"Kluchow" napisał:
Witam,
[i:30m9miqb]Mam pytanie, czy Archicom planuje remont ul. Marca Polo po zakończeniu wszystkich robót związanych z osiedlem?[/i:30m9miqb]
Pytanie ma oczywiście charakter ironiczny, lecz tempo w jakim postępuje dewastacja jezdni, chodnika oraz zieleni może spowodować, że to pytanie zostanie zadane bez ironii.
Przykład nr 1
Wykop wykonany przy samej krawędzi czynnej jezdni, bez prawidłowego zabezpieczenia przed osuwaniem się ziemi z pod konstrukcji jezdni. Wynikiem tego jest lokalne zaniżenie oraz spękana masa bitumiczna. Na dodatek ktoś pomógł szczęściu usuwając ściek przykrawężnikowi na którym opierała się masa.
Naprawa zapewne będzie polegać na wycięciu spękanej nawierzchni i "wykonaniu czarnej łaty"([i:30m9miqb]ładnie będzie wyglądać na szarej nawierzchni[/i:30m9miqb]) która rozleci się po pierwszej zimie(na dodatek "łata" posiada zazwyczaj gwarancję tylko na 12 miesięcy. Wątpię czy ZDiUM w późniejszym okresie będzie nam regularnie łatał nawierzchnie.)
Przykład nr 2
To zdjęcie nie wymaga komentarza.
Przykład nr 3
Tu może się stać to samo co w przykładzie pierwszym. Z tego co widziałem na żywo, to już powstała szczelina w jednym miejscu między kostką, a krawężnikiem ze względu na podkopanie ławy betonowej.
Przykład nr 4
Ślady przy wjeździe na budowę ewidentnie wskazują na najeżdżanie ciężarówek na chodnik. Rozumiem, że konstrukcja chodnika i studnie teletechniczne na nim są w stanie przyjąć obciążenie 20 ton? Moim zdaniem należy poszerzyć bramę wjazdową, tak aby pojazdy mogły swobodnie skręcać bez najeżdżania na chodnik.
Tutaj to raczej nie wina sprzętu ciężkiego, aczkolwiek obydwa miejsca znalezione przeze mnie znajdowały się w okolicy bramy wjazdowej na budowę. Jeden pręt tej kratki bez żadnego problemu wytrzymuje nacisk ponad 110 kilogramowej osoby, nawet się nie ugina. Więc raczej nie jest to nie robota człowieka(chyba, że zrobione zostało to umyślnie)
W tym wszystkim już pomijam uszkodzone krawężniki których są dziesiątki.
Proszę Archicom o zwrócenie uwagi na sposób w jaki prowadzone są roboty i zdyscyplinowanie podwykonawców. Niestety, ale przez sytuacje które przedstawiłem, wykonawca ul. Marca Polo będzie miał argumenty do nie uznawania gwarancji, a ZDiUM za własne pieniądze nie wykona remontu na tej ulicy przez najbliższe "x" lat. Więc powinniśmy dbać bardziej o wspólne dobro.
"aikon" napisał:
A jak długo się tam idzie? Na przykład od Biedronki do Olimpii przez te krzaki?
"klient123" napisał:
Pytanie odnośnie budynków S8 i S9 - którędy będzie wjazd do tych budynków? Słyszałem że tylko od Marca Polo będzie brama wjazdowa czy to prawda? Czy będzie można się dostać do tych budynków także od strony ul. Swojczyckiej/Kolumnba, czy tam będzie zagrodzone?
"youkey" napisał:
[size=85:1e6455ip]2013.10.29 S6[/size:1e6455ip]
[size=85:1e6455ip]2013.10.29 S6[/size:1e6455ip]
[size=85:1e6455ip]2013.10.29 teren "u sąsiada" przy Swojczyckiej, obok S1.[/size:1e6455ip]
Wygladało to tak, jakby próbki ziemi były pobierane (wiercenia w paru miejscach)
[size=85:1e6455ip]2013.10.29 teren pod S8/S9. [/size:1e6455ip]
Czy ktoś wie co to za technika, że po wykopaniu warstwy ziemi i fury piachu zasypali to ponownie czymś co wygląda jak piach?