Mieszkaniec_Olimpia_Port
3komentarzy
1zdjęć
obserwuj
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Mieszkaniec_Olimpia_Port

Szczypiorek napisał:

UWAGA! Dojrzewa pomysł Rady Osiedla Swojec-Strachocin-Wojnów z 2016 r o wydłużeniu linii autobusowej 145 do osiedla OlimpiaPort i przez osiedle OlimpiaPort.  Dla jednych to dobra wiadomość, dla innych zła. Nie będzie to już osiedle z wakacyjną atmosferą przez cały rok! Autobus to brak progów zwalniający, dopuszczalna prędkość powyżej 30 km/h, zwiększony ruch, hałas, spaliny.  Sam autobus potężnego ruchu nie wygeneruje, ale jeśli zostanie zniesiona strefa 30km/h, chętnie pojadą przez osiedle inne samochody. 

https://wroclaw.onet.pl/mieszkancy-maja-pomysl-jak-zmniejszyc-korki-we-wroclawiu/vy6pr7
http://www.swojczyce.pl/inwestycje-i-remonty/773-wiesniacza-i-marca-polo-doczekaja-sie-remontu




Niestety co pomysł to głupszy. Inwestycja w pociąg relacja Wojnów-dworzec główny już jest i podróżuje nim średnio 40 osób tygodniowo, czyli żaden plus a szlaban przejeżdżającego pustego pociągu generuje zwolnienie ruchu czyli  korki.
Zwiększenie częstotliwości autobusów ma sens, a w szczególności jeśli to będą autobusy jeżdżące do centrum przez ul. Dembowskiego lub ul. Mickiewicza. Na wycieczki poza miasto autobusem obwodnicą nikt się nie zgodzi bo to zbyt duży dystans i generalnie tak długie połączenie nie ma żadnego sensu. Puszczenie autobusu przez osiedle jest pomysłem jak wspomniano na wstępie - złym. Progi będą musiały być zdjęte lub autobus będzie skacząc na nich generował hałas, bez tego i tak będzie generował hałas. Sam w sobie autobus jeżdżący przez osiedlowe drogi i zatrzymujący się na przystankach, które za pewne będą na środku jezdni bo nie ma miejsca na zatoczki będzie spowalniał ruch = generował korki. Autobusu nie będzie można wyprzedzić lub będzie to niebezpieczne. W danym momencie jest bardzo skomplikowane by na naszych osiedlowych drogach minęły się dwie osobówki, a co dopiero minięcie się z autobusem - paranoja. Kolejna sprawa, o ile się znam na pojęciach  mechaniki, taki autobus nie będzie w stanie skręcić w Marca Polo z mostów pod takim kątem w tak wąską drogę. Czy ktoś pomyślał, jak ten autobus wyjedzie z tego osiedla? Autobus nie startuje jak rakieta a liczenie za każdym razem na litość kierowy, który by go wpuścił w ruch może być naszym niedoczekaniem. Czyli może się okazać, że my się sami w tym osiedlu zadusimy. Autobus będzie stał na wyjeździe czekając aż go ktoś wpuści, za nim ustawi się już kilometrowa kolejka aut, a wyjazd Marca Polo w kierunku mostów będzie niemożliwy - jednokierunkowa (według artykułu). Dla odmiany Kolumba też nie da rady bo tam jest nasze osiedlowe jezioro i można się utopić wjeżdżając autem. Panie Bareja - mamy dla Pana gotowy scenariusz.
Idąc dalej tropem ulicy Marca Polo jako jednokierunkowej w kierunku osiedla. Widziałbym w tym jakikolwiek sens, gdyby jeszcze ten mały odcinek na rogu był wyremontowany i tamtędy puścić ruch. Bez niego spowoduje to ukierunkowanie całego ruchu autostradą mosty - Marca Polo. Do tego jeszcze blokujący ruch autobus no bo będzie tylko jeden pas. Jako wisienka na torcie będą uznane wszystkie cysterny i tiry jadące ruchem jednokierunkowym przez nasze osiedle od myjni i tych firm pod drodze na odcinku Marca Polo. Jeśli się to wszystko zrealizuje, proponuję jeszcze odpalić wzdłuż deptaka Biedronkę i Aldi na barkach, McDrive'a oraz wesołe miasteczko na tym placu, który powstanie na zakręcie Marca Polo - Magellana. Brawo Ty, brawo My! High 5!

Naturalnie mieszkańcy osiedla oczekują remontu Marca Polo, by można było spokojnie wrócić do domu bez urwanego koła i jednocześnie zmniejszając ruch jadących na Wojnów. Również chodnik byłby wskazany, żeby bezpiecznie móc się poruszać pieszo lub rowerem. Remont narożnika Kolumba-Marca Polo również by zdecentralizował po części ruch. Ale nie godzimy się na robienie w ten sposób z Marca Polo w całości drogi jednokierunkowej ani wrzucanie na osiedle autobusu na tzw. "odwal się."

Reasumując, dobrze wiemy, że jest duży problem z ruchem na osiedlu. Chyba sam Archicom nie przewidział tak wzmożonego ruchu, choć wiadomo że na jednego mieszkańca dzisiaj przypada 1,5 auta. Remont Marca Polo i rogu Kolumba tak, ale bez całościowej jednokierunkowej. Autobus przez osiedle: może po prostu trzeba by puścić dużego busa a nie autobus przegubowy, jeśli nie możemy już żyć bez autobusu pod oknem. Natomiast najważniejszym elementem jest wybudowanie drugiego mostu a także obwodnicy Wojnowa. Dodatkowo jednym z najszybciej dostępnych projektów może być stacja rowerowa dla naszego osiedla usytuowana na naszym osiedlu. Spokojnie koszt takiej stacji może wziąć na siebie Archicom dla własnej korzyści.

-Budujmy i projektujemy najpierw głową, potem rękoma...-

PS Proponuję stworzyć jakąś radę osiedla lub reprezentację, która będzie mogła zgłaszać pomysły, analizować możliwości wraz z deweloperem i miastem. Ci co siedzą biernie, nie mają prawa głosu ani narzekania po fakcie!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Mieszkaniec_Olimpia_Port
Witam,
Dziękuję za odpowiedź. Jest to bardzo zła wiadomość i szkoda, że nie zostaliśmy o tym fakcie poinformowani podczas prezentacji mieszkania. Z tą wiedzą podjęlibyśmy inną decyzję. Jedynym beneficjentem tej decyzji będzie Inkom, a Państwa klienci zwyczajnie na tym ucierpią. Dodatkowo ceny tutejszych nieruchomości spadną, chyba że się zaprezentuje mieszkanie o 12:00, kiedy nie ma ruchu ;-) Zaczynamy nawet rozumieć marketingową kolejność budowania budynków na osiedlu, żeby do ostatniej chwili zatamować lawinę aut z ul. Chałupniczej i do momentu sprzedaży wszystkich mieszkań blokować tamte okolice ;-)
Jeśli chodzi o zgłaszanie pomysłu do ZDIUM to nie bez powodu umieściliśmy ten post na forum. Głos pojedynczego Kowalskiego nie wiele zdziała, ale ze wsparciem dewelopera może znacznie więcej. Jesteście Państwo ogromnym i znaczącym deweloperem. Duży może więcej! Natomiast postaramy się niezależnie zgłosić pomysł blokady kierunku jazdy na corocznym zebraniu wspólnoty.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Mieszkaniec_Olimpia_Port
Witam,
Czy Archicom planuje jakąkolwiek drogą połączyć osiedle Nowy Port firmy (Inkom) z Olimpią Port (Archicom)? Nie mam nic przeciwko innym osiedlom, ale niech każde osiedle ma swoją drogę dojazdową i wolałbym uniknąć aut przemieszczających się do Nowego Portu na skróty pod moimi oknami. Jak wiadomo ruch na osiedlu już jest uciążliwy z dodatkowymi "skrótowiczami" jadącymi na Wojnów do Kamieńca itp. Dodatkowe kilkaset aut z Nowego Portu diametralnie pogorszyłoby sytuację. Jeśli tak się stanie, możemy spokojnie z promenady na rzeką zmienić nazwę na autostradę nad rzeką.

Druga sprawa, czy nie warto dla zredukowania natężenia ruchu ulicą Marca Polo we współpracy ze ZDIUM zaproponować przynajmniej na próbę (aż powstanie drugi most) rozwiązania ulicy częściowo jednokierunkowej na odcinku od skrzyżowania Marca Polo/ Kolumba aż do myjni. Dzięki temu rozwiązaniu nie będzie prawnie możliwości skracania sobie drogi przez osiedle, a jednocześnie firmy/myjnie itp. znajdujące się na Marca Polo nie ucierpią i będzie do nich swobodny dojazd.





361773_1500x.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz