Miasto

Popularne miasta

Wrocław

  • 2787 inwestycje
  • 16206 wiadomości
  • 8610 ogłoszeń
  • 412 firm

Kraków

  • 3081 inwestycje
  • 6083 wiadomości
  • 1573 ogłoszeń
  • 237 firm

Warszawa

  • 1869 inwestycje
  • 6733 wiadomości
  • 376 ogłoszeń
  • 550 firm

Poznań

  • 113 inwestycje
  • 1146 wiadomości
  • 119 ogłoszeń
  • 49 firm

Katowice

  • 310 inwestycje
  • 1867 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 64 firm

Lublin

  • 206 inwestycje
  • 1376 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 30 firm

Gdańsk

  • 98 inwestycje
  • 1093 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 14 firm

Łódź

  • 44 inwestycje
  • 892 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 27 firm

Białystok

  • 74 inwestycje
  • 367 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 67 firm

Szczecin

  • 87 inwestycje
  • 696 wiadomości
  • 17 ogłoszeń
  • 33 firm

Bydgoszcz

  • 25 inwestycje
  • 290 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 11 firm

Toruń

  • 20 inwestycje
  • 365 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 3 firm
forum / dolnośląskie - infrastruktura i transport / Absurdalne rozwiązania komunikacyjne i infrastrukturalne we Wrocławiu
0 63

Absurdalne rozwiązania komunikacyjne i infrastrukturalne we Wrocławiu

  • podopat
    podopat 222
    24.11.2008, godz. 09:58
    Cześć chciał bym rozpocząć wątek jak można by poprawić przepustowość w mieście . 1-przykład ul.Borowskiej ,jadąc od ul Grota Roweckiego ,od momentu przekroczenia wiaduktu prawie na wysokości Akademi Medycznej,Długopolska Światła-Świeradowska światła-Jabłeczna światła-Armii Krajowej światła-Kamienna światła-Przestrzenna światła-Gliniana światła -Dyrekcyjna światła,potem wąskie gardło i znowu światła ,na odcinku ok.trzech km jest 9razy sygnalizacja świetlna ,jadąc autobusem który jeszcze przystaje na przystankach ten odcinek w szczycie trwa ok 20,30minut gdzie cały przelot w jedną stronę autobus 113 ma ok 30 minut więc gdzie logika kursowania autobusu ,ktoś w tym mieście nie potrafi rozwiązać problemu z korkami ,jeżeli w mieście będą powstawały nowe wyremontowane ulice ,to dobrze ale jeżeli na każdym skrzyżowaniu będą powstawały sygnalizacje świetlne to nic nie da,ponieważ i tak będziemy stać co chwila na światłach ,przykładów jest wiele ,można uniknąć takich rozwiązań tam gdzie włącza się do ruchu mniejsza ilość aut nie potrzeba sygnalizacji.
  • marine
    marine 2
    24.11.2008, godz. 12:35
    poprawic można np. naprawiając za jednym zamachem ulicę Nowowiejska teraz tam wymieniają kanalizację nowoczesną metodą więc nie naruszają powierzchnii, która idzie do remontu w przyszłym roku ;) plany na 2009 - czyli horror we wrocławiu i jeszcze fotka z piatku...
  • are
    are 68
    24.11.2008, godz. 14:56
    Dobry wątek. :!: Absurdy trzeba punktować! By jakoś z nimi sobie radzić trzeba po pierwsze mieć świadomość, że istnieją. Dla mnie istotnym absurdem jest rola PKP w mieście. Absurd ten ma uwarunkowania historyczne, zupełnie nie pasujące do nowych realiów. Kiedyś kolej odgrywała rolę pierwszoplanową. Teraz, ze względu na transport tirowy ta rola jest coraz mniejsza. A szkoda - kolej zużywa o wiele mniej energii, ale jest trudniejsza do efektywnego zaplanowania transportu - a przez to mniej wygodna, wydajna i elastyczna. Jak się spojrzy na mapę miasta widać co jest przyczyną powstawania "wąskich gardeł". Po pierwsze Odra. Gdzieś trzeba ją przekroczyć. Czyli problem z mostami, które kosztują krocie i których jest i będzie zbyt mało. Ale drugą przyczyną są tory kolejowe. Gdzieś te ciągnące się przez całe miasto tory (i nasypy), wzdłuż i w poprzek trzeba przekroczyć. A więc znów potrzeba mostów, wiaduktów etc. To kosztuje krocie! Przykłady? Jak się dostać z Krzyków, czy powiedzmy z rejonu Grabiszyńskiej na Legnicką-Lotniczą? Są właściwie tylko dwa dostępne "przeprawy". Pierwsza to nowo otwarta obwodnica która kosztowała krocie, przy czym zdecydowaną większość tych kosztów generowały wiadukty nad torowiskami i most milenijny. Druga przeprawa to dookoła nieczynnego Dworca Świebockiego, wartościowego ze względów historycznych, ale nieprzydatnego jako dworzec. Na gwałt potrzebna jest druga przeprawa w ramach trasy śródmiejskiej (przedłużenie Zaporoskiej-Szpitalnej), ale znowu trzeba funduszy na wiadukty! Drugi przykład to dojazd na południe. Jak np. dostać się do szpitala na Brochowie? Gdzie ten absurd? A w tym, że istnieje stara infrastruktura kolejowa używana na ćwierć gwizdka, której istnienie kosztuje miasto mnóstwo. Ale miasto nie może z niej korzystać (vide plany stworzenia szybkiej kolei podmiejskiej). Dlaczego? Bo jest własnością starego, nieruchawego monopolisty z siedzibą w Warszawie, który nie ma żadnego interesu w tym by "iść na rękę" miastu.
  • Darek
    Darek 5485
    25.11.2008, godz. 19:11
    Do niedawna do jednego z absurdów drogowych we Wrocłąwiu mozna było zaliczyć fatalne oznakowanie miasta, prawdziwy horror dla przejeżdzajacych tranzytem przez Wrocław. Na szczęście ostatnio bardzo się w tym względzie polepszyło. Absurdem jest dla mnie takze często fatalne oświetlenie niebezpiecznych miejsc we Wrocławiu chodzi o ulice), a takze np wielu przystanków komunikacji miejskiej...
  • Ananas
    Ananas 4
    28.11.2008, godz. 10:30
    Dla mnie absurdem we Wrocławiu są: 1. Lotnicza - zamiast wybudować po trzecim pasie to zafundowano nam po 8 metrów trawy między torowiskiem a jezdnią. Za 5 lat jakaś mądra głowa wymyśli, że trzeba zrobić kolejny pas. 2. Borowska - brak osobnego pasa do skrętu w ulicę Jabłeczną. Zapalające się światło czerwone dla skrętu i świecące się nadal zielone do jazdy na wprost. Tylko czekać jak ktoś zaparkuje auto na drugim aucie. Natomiast mamy oddzielny pas do skrętu w lewo z Borowskiej w ulicę Długopolską przy Akademii Medycznej. W porównaniu z Jabłeczną to nie skręca tam nikt. Kolejnym "kwiatkiem" jest remont; 3. Most Szczytnicki. 2 lata się grzebały gamonie na moście a nie poszerzono go ani o centymetr. I słynna wypowiedź p. Bluja, że go nie poszerzono bo by był zbyt przepustowy a to by się wiązało z zakorkowaniem, dopiero co remontowanego, Ronda Regana. Skandaliczna wypowiedź, dyskwalifikująca tego pana na samym starcie. 4. Remont Marii Curie - Skłodowskiej. Na szczęście tu są dopiero plany ale... bez wybudowania nowego mostu Zwierzynieckiego, poszerzenia czy zbudowania obok drugiego ten remont nie będzie miał najmniejszego sensu. Most Zwierzyniecki jest wąskim gardłem, na którym powstają korki. Cały remont nie będzie miał najmniejszego sensu. Chyba, że urzędnicy mają koncepcję taką, że nie można poszerzyć bo będzie zbyt przepustowy i będzie się korkowało Rondo Regana. 5. Pętla tramwajowo - autobusowa Pilczyce. Środkowy tor jest za wąski i nie mogą wjeżdżać na niego tramwaje. Na tej samej pętli nie działa żadna elektryczna zwrotnica. Rodzi się pytanie; Kto jest odpowiedzialny za odbiór techniczny tego badziewia? Za taką fuszerkę trzeba ścinać łby. Na tę chwilę to wszystko jak coś sobie przypomnę to dopiszę Pozdrawiam
  • are
    are 68
    28.11.2008, godz. 13:46
    Ad 4.Wąskim gardłem Wrocławia są cieki wodne (w tym Odra) i istniejące linie kolejowe. Jak oddadzą dwa nowe mosty - przedłużenie obwodnicy od Armii Krajowej do Biskupina, oraz w ramach "Via Romana" most pomiędzy Wrocławiem a Oławą - to istniejący obecnie ruch przez most Zwierzyniecki znacznie spadnie. Więc czy to jest absurd? Raczej objaw rozsądku.
  • Orzech ADMIN
    Orzech 194813
    28.11.2008, godz. 20:43
    Dwoma ostatnimi, największymi absurdami drogowymi we Wrocławiu jest dla mnie przebudowa mostu Szczytnickiego i nie poszerzenie go i przebudowa Krakowskiej bez wydzielenia torowiska dla tramwajów :(
  • Atapy
    Atapy 336
    28.11.2008, godz. 22:03
    To skrzyżowanie na zdjęciu to Plac Dominikański? Dobrze kojarzę?
  • Mroberto
    Mroberto 76
    29.11.2008, godz. 01:25
    "Atapy" napisał:
    To skrzyżowanie na zdjęciu to Plac Dominikański? Dobrze kojarzę?
    Tak to plac Dominikański.
  • Ananas
    Ananas 4
    30.11.2008, godz. 08:35
    "are" napisał:
    Ad 4.Wąskim gardłem Wrocławia są cieki wodne (w tym Odra) i istniejące linie kolejowe. Jak oddadzą dwa nowe mosty - przedłużenie obwodnicy od Armii Krajowej do Biskupina, oraz w ramach "Via Romana" most pomiędzy Wrocławiem a Oławą - to istniejący obecnie ruch przez most Zwierzyniecki znacznie spadnie. Więc czy to jest absurd? Raczej objaw rozsądku.
    Objaw rozsądku? Jak oddadzą? No właśnie - jak oddadzą. Najpierw trzeba zbudować, bo plany planami a wybudowanie to inna para kaloszy. U nas każda budowa przeciąga się ze 2 lata. Czyli za jakieś 15 lat będziemy mieli "Via Romana" i łącznik Armii Krajowej - Biskupin. Plany AOW też są od minimum 20 lat. I dopiero teraz coś zaczynają z tym robić.
  • turski
    turski 11
    30.11.2008, godz. 22:00
    Dobry watek, ale proponuje poprawic temat na drogowe. Dla mnie absurdem sa reklamy wiszace w wroclawskich tramwajach, ktore namawiaja do korzystania z komunikacji miejskiej dzieki czemu zmniejsza sie korki we wroclawiu.... :roll: Czyli ludzie maja sie przesiasc do autobusow zeby innym sie szybciej autami po miescie jezdzilo....niezlych mamy ekspertow od marketingu, buhaha :lol: Mnie przekonali ;) A tak na serio to najwiekszym absurdem jest dla mnie brak wydzielonych torowisk, zadne remonty ani nowe tramwaje nie poprawia sytuacji i ludzie NIE beda korzystac z komunikacji bo nie bedzie po prostu konkurencyjna...
  • are
    are 68
    01.12.2008, godz. 14:04
    "Ananas" napisał:
    [quote="are":1wysg74j]Ad 4....
    Objaw rozsądku? Jak oddadzą? No właśnie - jak oddadzą. Najpierw trzeba zbudować, bo plany planami a wybudowanie to inna para kaloszy. U nas każda budowa przeciąga się ze 2 lata. Czyli za jakieś 15 lat będziemy mieli "Via Romana" i łącznik Armii Krajowej - Biskupin. Plany AOW też są od minimum 20 lat. I dopiero teraz coś zaczynają z tym robić.[/quote:1wysg74j]Cierpliwość jest cnotą :wink: Budowa drogi (porządna budowa, bo szybko to można tylko zepsuć) przypomina trochę górę lodową. Zanim koparki wjadą na plac budowy musi minąć spoo...ory kawał czasu. Ale jak już wjadą to czasowo jesteśmy już na lini wody. Jakieś 70-90% czasu budowy już za nami. AOW to, miejmy nadzieję, jeszcze 4-6 lat. A jak sądzisz, kiedy skończy się projekt pt. "remont Mostu Zwierzynieckiego"?
  • toolfan
    toolfan 41
    01.12.2008, godz. 17:46
    absurd 1 - Nowowiejska miała być zamknięta na całej długości na 7 miesięcy, zrobiono objazdy, ustawiono znaki po czym po dwóch tygodniach połowę ulicy otwarto. Ktoś się zreflektował? absurd 2 - ul. solskiego i karmelkowa - wyremontowano obie ulice, wymieniono nawierzchnię, poszerzono i... puszczono tranzyt (żółta droga). Nikt tylko nie zwrócił uwagi na to, że oporów jest zaciszną dzielnicą domków jednorodzinnych. A można było dokończyć trasę czeską... absurd 3 - debatowanie czy potrzebny jest drugi most zwierzyniecki czy nie zamiast zrobić przedłużenie armii krajowej na Biskupin i już.
  • qbmiko
    qbmiko 2
    03.12.2010, godz. 21:39
    Macie ciekawe fotki z absurdami? wrzucajcie na http://www.totakiepolskie.pl :) przy okazji można wygrać 500zł ;)
  • qbmiko
    qbmiko 2
    13.12.2010, godz. 12:32
    no i konkurs zakończony, mamy zwycięzcę... Smile a od dziś www.totakiepolskie.pl w pełnej funkcjonalności Smile jak macie fajne zdjęcia, filmy, widzieliście gdzieś w necie lub znacie ciekawe historie związane z absurdami polskiej rzeczywistości to wrzucajcie je tam... walczmy z absurdami!
  • worldinmyeyes
    worldinmyeyes 903
    21.05.2012, godz. 13:12
    Wątek umiera, ale tematów nie brakuje: Udogodnienie przy skrzyżowaniu Zaporoska/Wielka Najpiękniejsze, że czerwona kosteczka jest lekko podniesiona przy krawężniku, żeby łatwiej było ;)
  • worldinmyeyes
    worldinmyeyes 903
    21.05.2012, godz. 13:15
    Karwińska/Krakowska Sygnalizator dla pieszych + pasy na wjeździe na drogę wewnętrzną. Z uwzględnieniem, że sygnalizator znajduje się ZA zamkniętą bramą jest to tym bardziej interesujące. Tu akurat mogłem zrobić zdjęcie, bo było zielone :D