Marka Oriflame, szwedzki dystrybutor kosmetyków w Polsce, zmienił siedzibę wprowadzając się do nowego ekologicznego biura. Przestrzeń powstała zgodnie z nowym konceptem design 2.0, stworzonego przez szwedzkie biuro projektowe TEA i designera Niklas-a Wahlstein-a specjalnie dla Oriflame. Polska jest pierwszym krajem spośród ponad sześćdziesięciu, w którym koncepcja ta zostaje wprowadzona. Za jej realizację w naszym kraju odpowiada biuro projektowe Tomasza Stopy – Massvie Design.
Koncepcja - design 2.0
Nowe biuro Oriflame w Warszawie realizuje koncept, który będzie wprowadzony na całym świecie. Design 2.0 to pełna wizualizacja i sposób komunikacji z konsultantami oraz ich klientami we wszystkich miejscach w których spotykają się z Oriflame. Koncepcja ta została wymyślona przez znakomitego architekta wnętrz Niklas-a Wahlstein-a ze szwedzkiego biura architektonicznego TEA (Thomas Eriksson Architects) Zależało nam by przestrzeń nie tylko była funkcjonalna i przyjazna gościom, ale i podkreślała nasze wartości. To wnętrze charakteryzują proste formy czerpiące inspiracje z natury. Obłe kształty, kwiatowe wzory, ekologiczne certyfikowane materiały oraz fotografie skandynawskich fiordów wszystko razem podkreśla szwedzkie korzenie naszej marki – mówi Żaneta Gajek PR & Media Manager Oriflame Poland. Biuro projektowe TEA, stworzyło koncepcje wnętrz także dla takich marek jak Audi, Ericsson czy Ikea.
Biuro projektowe Tomasza Stopy Massvie Design stworzył wizję przestrzeni przeznaczonej do codziennej pracy realizując założenia wyznaczone przez TEA. Poza filią dla konsultantów, zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez TEA, powstała także centrala firmy, czyli dwa piętra nad filią Oriflame. Przestrzeń ta wyróżnia się lekkością form, minimalizmem i prostotą. Dominuje światło, otwarte przestrzenie, przeszkolone pokoje spotkań i czysta biel z charakterystycznymi jarzeniowymi barwami niektórych siedzisk. Dużo światła i piękne żywe zdjęcia najnowszych produktów znajdujące się na ścianach dodają energii i spontaniczności temu wnętrzu. Do tego specjalne strefy relaksacyjne sprawiają, że naprawdę miło tu się pracuje i przebywa – dodaje Żaneta Gajek. Biuro Tomasza Stopy projektowało już wnętrza takich firm jak Google, MTV Networks, czy Grupy Żywiec.
Ekologia
Nowe biuro zostało otwarte na początku marca tego roku i powstało w budynku Mokotów Nova oddanym do użytku w 2011 roku. Przy wyborze miejsca zwracaliśmy uwagę, aby budynek w możliwie minimalnym stopniu wpływał na środowisko naturalne zgodnie ze standardami „green office” obowiązującymi w Oriflame na całym świecie – mówi Żaneta Gajek. Budynek, w którym znajduje się nowa siedziba Oriflame został zbudowany zgodnie z najnowszymi ekologicznymi wymogami. Zastosowane rozwiązania takie jak specjalnie ocieplone ściany budynku, szyby w oknach o niskiej przenikliwości cieplnej, energooszczędne klimatyzacje czy w końcu czujniki ruchu w łazienkach pozwoliły na otrzymanie aż dwóch ekologicznych certyfikatów. Pierwszy BREEAM - brytyjski certyfikat Building Research Establishment Environmetal Assessment Metod, oraz drugi EGBC czyli również europejski certyfikat Zielonego Biura (European Green Building Certificate). Oba certyfikaty promują budownictwo zrównoważone i odpowiedzialne.
Nowa fila i siedziba Oriflame, to nie tylko zrównoważone budownictwo, ale także szereg rozwiązań proekologicznych wprowadzonych wewnątrz samego biura. Wśród tych rozwiązań znalazły się m.in. żaluzje chroniące pomieszczenia przed nadmiernym nagrzaniem się od słońca i niepotrzebnym korzystaniem z klimatyzacji, automatyczne włączniki świateł w łazienkach, czy energooszczędne świetlówki. Wszyscy pracownicy korzystają ze specjalnych ergonomicznych mebli posiadających ekologiczne certyfikaty. Dodatkowo cały sprzęt elektroniczny i AGD, został wybrany nie tylko ze względu na funkcjonalność, ale także ze względu na to ile zużywa energii elektrycznej oraz czy nadaje się do recyklingu. W ramach działań edukacyjnych w pomieszczeniach w różnych miejscach wdrożono system informacji ekologicznej wspierający utrwalenie codziennych „eko przyzwyczajeń”. Dodatkowo marka promując zachowania proekologiczne, zachęca swoich pracowników do przyjeżdżania do pracy na rowerach. To nie tylko zdrowe dla ciała i duszy, ale też dla środowiska – mówi Żaneta Gajek. W nowym biurze fani dwóch kółek mogą odświeżyć się po podróży dzięki specjalnie dla nich przewidzianym prysznicom – dodaje.
Nowe centrala i filia Oriflame to nie tylko zrównoważony i ekologiczny biurowiec oraz jego wyposażenie, to także i przede wszystkim kontynuacja pro-naturalnej filozofii Oriflame cieszącej się uznaniem na całym świecie już od ponad 45 lat.