przekonuje to tłumaczenie. - Zamiast wycinać drzewa, można zamontować lustra uliczne - mówi Gawlik.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Przy A4 prace ziemne idą pełną parą choc na razie tylko z jednej strony
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
** Przebudowa Grabiszyńskiej to niejedyny remont ulicy, jaki rozpocznie się w najbliższym czasie. W czwartek spółka miejska Wrocławskie Inwestycje podpisała umowę z konsorcjum Heilit Woerner, Strabag i Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe "Bieżanów. Firmy mają teraz dwa tygodnie, by rozpocząć modernizację ul. Świeradowskiej i Bardzkiej, gdzie powstanie pierwszy odcinek linii Tramwaju Plus.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Karkonoska
l_czarny
są juz koparki i ciężarówki Janickiego
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Za Patryjota ze Skya

INFORMACJA O WYBORZE
NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
(...)
Zaprojektowanie i zbudowanie autostradowej obwodnicy Wrocławia na:


Część 1 zamówienia: Łącznik „Kobierzyce” od km 0+000,00 do km 2+489,45
oraz autostrada A8 od km 1+603,81 do km 13+500;
wybrano ofertę : BUDIMEX DROMEX S.A. ul. Stawki 40, 01-040 WARSZAWA
na wartość : 779 312 370,20 zł /brutto/, która oferowała najniższą cenę.



Część 2 Zamówienia. Autostrada A8 na odcinku od km 13+500,00 do km 18+174,00 i od
km 19+960,00 do km 28+368,75, odcinek drogi ekspresowej S8 od km 0+000,00 do km
0+500 w węźle "Pawłowice" oraz łącznik "Długołęka" od km 0+575,00 do km 6+235,85
wybrano ofertę : Konsorcjum :
- Strabag Sp. z o.o.
- HEILIT + WOERNER Budowlana Sp. z o.o.
- DYWIDAG Bau GmbH
- MOSTOSTAL Warszawa S.A.
za kwotę 2 058 107 021,34 zł /brutto/, które oferowało najniższą cenę.

Źródło:www.gddkia.gov.pl- Wrocław
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Sky Tower
l_czarny
Wczoraj kolega pracujący na budowie powiedział że mają zadanie osiągną stan zerowy do konca czerwca.....oczywiśie nie w całości ale chocby w jednym miejscu.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
A co ze Strabagiem :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Hillwood Wrocław Wschód
l_czarny
Stoją już pierwsze słupy konstrukcyjne.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Dzis na działce widziany był sławny ził
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Pomorska 15/17
l_czarny
Stawiali dzis rusztowanie na tej kamienicy obok (w strone hotelu plaza)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Dziś na działce był dzwig teraz pojawiałasie koparka
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Demontują ogrodzenie od strony mostu.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Potwierdzam dzis widziałem na działce larseny
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Hillwood Wrocław Wschód
l_czarny
Dziś widzaiłem że zaczeły sie prace ziemne w tamtych okolicach to prawdopodobnie własnie start tej inwestycji
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny

Rafała Dutkiewicza od lotniska odsuwanie

Jacek Harłukowicz


Platforma Obywatelska pogniewała się na prezydenta Rafała Dutkiewicza za to, że przystąpił do stowarzyszenia Dolny Śląsk XXI. Żeby gniew partii poczuł, odsunęła go od ważnych rozmów na temat przyszłości wrocławskiego lotniska.

W Platformie wiedzą, co robią, bo port lotniczy w Strachowicach to oczko w głowie Dutkiewicza. Miasto od kilku lat zabiega o przejęcie od MON terenów, z których korzysta lotnisko. Dzięki temu mogłoby ono zostać rozbudowane. Prezydent wymarzył sobie, że w 2025 roku będzie tu odprawianych 1,6 mln pasażerów rocznie.

Wszystko jednak wskazuje na to, że to nie Dutkiewicz będzie mógł ogłosić długo wyczekiwaną decyzję o przejęciu od wojska gruntów. Nieoficjalnie wiemy, że zrobi to w środę marszałek z PO Marek Łapiński. Właśnie o tym ma on w środę we Wrocławiu rozmawiać z ministrem obrony narodowej Bogdanem Klichem, a później wraz nim weźmie udział w konferencji prasowej.

Działacz PO: - Najważniejsze jest, że decyzja MON może być bardzo korzystna dla Wrocławia, bo da szansę na rozwój lotniska. Przy okazji przesuwamy akcenty: dość promocji Dutkiewicza, zaczynamy stawiać na naszego nowego marszałka. Tam, gdzie sprawy będą zależeć od rządu, to Łapiński będzie ogłaszał sukcesy.

Dutkiewicz na spotkanie u marszałka nie został zaproszony, nie będzie go też na konferencji prasowej, choć gmina Wrocław posiada 49,4 proc. akcji spółki Port Lotniczy Wrocław (marszałek ma w niej 22,9 proc. udziałów).

Marta Libner, rzeczniczka marszałka, nie chce odpowiedzieć na pytanie o brak zaproszenia dla prezydenta Wrocławia: - W spotkaniu udział biorą wicepremier Grzegorz Schetyna, minister Bogdan Klich i marszałek Marek Łapiński. Tyle mogę powiedzieć. Nie mogę potwierdzić ani zaprzeczyć, że ich rozmowa dotyczyć będzie wrocławskiego lotniska.

Urząd miasta braku zaproszenia też komentować nie chce. Dutkiewicz odpowiada spokojnie: - Wszystko, co przyniesie korzyść miastu, jest czymś, z czego należy się cieszyć.

Nieoficjalnie jeden ze współpracowników prezydenta mówi: - Dobrze, że sprawy gruntu będą uregulowane. Przykro, że odsuwa się od tego prezydenta, który długo lobbował w tej sprawie. To kara za udział w stowarzyszeniu Dolny Śląsk XXI.

Podobnego zdania jest były marszałek województwa, obecnie prezes stowarzyszenia Paweł Wróblewski: - W rozmowach powinni wziąć udział i marszałek, i prezydent. Najwyraźniej PO w ten sposób chce dać Dutkiewiczowi odczuć, że jego decyzja się nie spodobała.

Informację o przystąpieniu do stowarzyszenia Dolny Śląsk XXI Dutkiewicz podał w poniedziałek. Jasnym było, że nie spodobała się ona działaczom PO. Już tego dnia jeden z prominentnych polityków partii komentował: - Już nam nie zależy na tym, żeby utrzymywać jego wizerunek jako cudownego dziecka polskiej polityki. Zamykamy mu też szybką ścieżkę w kontaktach z rządem, z której korzystał dzięki dobrej znajomości z Grzegorzem Schetyną.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Osiedle "Atal Towers"
l_czarny
625 wkleił na skyu info zę wieża na mieć 150m!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Firmy się biją, więc dopłacimy do mostu AOW

Z powodu drobnego błędu dotyczącego lamp wartych 47 zł budowa największego wrocławskiego mostu będzie droższa o 124 mln zł

Most ma być pierwszym budowanym odcinkiem Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Powstanie przy śluzie Rędzin.

Przetarg na jego budowę ogłosiła w kwietniu ubiegłego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Dywidag Bau i Strabag. Zadeklarowały, że postawią konstrukcję za 452 mln zł, o 100 mln zł taniej, niż zakładał kosztorys przygotowany przez inwestora.

Niestety, okazało się, że Dywidag Bau i Strabag, przygotowując ofertę, zrobili błąd w kosztorysie. - To była zwykła pomyłka pisarska - tłumaczy Andrzej Maciejewski, rzecznik GDDKiA. - Na dodatek chodziło o cenę ośmiu kloszy do lamp, które miały zawisnąć na moście, wartych w sumie 47 zł.

Dyrekcja zwróciła się do wykonawcy, by poprawił kosztorys. Zaprotestowały jednak inne firmy biorące udział w przetargu. Ostatecznie sprawa trafiła do Sądu Okręgowego we Wrocławiu, który właśnie wydał wyrok.

Sędziowie uznali, że oferta zawierająca błąd jest nieważna. Oznacza to, że teraz GDDKiA może brać pod uwagę tylko drugą w kolejności ofertę - firm Mostostal Warszawa i Acciona. Ta jednak jest dużo droższa.

- W efekcie za budowę mostu będziemy musieli zapłacić 124 mln zł więcej. I to wszystko z powodu drobnych 47 zł - narzeka rzecznik GDDKiA.

124 mln to bardzo dużo. Za podobną kwotę we Wrocławiu miasto zmodernizowało pl. Grunwaldzki i ul. Szewską. Tylko 25 mln więcej kosztował kilka lat temu most Milenijny, a na rozpoczynający się w tym roku remont całej ul. Krakowskiej zaplanowano 62 mln.

Przetargu jednak nie można unieważnić. - Musielibyśmy wypłacić odszkodowania wykonawcom - tłumaczy Maciejewski. - Co gorsze, rozpisanie nowego przetargu wiązałoby się z kolejnym opóźnieniem tej inwestycji. Obecne postępowanie ciągnęło się prawie rok.

Z tego też powodu Dyrekcja nie odwoła się od wyroku sądu.

Nie ma jednak pewności, czy GDDKiA podpisze umowę z Mostostalem i wreszcie rozpocznie się budowa. Z nieoficjalnych informacji wynika, że teraz w walkę o kontrakt może się włączyć Skanska, która zajęła trzecie miejsce w przetargu. Będzie szukała błędów w ofercie Mostostalu. Jeśli znajdzie, to nie tylko budowa się opóźni, ale będzie jeszcze droższa. Skanska żąda bowiem za prace aż o 290 mln zł więcej, niż proponował w unieważnionej ofercie Strabag.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Karkonoska
l_czarny
Dziś juz nie ma sporego kawałka budynku
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Karkonoska
l_czarny
Podobno rozpoczeła się rozbiurka ceglanego budynku na rogu Przyjazni i Karkonoskiej
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
I co wiecie może czy były jakieś protesty?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
Wrzesień we Wrocławiu

PAX:124 946
Operacje:2 135
Cargo 94

Za okres I-IV 2007
PAX 979 146
Operacje 20459
Cargo 1104
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Osiedle "Atal Towers"
l_czarny
Wczoraj ruszyli z wbijaniem larsenów.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Osiedle "Atal Towers"
l_czarny
Wywiezli cały gruz po tym zóltym budyneczku.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
20.05
79c2ac407a454dee.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
13.05
Widać słupy pod wiaty


225aacc8bc648101.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
l_czarny
13.05
e4afa6b0c15ac081.jpg

389f0984466e7db0.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Sky Tower
l_czarny
Na parterze i dwóch dolnych piętrach usytuowane będą sklepy – dziś wiadomo tylko, że jednym z nich będzie EPI.
No to może jednak sie dogadali w sprawie działki???
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Przebudowa ul. Lotniczej
l_czarny
:thumright: Brawo Skanska.
0
Zaloguj aby dodać komentarz