Nowe centra handlowe, nowe marki w Warszawie

Nowe centra handlowe, nowe marki w Warszawie

Warszawa
Kajtman
Kajtman
REKLAMA
Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku powierzchni handlowych w Aglomeracji Warszawskiej po III kwartale 2015 r.
Całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Aglomeracji Warszawskiej wyniosła na koniec III kw. 1,62 mln mkw., z czego 69% przypadało na centra handlowe. Poziom nasycenia powierzchnią w centrach handlowych sięga 436 mkw. na 1000 mieszkańców, mniej niż m.in. w Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście czy Łodzi.
– „Widzimy rosnącą aktywność deweloperów powierzchni handlowych w Warszawie i okolicach. W samym III kw. podaż w stolicy wzrosła o 31 000 mkw. w takich obiektach jak Royal Wilanów oraz rozbudowa projektów Wola Park i Factory Ursus. Już w IV kw. w Warszawie do użytku oddano MODO Domy Mody we Włochach, Ferio Wawer w Wawrze i Plac Vogla na Wilanowie. Aktualnie w budowie jest 104 000 mkw., z czego największym projektem jest Galeria Północna – najnowsza inwestycja firmy GTC, która powstaje w sercu zielonej Białołęki. Kolejne obiekty w Warszawie znajdują się na różnych etapach planowania” – informuje Anna Bartoszewicz-Wnuk, Dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa w JLL.
Od stycznia 2015 r. rynek nowoczesnych powierzchni handlowych w Aglomeracji Warszawskiej wzbogacił się o ok. 57 100 mkw., a największym ukończonym projektem była rozbudowa Wola Parku.
REKLAMA

Projekty handlowe w budowie w Aglomeracji Warszawskiej


Projekt



Format



Deweloper



Powierzchnia
(mkw.)



Galeria
Północna



Centrum
handlowe



GTC



64
000



Fabryka
Wołomin



Centrum
handlowe



Rockcastle
Global Real Estate Group Limited, Acteeum Group



23
500



CEDET



Dom
towarowy



Immobel



7
000



Hala
Koszyki



Usługi/
gastronomia



Griffin
Group



6
000



Atrium
Promenada (rozbudowa)



Centrum
handlowe



Atrium
European Real Estate Limited



3
500


Źródło: JLL

Popyt
– „Marki wchodzące na polski rynek otwierają sklepy w najbardziej prestiżowych lokalizacjach, a stolica to dla nich wciąż numer jeden. W III kw. 2015 r. kilka nowych międzynarodowych marek otworzyło sklepy w Warszawie: Origins w Galerii Mokotów, Paul w Warsaw Financial Center, Fuddruckers i Dairy Queen w Wola Park. Już w IV kw. decyzję o wejściu do Polski ogłosiło Forever 21, które otworzy swój sklep w Galerii Północnej” – wylicza Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Powierzchnie niewynajęte
Poziom pustostanów w nowoczesnych centrach handlowych wynosi obecnie ok. 1,7%, co jest wynikiem dużo niższym niż średnia dla miast powyżej 200 000 mieszkańców (3,1%).

Czynsze
Miesięczne czynsze typu prime za mkw. w najlepszych centrach handlowych wzrosły do 105-120 euro. W parkach handlowych stawki najmu kształtują się na poziomie 9-10 euro, a za lokale handlowe przy głównych ulicach trzeba zapłacić 80-90 euro za mkw. miesięcznie.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA