wrop
19komentarzy
0zdjęć
obserwuj
Komentarz do inwestycji Sky Tower
wrop
30.06:

165160.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
wrop
[size=150:20ghozgz]Dla rowerzystów lepszy asfalt niż kostka [/size:20ghozgz]

[size=75:20ghozgz]Magda Nogaj 2007-04-12, ostatnia aktualizacja 2007-04-12 19:41 [/size:20ghozgz]

Ścieżki rowerowe na pl. Grunwaldzkim mają być budowane z kostki granitowej. Protestuje przeciw temu Wrocławskie Porozumienie Rowerowe. Jego członkowie uważają, że asfaltowa nawierzchnia byłaby tańsza, trwalsza i bezpieczniejsza.
- Względy estetyczne przeważyły nad argumentami zdroworozsądkowymi - mówi Radek Lesisz z Wrocławskiego Porozumienia Rowerowego. - Nigdy wcześniej we Wrocławiu nie budowano ścieżek z kostki granitowej. Nikt nie wie, czy ta nawierzchnia będzie bezpieczna dla rowerzystów, gdy spadnie deszcz lub śnieg. Władze miejskie postanowiły jednak zaeksperymentować.

- Rzeczywiście, w grę wchodzą kwestie estetyczne - przyznaje Michał Gołębiewicz z biura prasowego Zarządu Dróg i Komunikacji. Tłumaczy, że ścieżki mają pasować do innych elementów wystroju ulicy. Podobnie wyglądać będą chodniki i alejki z kamiennymi ławkami.

Zapewnia też, że kostka zostanie położona na zaledwie dwustumetrowym odcinku w obrębie samego pl. Grunwaldzkiego: - Pozostałe ścieżki w okolicy będą mieć nawierzchnię asfaltową. Żeby było bezpieczniej, kostka nie będzie szlifowana.

Jednak rowerzystów te argumenty nie przekonują. - Minister transportu w swoim rozporządzeniu z 1997 r. pisze, że ścieżka rowerowa może być asfaltowa lub z kostki betonowej, tzw. puzzli - mówi Lesisz. - Kostki granitowej nie przewidują też "Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego miasta Wrocławia", które prezydent Dutkiewicz podpisał w 2005 r.

Rowerzyści złożyli już w tej sprawie skargę do rady miejskiej, w której zarzucili dyrektorowi Zarządu Dróg i Komunikacji nienależyte dopełnienie obowiązków. Rada odrzuciła jednak ich argumenty, twierdząc, że budowanie ścieżek z kostki granitowej nie jest błędem, bo to najbardziej rozpowszechniona nawierzchnia ulic i chodników we Wrocławiu. Radnych nie przekonały również argumenty dotyczące bezpieczeństwa - ich zdaniem rowerzyści powinni zachować ostrożność.

- Jedna z radnych podczas sesji powiedziała, że ścieżka z kostki to dobre rozwiązanie, bo rowerzyści będą przynajmniej wolniej jeździć - mówi Lesisz. - To argument jak z filmu "Miś". Może dróg też nie powinniśmy remontować, bo gdy są dziury, kierowcy wolniej jeżdżą.

[size=75:20ghozgz]Gazeta Wyborcza[/size:20ghozgz]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Przebudowa ul. Lotniczej
wrop
[size=150:2rjlqb8s]Nie chcą budować po starych cenach[/size:2rjlqb8s]

[size=75:2rjlqb8s]Magda Nogaj 2007-04-11, ostatnia aktualizacja 2007-04-11 20:33[/size:2rjlqb8s]

Modernizacja ulicy Lotniczej raczej nie rozpocznie się w tym roku. Zwycięzcy przetargu chcą się wycofać, bo z powodu wzrostu cen materiałów budowa jest nieopłacalna. A znalezienie nowego wykonawcy może potrwać kilka miesięcy

Zarząd Dróg i Komunikacji chce zmodernizować odcinek od skrzyżowania z ul. Na Ostatnim Groszu do Szczecińskiej. Wąską drogę ze śliskiej kostki granitowej ma zastąpić czteropasmowa z asfaltową nawierzchnią. Według planów mieliśmy po niej jeździć już w grudniu 2008 r. Niestety, dopiero teraz - z ponadpółrocznym opóźnieniem - został rozstrzygnięty przetarg z lipca ubiegłego roku. Powód: protesty firm walczących o tę inwestycję.

ZDiK wybrał najtańszą ofertę firm Berger Bau i Drobud. Na przetargu oferowały one, że przebudują Lotniczą za prawie 66 mln zł. Drugie w kolejności konsorcjum - Mota Engil i Energopol - zaproponowało ponad 70 mln zł.

Problem w tym, że wycena prac była robiona prawie rok temu, a materiały budowlane mocno podrożały. Berger Bau poprosił więc ZDiK, by zarząd zwiększył wartość kontraktu, czyli kwotę, za którą realizowana ma być przebudowa. - Nie podali sumy, która by ich satysfakcjonowała, bo było to pismo sondujące, czy w ogóle bylibyśmy skłonni przyjąć ich propozycję - mówi Michał Gołębiewicz z biura prasowego ZDiK.

Miejscy urzędnicy twierdzą jednak, że nie mogą negocjować cen z przetargu. Gołębiewicz: - Konsorcjum Berger Bau i Drobud wygrało przetarg, bo złożyło najtańszą ofertę. Nie możemy teraz tej sumy zwiększyć.

Berger Bau może się więc wycofać z kontraktu. - Decyzję w najbliższych dniach podejmie kierownictwo spółki w Passau - mówi Robert Rychel, dyrektor ds. produkcji Berger Bau Polska.

Z ustawy Prawo zamówień publicznych wynika, że jeśli wykonawca, który wygrał przetarg, uchyla się od podpisania umowy ze ZDiK-iem, ten może wybrać najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych. Ale konsorcjum, które zajęło drugie miejsce, też nie chce modernizować Lotniczej według cen z 2006 roku.

- Ponieślibyśmy straty - mówi Paweł Ludwig z zarządu Mota Engil Polska. - Żeby wyjść na swoje, musielibyśmy podnieść ceny o 10 proc. Jeśli Berger Bau podpisze umowę na dotychczasowych warunkach, będzie miał duże problemy z ukończeniem tej inwestycji.

Miejscy urzędnicy nie zaproponują kontraktu firmie, której oferta w przetargu znalazła się na trzecim miejscu. - Jej oferta przewyższa kwotę, jaką możemy przeznaczyć na tę inwestycję - mówi Rafał Guzowski, dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki UM.

Dlatego chce przekonać Berger Bau lub Mota Engil, żeby zmodernizowały Lotniczą za pieniądze oferowane w przetargu: - Inaczej trzeba będzie od nowa szukać wykonawcy i rozpoczęcie budowy znów się opóźni.

Jeżeli nowy przetarg będzie trwał tak długo jak poprzedni, wybrany w nim wykonawca nie zdąży rozpocząć prac w tym roku. Dyrektor Guzowski spodziewa się też, że miasto będzie musiało wydać na Lotniczą więcej pieniędzy.

[size=75:2rjlqb8s] Gazeta Wyborcza[/size:2rjlqb8s]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
wrop
Pasaż już zamykają :) Długo to on nie był otwarty :lol:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Obwodnica Śródmiejska
wrop
28.03.07 autor: władek kluczewski z hydralu

148231.jpg

148236.jpg

148237.jpg

148238.jpg

148240.jpg

148241.jpg

148243.jpg

148246.jpg

148247.jpg

148248.jpg

148250.jpg

148251.jpg

148254.jpg

148255.jpg

148258.jpg

148259.jpg

148260.jpg

148262.jpg

148263.jpg

148264.jpg

148265.jpg

148268.jpg

148269.jpg

148270.jpg

148271.jpg

148272.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Galeria Arkady Wrocławskie
wrop
147030.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Sky Tower
wrop
Widok z dachu Arkad Wrocławskich 15.03.07, autor m07

146649.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
wrop
21.03.07

146653.jpg

146660.jpg

146663.jpg

146664.jpg

146666.jpg

146668.jpg

146670.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Dominikański
wrop
21.03.07

146674.jpg

146675.jpg

146676.jpg

146678.jpg

146679.jpg

146680.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
wrop
Zdjecia z 21.03.07 z hydralu:

146378.jpg

146379.jpg

146380.jpg

146381.jpg

146382.jpg

146383.jpg

146384.jpg

146385.jpg

146387.jpg

146388.jpg

146389.jpg

146390.jpg

146391.jpg

146393.jpg

146394.jpg

146396.jpg

146398.jpg

146399.jpg

146400.jpg

146401.jpg

146402.jpg

146403.jpg

146404.jpg

146405.jpg

146406.jpg

146407.jpg

146409.jpg

146410.jpg

146411.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Ogrody Grabiszyńskie
wrop
15.03.07

144633.jpg

144634.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Galeria Arkady Wrocławskie
wrop
Zdjęcia z dzisiaj z hydralu:

143398.jpg

143399.jpg

143431.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
wrop
Fotki z wnętrza PG autorstwa pan_banan ze skyscrapercity.com:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=217
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Obwodnica Śródmiejska
wrop
"Garstka" zdjęć z 7.03.07 z hydralu:

142754.jpg

142755.jpg

142755.jpg

142758.jpg

142760.jpg

142763.jpg

142766.jpg

142768.jpg

142770.jpg

142772.jpg

142773.jpg

142775.jpg

142776.jpg

142777.jpg

142780.jpg

142784.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Galeria Arkady Wrocławskie
wrop
Zdjęcie z dzisiaj z hydralu

142711.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Galeria Arkady Wrocławskie
wrop
2 zdjęcia z 7.02.07 z hydralu:

138964.jpg

138965.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Galeria Arkady Wrocławskie
wrop
Arkady Wrocławskie szukają modeli na swoje billboardy

[size=75:3og40y2n]Izabela Strączek 2007-02-23, ostatnia aktualizacja 2007-02-23 13:46 [/size:3og40y2n]

W sobotę i niedzielę przy ul. Hubskiej 44 odbędzie się casting na twarze, które reklamować mają mowo otwierane centrum handlowe.
Kampanię promocyjną koordynuje krakowska agencja I Kropka, a w wyborze przyszłych zwycięzców pomagać będzie AMQ Agencja Mody z Wrocławia. To w siedzibie tej ostatniej przy ul. Hubskiej 44 wszyscy chętni spotkają się z czteroosobową komisją.

Kogo szukają organizatorzy? Zgłaszać się może każdy w wieku od sześciu do 60 lat. - Zależy nam na różnorodności, ale przede wszystkim na prawdziwości - mówi Paweł Kowalik, właściciel agencji AMQ. - Mają to być osoby związane z Wrocławiem, niekoniecznie tu urodzone, ale które np. studiują czy wybrały miasto jako miejsce pracy. Chodzi nam o utożsamienie z miejscem, a nie o modelki, które "grają" jakąś osobę. Jeśli na billboardzie będzie podpisane "Pan Zbigniew, bankowiec", to będą to prawdziwe dane.

W pierwszym etapie castingu wszyscy zainteresowani wypełnią krótką ankietę, w której podadzą swoje dane, wykonywany zawód i opiszą związek z Wrocławiem. Każdemu zostanie też zrobione jedno zdjęcie. - Jak można przekonać jury? Trzeba wykazać silne związki emocjonalne z miastem. Szczegółów nie mogę zdradzić, bo kampania wciąż jest przygotowywana - zaznacza Barbara Wójcik z Arkad Wrocławskich.

Casting (w godz. 11-16) wyłoni grupę 24 osób. Będzie ich czekał kolejny etap na początku marca, już z profesjonalną sesją zdjęciową, który zakończy się wybraniem finałowej szóstki. Wizerunki zwycięzców pojawią się na wszystkich nośnikach wizualnych, wykupionych przez Arkady. Kampania poprzedzi otwarcie Arkad Wrocławskich, zaplanowane na koniec kwietnia.

[size=75:3og40y2n]Gazeta Wyborcza[/size:3og40y2n]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
wrop
Szybciej pojedziemy z Wrocławia w kierunku Poznania

[size=75:6pwtoown]mag 2007-02-23, ostatnia aktualizacja 2007-02-23 13:53 [/size:6pwtoown]

Zakończyła się przebudowa ul. Żmigrodzkiej. Ale to nie koniec inwestycji w tej części miasta. W przyszłości ulica ma się łączyć z obwodnicami śródmiejską i autostradową
- Na północy Wrocławia nie ma ważniejszej ulicy. Gdyby nie przebudowa Żmigrodzkiej, nie moglibyśmy kupić nowych niskopodłogowych tramwajów, które będą jeździć przez ul. Szewską - mówił w piątek dziennikarzom wiceprezydent Wrocławia Sławomir Najnigier. - Nie moglibyśmy też zbudować wielopoziomowego skrzyżowania z obwodnicą śródmiejską, które powstanie przy Marino i połączy most Milenijny z wylotem na Warszawę. Nie powstałby również węzeł, w którym Żmigrodzka łączyć się będzie z obwodnicą autostradową.

Prezydent Najnigier zapewnił, że cała inwestycja powinna się zakończyć do 2010 roku.

[size=75:6pwtoown]Gazeta Wyborcza[/size:6pwtoown]
0
Zaloguj aby dodać komentarz