W Warszawie trwa budowa nowego mostu pieszo-rowerowego nad Wisłą Schuessler Plan

W Warszawie trwa budowa nowego mostu pieszo-rowerowego nad Wisłą

ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE
Orzech
Orzech
Most pieszo-rowerowy przez Wisłę
adresWarszawa, Bulwar generała George'a Pattona
inwestorMiasto Warszawa
projektantSchuessler Plan
REKLAMA

W centrum Warszawy trwa budowa nowej kładki pieszo-rowerowej, która połączy Bulwary Wiślane z prawobrzeżną Warszawą. Kładka będzie liczyła 452 m długości. Tym samym będzie o 127 m dłuższa od słynnego londyńskiego Millennium Bridge, jednego z najbardziej znanych tego typu mostów na świecie.

Projekt architektoniczny kładki pieszo-rowerowej został wybrany w międzynarodowym konkursie, który został ogłoszony przez miasto pod koniec 2016 roku i rozstrzygnięty we wrześniu 2017 r. Na konkurs wpłynęło aż 40 projektów polskich i zagranicznych pracowni. Zwyciężyła warszawska pracownia Schuessler Plan, polska filia niemieckiego biura projektowego.

Trwają już przygotowania do montażu stalowych elementów konstrukcji mostu pieszo-rowerowego nad Wisłą. Równolegle na nabrzeżu przebudowywane są instalacje podziemne. Te prace wymusiły czasowe zamknięcie drogi dla rowerów i chodnika na nadwiślańskim bulwarze, na wysokości ulicy Karowej.

mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl

Utrudnienia dla pieszych i rowerzystów

Prace budowlane na bulwarze Pattona wymusiły zamknięcie drogi dla rowerów i chodnika nad Wisłą, od przejścia pod Wisłostradą na wysokości ul. Bednarskiej do wlotu tunelu Wisłostrady. Nieczynny jest także chodnik po wschodniej stronie Wisłostrady. Zalecany jest objazd i obejście wzdłuż Wybrzeża Kościuszkowskiego. Tak będzie do końca kwietnia.

mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
REKLAMA
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl
mostnaprage.waw.pl

Nowa przeprawa przez Wisłę będzie miała 452 m długości i 6 m szerokości. Wykończona zostanie rdzawą kortenowską stalą. W dwóch miejscach linia konstrukcji przeprawy załamuje się. W tych zagięciach kładka będzie znacznie szersza, tak aby piesi i rowerzyści mogli zejść na bok i bezpiecznie podziwiać widoki. Zaplanowano także m.in. miejsca do odpoczynku, tarasy widokowe czy mobilną gastronomię.

Kładka pieszo-rowerowa połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. – To co najważniejsze, to z jednej strony zmiana wyglądu centrum miasta oraz rewitalizacja Pragi. Od wielu lat są to dla mnie priorytety. Ważne, aby je ze sobą połączyć. Powstał pomysł zbudowania mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Połączy bulwary z Pragą i doprowadzi do tego, że będzie można zszyć ze sobą te dwa miejsca, które się wyjątkowo dynamicznie rozwijają – powiedział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Zmienić się też otoczenie i ulica Okrzei, która będzie zmodernizowana i bardziej zielona. Radni miejscy zdecydowali się przeznaczyć na ten cel 18 milionów złotych.

WIZUALIZACJE:

Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan

Nowa kładka pozwoli pieszym i rowerzystom na łatwe przedostanie się z praskiego brzegu rzeki na Powiśle najpóźniej wiosną 2024 r.

Inwestorem jest Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Budimex S.A. Koszt inwestycji to 120 mln zł.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA