Olimpijczyk
16komentarzy
24zdjęć
obserwuj
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
"Kluchow" napisał:
Witam,
[i:30m9miqb]Mam pytanie, czy Archicom planuje remont ul. Marca Polo po zakończeniu wszystkich robót związanych z osiedlem?[/i:30m9miqb]

Pytanie ma oczywiście charakter ironiczny, lecz tempo w jakim postępuje dewastacja jezdni, chodnika oraz zieleni może spowodować, że to pytanie zostanie zadane bez ironii.

Przykład nr 1

29ghO0.jpg

FnVSiL.jpg

Wykop wykonany przy samej krawędzi czynnej jezdni, bez prawidłowego zabezpieczenia przed osuwaniem się ziemi z pod konstrukcji jezdni. Wynikiem tego jest lokalne zaniżenie oraz spękana masa bitumiczna. Na dodatek ktoś pomógł szczęściu usuwając ściek przykrawężnikowi na którym opierała się masa.
Naprawa zapewne będzie polegać na wycięciu spękanej nawierzchni i "wykonaniu czarnej łaty"([i:30m9miqb]ładnie będzie wyglądać na szarej nawierzchni[/i:30m9miqb]) która rozleci się po pierwszej zimie(na dodatek "łata" posiada zazwyczaj gwarancję tylko na 12 miesięcy. Wątpię czy ZDiUM w późniejszym okresie będzie nam regularnie łatał nawierzchnie.)

Przykład nr 2

HD5Fbz.jpg

To zdjęcie nie wymaga komentarza.

Przykład nr 3

QnctDv.jpg

Tu może się stać to samo co w przykładzie pierwszym. Z tego co widziałem na żywo, to już powstała szczelina w jednym miejscu między kostką, a krawężnikiem ze względu na podkopanie ławy betonowej.

Przykład nr 4

6KgNEN.jpg

Ślady przy wjeździe na budowę ewidentnie wskazują na najeżdżanie ciężarówek na chodnik. Rozumiem, że konstrukcja chodnika i studnie teletechniczne na nim są w stanie przyjąć obciążenie 20 ton? Moim zdaniem należy poszerzyć bramę wjazdową, tak aby pojazdy mogły swobodnie skręcać bez najeżdżania na chodnik.

Ivxd83.jpg

Tutaj to raczej nie wina sprzętu ciężkiego, aczkolwiek obydwa miejsca znalezione przeze mnie znajdowały się w okolicy bramy wjazdowej na budowę. Jeden pręt tej kratki bez żadnego problemu wytrzymuje nacisk ponad 110 kilogramowej osoby, nawet się nie ugina. Więc raczej nie jest to nie robota człowieka(chyba, że zrobione zostało to umyślnie)

W tym wszystkim już pomijam uszkodzone krawężniki których są dziesiątki. :evil:

Proszę Archicom o zwrócenie uwagi na sposób w jaki prowadzone są roboty i zdyscyplinowanie podwykonawców. Niestety, ale przez sytuacje które przedstawiłem, wykonawca ul. Marca Polo będzie miał argumenty do nie uznawania gwarancji, a ZDiUM za własne pieniądze nie wykona remontu na tej ulicy przez najbliższe "x" lat. Więc powinniśmy dbać bardziej o wspólne dobro.


Po wypowiedzi widać, że jest Pan związany z branżą drogową i ma Pan 100 % racji. Problem polega na tym, iż działania prowadzone są na terenie Zdium i przez Zdium administrowane. W związku z tym poprosiłbym Pana o skierowanie oficjalnego pisma do Zdium - Posiada Pan doskonałą dokumentację zdjęciową z trafnie dobranym opisem. O takie wystąpienie należy również poprosić Archicom jako "inwestora" (datacja celowa) przebudowy ul. Marca Polo. Żal patrzeć jak kanalizacja wykonywana dla osiedla Nowy Port niszczy otoczenie Naszego osiedla!!!!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
Zdjęcie z dzisiaj tj. 07.09.2014 r. Niedaleko osiedla pomiędzy Kanałem Żeglugowym, a Kanałem Powodziowym (ul. Folwarczna) powstaje porządna ścieżka pieszo-rowerowa. Na razie ustawione zostały krawężniki, pytanie jaka będzie nawierzchnia?? Przypuszczalnie taka jak większość na wałach tj. z kruszywa. Chyba że ktoś wie coś więcej :)

123063_1000x.jpg
[size=85:3gpagee1]Ścieżka ul. Folwarczna[/size:3gpagee1]
(zdjęcie zrobione od strony Jazu Bartoszowice)
Przepraszam za jakość zdjęcia, zdjęcie robione ziemniakiem :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
"aikon" napisał:
A jak długo się tam idzie? Na przykład od Biedronki do Olimpii przez te krzaki?


Nie mierzyłem dokładnie, ale do/z Biedronki będzie około 15 min. Krzaki to zostały już wycięte, bo było jeszcze gorzej:) Teraz to powiedzmy, że jest to lasek.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
Witam wszystkich!!
Na początek drobna zagwozdka:) Ciekawe czemu ze strony Archicom'u zniknęła nowa piękna grafika??

Parę osób pytało jak wygląda dojście na Olimpie od strony jazu Bartoszowice?
A więc wygląda ona tak:

100621_1000x.jpg
[size=85:1kfmgazk]
Widok ścieżki od strony Jazu Bartoszowice cz.1[/size:1kfmgazk]
Krzaki wycięto jesienią/zimą.

Idziemy dalej i dochodzimy do dość malowniczego czegoś:) tzn niby bramy niby dziury w płocie, która prosi się, żeby w nią wejść i jak zwykle małe ale czyli tabliczka:)

100622_1000x.jpg
[size=85:1kfmgazk]Widok ścieżki od strony Jazu Bartoszowice cz.2[/size:1kfmgazk]

Teraz już tylko szybciutko trzeba przejść niepostrzeżenie przez teren betoniarni/składu węgla/warsztatu samochodowego
100623_1000x.jpg
[size=85:1kfmgazk]Teren betoniarni/składu węgla/warsztatu samochodowego [/size:1kfmgazk]
i przechodząc obok budki portiera i jesteśmy na ul. Marca Polo.
Następnie drep drep drep remontowaną przez firmę SKANSKA ulicą i jesteśmy na Osiedlu:)
Poniżej zdjęcie budynków S7a i b z soboty 03.03.2014 r.

100624_1000x.jpg
[size=85:1kfmgazk]S7b[/size:1kfmgazk]

100625_1000x.jpg
[size=85:1kfmgazk]S7 a i b[/size:1kfmgazk]


100626_1000x.jpg
[size=85:1kfmgazk]S7a[/size:1kfmgazk]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
"klient123" napisał:
Pytanie odnośnie budynków S8 i S9 - którędy będzie wjazd do tych budynków? Słyszałem że tylko od Marca Polo będzie brama wjazdowa czy to prawda? Czy będzie można się dostać do tych budynków także od strony ul. Swojczyckiej/Kolumnba, czy tam będzie zagrodzone?


Odpowiedź na Twoje pytanie jest tutaj:
plan_syt_OP_fazaVII_S14.jpg

Od ul. Kolumba nie będzie dojazdu. Będzie natomiast od strony ul. Magellana. Pytanie tylko na jakich zasadach wjazd ten będzie dostępny. Od strony Marca Polo ma być zamontowany szlaban oraz pomieszczenie ochrony, a co będzie od drugiej strony? Gdzie będzie zamontowany ewentualny drugi szlaban? Proszę Archicom o umieszczenie planu sytuacyjnego wraz z legendą.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
"youkey" napisał:
89973_1000x.jpg
[size=85:1e6455ip]2013.10.29 S6[/size:1e6455ip]

89975_1000x.jpg
[size=85:1e6455ip]2013.10.29 S6[/size:1e6455ip]

89977_1000x.jpg
[size=85:1e6455ip]2013.10.29 teren "u sąsiada" przy Swojczyckiej, obok S1.[/size:1e6455ip]
Wygladało to tak, jakby próbki ziemi były pobierane (wiercenia w paru miejscach)

89979_1000x.jpg
[size=85:1e6455ip]2013.10.29 teren pod S8/S9. [/size:1e6455ip]
Czy ktoś wie co to za technika, że po wykopaniu warstwy ziemi i fury piachu zasypali to ponownie czymś co wygląda jak piach?


Przedostatnie zdjęcie, to badania geotechniczne, dokonanie odwiertów w celu poznania parametrów technicznych, jakimi charakteryzują się grunty stanowiące podłoże pod konstrukcję budynku. Trochę dziwne, że wiertnica pojawia się tam tuż przed rozpoczęciem budowy, Zwykle takie badania wykonuje się na etapie projektu. Być może Wykonawca nie wierzył w badania projektanta i wykonuje swoje.

Ostatnie zdjęcie, oraz Twój opis wskazują, iż jest to wymiana gruntu. Grunt o niezadawalających parametrach geotechnicznych (niewidocznych gołym okiem) wymienia się na inny, lepszy. Stąd może to czasem wyglądać jak wymiana piasku na piasek :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Nowy Port
Olimpijczyk
Dziękuję za odpowiedź!! Teraz wszystko jest jasne.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
Nie wydaje mi się. Byłem tam w sobotę i nie widziałem nic "podejrzanego". Kładka faktycznie byłaby wybawieniem w drodze na tramwaj lub 145, ale jak nawet przy Politechnice nie mogą wybudować, to tutaj tym bardziej jest to mało prawdopodobne.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Nowy Port
Olimpijczyk
Czy ma ktoś możliwość wrzucenia mapy pokazującej umiejscowienie poszczególnych budynków na mapie. Najlepiej, żeby mapa była wykonana w przyzwoitej skali. Nigdzie nie można znaleźć takich informacji.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
W parku trwa humusowanie trawników, tyczenie ścieżek i ich wykonywanie. W budynku S-7a fasada pomalowana. W części S7-b trwa ocieplanie budynku, wszystkie okna zamontowane.
Poniżej zdjęcia budynku S-6. Trwają prace przy montażu drewnianej fasady - obudowy balkonów.
88037_1000x.jpg
[size=85:ebrf6l32]S-6[/size:ebrf6l32]

88038_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
Zdjęcia z przejazdu wzdłuż Kanału Powodziowego w dniu 12.10.2013 r. Trwają prace modernizacyjne - zwiększenie przepustowości:
88032_1000x.jpg

88033_1000x.jpg

88034_1000x.jpg

88035_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
I tutaj khatru muszę z Tobą po polemizować :D .Przynajmniej w znaczeniu infrastruktury. Masz rację, iż brakuje chodnika od strony stacji paliw (przystanku Swojczycka) wzdłuż samej ulicy Swojczyckiej. Niewątpliwie w chwili obecnej ścieżka ta nie jest zbyt reprezentatywna szczególnie dla osób przyjeżdżających autobusem (115, 118 itd.) Ale… Otóż właśnie dziś ukazał się na stronach Zdium (http://wzp.zdium.wroc.pl/orders/show/987) przetarg na przebudowę ul. Marca Polo (ulica wzdłuż Kanału Żeglugowego). Przebudowie podlegał będzie spory fragment ulicy Marca Polo (od K. Kolumba do F. Magellana). Po zajrzeniu głębiej w dokumentację okazuję się, iż autorem dokumentacji jest… Archicom. A więc tutaj deweloper wykazał się i przygotował dokumentację wartą ok. kilkadziesiąt tysięcy złotych, a miasto znalazło pieniądze na realizację. Poniżej zamieszczam rysunek Planu Zagospodarowania Terenu przebudowy ul. Marca Polo, znajdujący się w dokumentacji przetargowej.
Pytania do Archicomu:
Dokumentacja nie zawiera fragmentu ul. K. Kolumba od przebudowanego odcinka (nowego) do skrzyżowania z Marca Polo. Co z przebudową tego fragmentu? Czy to wykona Archicom siłami własnymi (Generalnym Wykonawcą), czy będzie na to oddzielny przetarg?
Czy jest szansa na budowę chodnika wspomnianego na samym początku postu tj. wzdłuż ul. Swojczyckiej od stacji paliw do ul. K. Kolumba?

83547_1000x.jpg
[size=85:1t1blz4r]PZT ul. Marca Polo[/size:1t1blz4r]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
Zdjęcia z dzisiaj - 26.05.2013 r. Są też wspomniane śmietniki. Pod względem wizualnym sytuację na samym początku możliwe, że poprawią pnącza, którym obsadzono ogrodzenie panelowe śmietników.
74338_1000x.jpg
[size=85:360koqzx]Budynki S1, S2, S3 w tle S4[/size:360koqzx]
74341_1000x.jpg
[size=85:360koqzx]S2, S3[/size:360koqzx]
74344_1000x.jpg

74346_1000x.jpg

74347_1000x.jpg

74348_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
WWW - Czyli Wrocławski Węzeł Wodny

Od lat zapowiadana modernizacja WWW stała się faktem. Jedno z zadań znajduje się nieopodal Olimpia Port:
71860_1000x.jpg
[size=85:mfh2sp9p]Zadanie 1 [Źródło: http://wroclaw.rzgw.gov.pl/map.html][/size:mfh2sp9p]

A co jeszcze ważniejsze prace nad tą inwestycją są już widoczne. Poniżej zdjęcie z Mostu Chrobrego w dół Kanału Powodziowego:
71861_1000x.jpg
[size=85:mfh2sp9p]Widok z Mostu Chrobrego w dół Kanału Powodziowego[/size:mfh2sp9p]
Widoczne są efekty wycinki zarośli, zapewne po osuszeniu prace rozpoczną się również w w głównym korycie kanału.
Nie mogę znaleźć szczegółowego zakresu prac [np kosztorysów ofertowych, dokumentacji itp], więc nie wiem na czym dokładnie będą polegać prace. Jednak głównym zamysłem modernizacji WWW jest poprawa bezpieczeństwa w czasie wezbrania rzeki, a dzięki temu miejmy nadzieje, iż zmniejszy się prawdopodobieństwo zalania Olimpii Port.

Z sąsiedzkim pozdrowieniem
Olimpijczyk :)

P.S. Bicu zgodzę się z Tobą!!, ale są potrzebni też tacy ludzie jak np. fenk i inni, którzy wskażą uwagę zainteresowanym na pewne rzeczy, a przy okazji dopilnują interesu nas Wszystkich - przyszłych mieszkańców.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
Osiedle się rozrosło !!!!
http://www.archicom.pl/inwestycje-miesz ... impia-port
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
Olimpijczyk
Witajcie

Zgadzam się z przedmówcami, iż wypełnienie balustrad dalece odbiega od tego przedstawionego na wizualizacjach. Jednak spojrzałbym na ten problem z innej strony. Zamontowane rozwiązanie (siatka) wydaje się być bardziej praktyczne w użytkowaniu. Po pierwsze takie rozwiązanie zapewnia lepszą cyrkulacje powietrza – suszenie prania (o ile pozwoli na to regulamin) będzie bardziej efektywne. Co więcej wg mnie siatka nie wymagać będzie praktycznie żadnych zabiegów utrzymaniowych w przeciwieństwie do szkła. Szkło miałby tendencje do zabrudzeń i tworzenia się smug.
0
Zaloguj aby dodać komentarz