Miasto

Popularne miasta

Wrocław

  • 2393 inwestycje
  • 12891 wiadomości
  • 4153 ogłoszeń
  • 346 firm

Kraków

  • 2508 inwestycje
  • 5453 wiadomości
  • 891 ogłoszeń
  • 178 firm

Warszawa

  • 1615 inwestycje
  • 5750 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 236 firm

Poznań

  • 296 inwestycje
  • 1146 wiadomości
  • 119 ogłoszeń
  • 50 firm

Katowice

  • 276 inwestycje
  • 1765 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 51 firm

Lublin

  • 201 inwestycje
  • 1374 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 19 firm

Gdańsk

  • 118 inwestycje
  • 1093 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 14 firm

Łódź

  • 75 inwestycje
  • 892 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 27 firm

Białystok

  • 74 inwestycje
  • 367 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 58 firm

Szczecin

  • 73 inwestycje
  • 650 wiadomości
  • 17 ogłoszeń
  • 23 firm

Bydgoszcz

  • 33 inwestycje
  • 290 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 11 firm

Toruń

  • 27 inwestycje
  • 365 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 3 firm
forum / dolnośląskie - infrastruktura i transport / [Wałbrzych] Inwestycje drogowe
2 12935

[Wałbrzych] Inwestycje drogowe

  • Anonymous
    Anonymous
    21.02.2007, godz. 13:42
    Ofensywa w asfalt poniedziałek, 19 luty 2007 Wałbrzych przygotowuje drogową ekspansję. Połączenie z autostradą A4, doprowadzenie wreszcie do budowy obwodnicy miejskiej. W końcu włączenie miasta w drogę szybkiego ruchu S3. Według władz miejskich nie są to pobożne życzenia, ale realne do spełnienia zadania. Truizmem jest przypominanie, że Wałbrzych potrzebuje obwodnicy. I to praktycznie od zaraz. Wystarczy w godzinach szczytu przejechać się ul. Wrocławską, by przekonać się, że szosa okalająca miasto to chyba najważniejsza rzecz w tej chwili dla obecnej ekipy rządzącej. - Zdajemy sobie z tego sprawę i robimy wszystko, by doprowadzić do jej budowy - przekonuje Marek Małecki, wiceprezydent Wałbrzycha. Na zachodzie bez zmian Sprawa z rozpoczęciem inwestycji nie jest w cale prosta i klarowna, jakby mogło się wydawać na pierwszy rzut oka. Wprawdzie gmina podpisała intencyjne dokumenty dotyczące budowy drogi z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta przyznała, że obwodnica jest gminie niezbędna, ale... sprawa ucichła. - Od kilku miesięcy trwa proces wydawania tak zwanej decyzji środowiskowej, która będzie miała kluczowe znaczenie dla rozpoczęcia budowy. W decyzji zostaną określone wymagania dotyczące ochrony środowiska dla tej inwestycji - mówi Marek Małecki. Dokument przygotowują służby wojewody w porozumieniu z ministerstwem środowiska, a trwa to już kilka miesięcy. Zdaniem wiceprezydenta Wałbrzycha na efekt ich prac trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Przynajmniej 2-3 miesiące. Gdy decyzja środowiskowa zostanie wydana dopiero wówczas zbierze się specjalny zespół w GDDKiA, który zdecyduje który wariant budowy wałbrzyskiej obwodnicy wybrać. A są trzy. Najdroższy (koszt realizacji szacuje się na około 300 mln zł) dotyczący budowy zachodniego odcinka oraz dwa znacznie tańsze - tak zwany wschodni oraz przechodzący przez miasto, środkowy. - Naturalną rzeczą jest, że bardzo lobbujemy za tym pierwszym rozwiązaniem. Tylko budowa odcinka zachodniego pozwoli na prawidłowy rozwój miasta i regionu. Poza tym tamtędy będzie jeździło najwięcej samochodów - podkreśla Marek Małecki. Na razie więc wszystko w rękach urzędników. Wypada czekać. Po pierwsze obwodnica To nie wszystkie drogowe plany władz gminy. Najnowszymi pomysłami jest połączenie Wałbrzycha z autostradą A4 oraz drogą ekspresową S3 Szczecin-Lubawka. Niemożliwe? Zdaniem przedstawicieli ratusza wcale to nie jest utopia. Co więcej może tak się zdarzyć, że za realizację tych zamierzeń zapłacimy z kasy gminy niewiele, albo w ogóle! Najpierw trzeba dokończyć budowę odcinka drogi wylotowej z Wałbrzycha w kierunku Świebodzic. Następnie mocno naciskać wraz z innymi samorządami na modernizację szosy do Świdnicy, a konkretnie Słotwiny, gdzie byłoby rozwidlenie. Odcinek Świebodzice-Świdnica to w planach arteria 4-jezdniowa, ale na początek ma być po jednym pasie w obu kierunkach. Marszałek województwa dolnośląskiego popiera te pomysły. Całość inwestycji, a więc nitka ze Słotwiny, omijająca Żarów aż pod Wrocław do A4 finansowana byłyby z budżetu GDDKiA, województwa oraz poszczególnych samorządów. - Myślę, że jeżeli wszystko ułoży się zgodnie z planem to w 2011 roku będziemy mogli dużo szybciej niż dotychczas dojechać do Wrocławia i znaleźć się na autostradzie - mówi Marek Małecki. Ostatnim zamierzeniem Wałbrzycha jest włączenie się w drogę S3 Szczecin-Lubawka. Wprawdzie ta inwestycja jest dopiero w głębokiej fazie planowania, ale w mieście mają nadzieję na jej szybką realizację. Podłączenie się do S3 ściśle wiąże się z budową zachodniego odcinka obwodnicy, którym poprzez drogę okalającą Szczawno Zdrój i przechodzącą przez mający powstać tam Park Technologiczny, można byłoby włączyć się właśnie do szosy biegnącej z północy na południe kraju. Ale po pierwsze potrzebna jest obwodnica. I tu drogowa historia zatacza koło. Tomasz Piasecki Ofensywa w asfalt poniedziałek, 19 luty 2007 Wałbrzych przygotowuje drogową ekspansję. Połączenie z autostradą A4, doprowadzenie wreszcie do budowy obwodnicy miejskiej. W końcu włączenie miasta w drogę szybkiego ruchu S3. Według władz miejskich nie są to pobożne życzenia, ale realne do spełnienia zadania. Truizmem jest przypominanie, że Wałbrzych potrzebuje obwodnicy. I to praktycznie od zaraz. Wystarczy w godzinach szczytu przejechać się ul. Wrocławską, by przekonać się, że szosa okalająca miasto to chyba najważniejsza rzecz w tej chwili dla obecnej ekipy rządzącej. - Zdajemy sobie z tego sprawę i robimy wszystko, by doprowadzić do jej budowy - przekonuje Marek Małecki, wiceprezydent Wałbrzycha. Na zachodzie bez zmian Sprawa z rozpoczęciem inwestycji nie jest w cale prosta i klarowna, jakby mogło się wydawać na pierwszy rzut oka. Wprawdzie gmina podpisała intencyjne dokumenty dotyczące budowy drogi z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta przyznała, że obwodnica jest gminie niezbędna, ale... sprawa ucichła. - Od kilku miesięcy trwa proces wydawania tak zwanej decyzji środowiskowej, która będzie miała kluczowe znaczenie dla rozpoczęcia budowy. W decyzji zostaną określone wymagania dotyczące ochrony środowiska dla tej inwestycji - mówi Marek Małecki. Dokument przygotowują służby wojewody w porozumieniu z ministerstwem środowiska, a trwa to już kilka miesięcy. Zdaniem wiceprezydenta Wałbrzycha na efekt ich prac trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Przynajmniej 2-3 miesiące. Gdy decyzja środowiskowa zostanie wydana dopiero wówczas zbierze się specjalny zespół w GDDKiA, który zdecyduje który wariant budowy wałbrzyskiej obwodnicy wybrać. A są trzy. Najdroższy (koszt realizacji szacuje się na około 300 mln zł) dotyczący budowy zachodniego odcinka oraz dwa znacznie tańsze - tak zwany wschodni oraz przechodzący przez miasto, środkowy. - Naturalną rzeczą jest, że bardzo lobbujemy za tym pierwszym rozwiązaniem. Tylko budowa odcinka zachodniego pozwoli na prawidłowy rozwój miasta i regionu. Poza tym tamtędy będzie jeździło najwięcej samochodów - podkreśla Marek Małecki. Na razie więc wszystko w rękach urzędników. Wypada czekać. Po pierwsze obwodnica To nie wszystkie drogowe plany władz gminy. Najnowszymi pomysłami jest połączenie Wałbrzycha z autostradą A4 oraz drogą ekspresową S3 Szczecin-Lubawka. Niemożliwe? Zdaniem przedstawicieli ratusza wcale to nie jest utopia. Co więcej może tak się zdarzyć, że za realizację tych zamierzeń zapłacimy z kasy gminy niewiele, albo w ogóle! Najpierw trzeba dokończyć budowę odcinka drogi wylotowej z Wałbrzycha w kierunku Świebodzic. Następnie mocno naciskać wraz z innymi samorządami na modernizację szosy do Świdnicy, a konkretnie Słotwiny, gdzie byłoby rozwidlenie. Odcinek Świebodzice-Świdnica to w planach arteria 4-jezdniowa, ale na początek ma być po jednym pasie w obu kierunkach. Marszałek województwa dolnośląskiego popiera te pomysły. Całość inwestycji, a więc nitka ze Słotwiny, omijająca Żarów aż pod Wrocław do A4 finansowana byłyby z budżetu GDDKiA, województwa oraz poszczególnych samorządów. - Myślę, że jeżeli wszystko ułoży się zgodnie z planem to w 2011 roku będziemy mogli dużo szybciej niż dotychczas dojechać do Wrocławia i znaleźć się na autostradzie - mówi Marek Małecki. Ostatnim zamierzeniem Wałbrzycha jest włączenie się w drogę S3 Szczecin-Lubawka. Wprawdzie ta inwestycja jest dopiero w głębokiej fazie planowania, ale w mieście mają nadzieję na jej szybką realizację. Podłączenie się do S3 ściśle wiąże się z budową zachodniego odcinka obwodnicy, którym poprzez drogę okalającą Szczawno Zdrój i przechodzącą przez mający powstać tam Park Technologiczny, można byłoby włączyć się właśnie do szosy biegnącej z północy na południe kraju. Ale po pierwsze potrzebna jest obwodnica. I tu drogowa historia zatacza koło. Tomasz Piasecki Ofensywa w asfalt poniedziałek, 19 luty 2007 Wałbrzych przygotowuje drogową ekspansję. Połączenie z autostradą A4, doprowadzenie wreszcie do budowy obwodnicy miejskiej. W końcu włączenie miasta w drogę szybkiego ruchu S3. Według władz miejskich nie są to pobożne życzenia, ale realne do spełnienia zadania. Truizmem jest przypominanie, że Wałbrzych potrzebuje obwodnicy. I to praktycznie od zaraz. Wystarczy w godzinach szczytu przejechać się ul. Wrocławską, by przekonać się, że szosa okalająca miasto to chyba najważniejsza rzecz w tej chwili dla obecnej ekipy rządzącej. - Zdajemy sobie z tego sprawę i robimy wszystko, by doprowadzić do jej budowy - przekonuje Marek Małecki, wiceprezydent Wałbrzycha. Na zachodzie bez zmian Sprawa z rozpoczęciem inwestycji nie jest w cale prosta i klarowna, jakby mogło się wydawać na pierwszy rzut oka. Wprawdzie gmina podpisała intencyjne dokumenty dotyczące budowy drogi z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta przyznała, że obwodnica jest gminie niezbędna, ale... sprawa ucichła. - Od kilku miesięcy trwa proces wydawania tak zwanej decyzji środowiskowej, która będzie miała kluczowe znaczenie dla rozpoczęcia budowy. W decyzji zostaną określone wymagania dotyczące ochrony środowiska dla tej inwestycji - mówi Marek Małecki. Dokument przygotowują służby wojewody w porozumieniu z ministerstwem środowiska, a trwa to już kilka miesięcy. Zdaniem wiceprezydenta Wałbrzycha na efekt ich prac trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Przynajmniej 2-3 miesiące. Gdy decyzja środowiskowa zostanie wydana dopiero wówczas zbierze się specjalny zespół w GDDKiA, który zdecyduje który wariant budowy wałbrzyskiej obwodnicy wybrać. A są trzy. Najdroższy (koszt realizacji szacuje się na około 300 mln zł) dotyczący budowy zachodniego odcinka oraz dwa znacznie tańsze - tak zwany wschodni oraz przechodzący przez miasto, środkowy. - Naturalną rzeczą jest, że bardzo lobbujemy za tym pierwszym rozwiązaniem. Tylko budowa odcinka zachodniego pozwoli na prawidłowy rozwój miasta i regionu. Poza tym tamtędy będzie jeździło najwięcej samochodów - podkreśla Marek Małecki. Na razie więc wszystko w rękach urzędników. Wypada czekać. Po pierwsze obwodnica To nie wszystkie drogowe plany władz gminy. Najnowszymi pomysłami jest połączenie Wałbrzycha z autostradą A4 oraz drogą ekspresową S3 Szczecin-Lubawka. Niemożliwe? Zdaniem przedstawicieli ratusza wcale to nie jest utopia. Co więcej może tak się zdarzyć, że za realizację tych zamierzeń zapłacimy z kasy gminy niewiele, albo w ogóle! Najpierw trzeba dokończyć budowę odcinka drogi wylotowej z Wałbrzycha w kierunku Świebodzic. Następnie mocno naciskać wraz z innymi samorządami na modernizację szosy do Świdnicy, a konkretnie Słotwiny, gdzie byłoby rozwidlenie. Odcinek Świebodzice-Świdnica to w planach arteria 4-jezdniowa, ale na początek ma być po jednym pasie w obu kierunkach. Marszałek województwa dolnośląskiego popiera te pomysły. Całość inwestycji, a więc nitka ze Słotwiny, omijająca Żarów aż pod Wrocław do A4 finansowana byłyby z budżetu GDDKiA, województwa oraz poszczególnych samorządów. - Myślę, że jeżeli wszystko ułoży się zgodnie z planem to w 2011 roku będziemy mogli dużo szybciej niż dotychczas dojechać do Wrocławia i znaleźć się na autostradzie - mówi Marek Małecki. Ostatnim zamierzeniem Wałbrzycha jest włączenie się w drogę S3 Szczecin-Lubawka. Wprawdzie ta inwestycja jest dopiero w głębokiej fazie planowania, ale w mieście mają nadzieję na jej szybką realizację. Podłączenie się do S3 ściśle wiąże się z budową zachodniego odcinka obwodnicy, którym poprzez drogę okalającą Szczawno Zdrój i przechodzącą przez mający powstać tam Park Technologiczny, można byłoby włączyć się właśnie do szosy biegnącej z północy na południe kraju. Ale po pierwsze potrzebna jest obwodnica. I tu drogowa historia zatacza koło. Tomasz Piasecki http://www.nww.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=47
  • capo_di_tutti_capi
    capo_di_tutti_capi 99
    22.02.2007, godz. 11:04
    Widać, że nawet ten artykuł zatoczył koło i to potrójne :) "Odcinek Świebodzice-Świdnica to w planach arteria 4-jezdniowa, ale na początek ma być po jednym pasie w obu kierunkach." Moim zdaniem mogliby spokojnie poprzestać na dwóch pasach, przecież tam nie ma aż tak wielkiego ruchu, a poza tym nie lubię amerykańskiego eldorado :) Tak zwany "zachodni" wariant obwodnicy będzie chyba najlepszym rozwiązaniem. Nie dość, że posłuży nie tylko mieszkańcom Wałbrzycha, ale także pośrednio mieszkańcom podwałbrzyskich: Boguszowa-Gorców, Szczawna i Mieroszowa no i łatwiej bedzie się z niej podłączyć do S3.
  • Gregs
    Gregs 4257
    28.02.2007, godz. 23:16
    27 Lutego 2007. Wali się ul. Beethovena w Wałbrzychu Złom ważniejszy od bezpieczeństwa. Podkopana jezdnia prowadzi w kierunku miejskiego wysypiska śmieci. Na szczęście jest ono czasowo zamknięte. Gdyby nie to, droga mogłaby zawalić się pod ciężarem samochodów transportujących odpady komunalne. To miejsce złodzieje wybrali nieprzypadkowo. Fragment ul. Beethovena w pobliżu wysypiska jest oddalony od budynków mieszkalnych. W przeszłości należał do zakładów koksowniczych, dlatego nadal można tu wykopać metale kolorowe i sprzedać je na złom. Policja i straż miejska pierwszy raz spotkały się jednak z sytuacją, gdzie złodzieje, kradnąc metal, zniszczyli drogę. Liczą straty – W niedzielę późnym popołudniem okolicę patrolowali nasi funkcjonariusze i zauważyli mężczyzn, którzy kradli leżące obok drogi kable – opowiada Edward Świątkowski z wałbrzyskiej straży miejskiej. – Niestety, złodzieje zdążyli uciec. Strażnikom pozostało jedynie obejrzeć szkody i poinformować o sprawie zarządcę drogi. Okazało się, że w poszukiwaniu przewodów złodzieje podkopali się aż pod jezdnię, na odcinku kilkunastu metrów powyrywali krawężniki. Wałbrzyskie Centrum Zatrudnienia Socjalnego, które zarządza tym fragmentem ulicy, nie oszacowało jeszcze strat. Zdążyć przed deszczem – W pierwszej kolejności musimy zasypać dziury pod jezdnią. Jeżeli zacznie padać, droga zostanie podmyta i może się zawalić – wyjaśnia Marek Nowak, kierownik działu eksploatacji obiektów WCZS. – Naprawę rozpoczniemy w ciągu najbliższych dni. Niestety, problemu wykopywania kabli w pobliżu ul. Beethovena to nie rozwiąże. Według okolicznych mieszkańców, takie sytuacje mogą się powtarzać, dopóki złodzieje będą czuli się bezkarni. – Często tędy chodzę i widzę, jak złomiarze wykopują kable – mówi Piotr Burzyński. – Robią to nawet w biały dzień – dodaje. Artur Szałkowski - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
  • Gregs
    Gregs 4257
    08.03.2007, godz. 21:47
    Nie będzie obwodnicy na zachodzie? Dalszy ciąg problemów z wałbrzyską obwodnicą. Zgodnie z planem, pierwsze samochody miały w przyszłym roku przejechać jej zachodnim odcinkiem. Jednak jak wynika z nieoficjalnych informacji Wiadomości Wałbrzyskich, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przesądziła już o budowie jej wschodniej części. Jej wykonanie jest znacznie tańsze. - Ostatecznej decyzji jeszcze nie ma. Będziemy walczyć o obwodnicę na zachodzie - deklaruje prezydent Piotr Kruczkowski. Jutro we Wrocławiu miało odbyć się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, na którym mogła zapaść decyzja o kierunku budowy. Spotkanie zostało przesunięte. Nowy termin to przełom marca i kwietnia. - Wpłynęły nowe dokumenty, które musimy wziąć pod uwagę przy wyborze wariantu budowy - tłumaczy Artur Mrugasiewicz z Biura Prasowego GDDKiA. - Nie wiem dlaczego KOPI zostało przesunięte. Być może jest to efekt naszych działań - komentuje prezydent Wałbrzycha Piotr Kruczkowski. Działania, a przede wszystkim skuteczne zabieganie o zachód z pewnością się przydadzą. Z naszych informacji wynika, że GDDKiA jest zdecydowana na budowę odcinka wschodniego. Notabene nie jest to jedynie przypuszczenie, tylko konsekwencja wcześniejszych działań dyrekcji. Od kilku lat wbrew porozumieniu intencyjnemu podpisanemu z gminą w lipcu 2005 roku, lansuje ona właśnie ten odcinek. Potwierdza to Piotr Kruczkowski. - Dokumentacja, która została przygotowana wskazuje na wschód jako odcinek znacznie tańszy - tłumaczy. W domyśle dla wykonawcy znacznie bardziej korzystny. W końcu lepiej jest budować jeden pas jezdni, a nie dwa; zwykłe skrzyżowanie niż estakady. A między innymi tym różnią się przedstawione projekty. Wschód tak, zachód niekoniecznie Dla mieszkańców Wałbrzycha wybór wschodu będzie oznaczać dalsze stanie w korkach na Białym Kamieniu lub na ulicy Wrocławskiej. Z ulgą odetchnie z pewnością strefa ekonomiczna, zwłaszcza po paraliżującym ruch na Uczniowskiej remoncie wiaduktów. Kilka lat temu hucznie w Wałbrzychu prowadzono akcję „Obwodnica wraca na zachód", podpisanie porozumienia z GDDKiA przedstawiano jako ogromny krok do przodu. Dziś - w obliczu wyboru innej lokalizacji - szef gminy zapowiada dalszą walkę o odkorkowanie miasta. W ubiegłym tygodniu dwójka parlamentarzystów z Prawa i Sprawiedliwości, senator Mieczysław Szyszka i poseł Waldemar Wiązowski spotkała się w tej sprawie z podsekretarzem stanu w Ministerstwie Ochrony Środowiska, Agnieszką Bolestą. To w tym urzędzie wydana zostanie decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację zadania, a od tego w dużej mierze zależy los naszej obwodnicy. - Dyrekcja chce, aby taką zgodę wydać dla wschodniego odcinka - mówi Mieczysław Szyszka. Parlamentarzyści dążą do tego, aby był również to zachód, ponieważ inaczej szanse na realizację tego odcinka spadają do zera. Ostatnie słowo należy i tak do inwestora, czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Michał Wyszowski NWW
  • Gregs
    Gregs 4257
    06.04.2007, godz. 09:30
    Rozmowy o Wałbrzychu Wojewoda Krzysztof Grzelczyk na zamku Książ spotkał się z władzami Wałbrzycha i parlamentarzystami z regionu. Rozmowy dotyczyły budowy planowanej obwodnicy Wałbrzycha. Dyskutowane są teraz dwa warianty jej przebiegu - wschodni i zachodni. Obecni na spotkaniu uznali wariant zachodni obwodnicy za korzystniejszy, a wojewoda zapewnił o swym wsparciu dla inwestycji. Wojewoda poparł także starania gminy Wałbrzych o odzyskanie statusu miasta na prawach powiatu. http://www.duw.pl/Aktualnosci,345.html
  • Darek
    Darek 5485
    10.04.2007, godz. 23:21
    Kierowcy klną na remont wtorek, 10 kwiecień 2007 Remont wiaduktów na ulicy Uczniowskiej wydaje się nie mieć końca. Tak przynajmniej twierdzą kierowcy, którzy codziennie stoją tam w długich korkach. Sprawdziliśmy. Koniec, tej motoryzacyjnej gehenny już wkrótce. Jednak kiedy dokładnie, nie wiadomo. Rano, przed godziną 8:00 przejechanie skrzyżowania Wrocławskiej z De Gaulle'a w kierunku ulicy Uczniowskiej to karkołomne zadanie. Czasem osoby stojące na światłach od strony Podzamcza nie mogą przez długie minuty przejechać przez skrzyżowanie. Zwłaszcza gdy przed nimi ustawi się ciężarówka lub autobus. Wszystko za sprawą, trwającego od wielu miesięcy remontu wiaduktów. Za długo? Kierowcy nie przebierają w słowach. - Nie chce używać wulgaryzmów, ale to skandal - mówi anonimowo jeden z nich. - Zakłady ze strefy potrafią wybudować się w ciągu kilku miesięcy, a my durnego mostu nie potrafimy skończyć - dodaje. Już pod własnym nazwiskiem emocje opadają. - To normalne. Wszystkie prace drogowe mają u nas ten sam charakter - uważa Henryk Tomizak. Ten sam, czyli zbyt długi jak na cierpliwość użytkowników szos. - Ważne żeby zrobić solidnie, tak aby nie zapadać się podczas jazdy. Ale o przyczynach przedłużających się prac, powinno się poinformować mieszkańców - precyzuje Adam Rybak. Głos ulicy już znamy. Na remont narzekają zwłaszcza osoby dojeżdżające do pracy na strefę lub do Urzędu Skarbowego. O tirach codziennie pokonujących tą trasę już nie wspominając. O planach remontu wiaduktów przy ulicy Uczniowskiej pisaliśmy już w listopadzie 2005 roku. Wtedy wszyscy zgadzali się że to po prostu konieczność. I ze względu na ich fatalny stan techniczny (mogły się po prostu zawalić) i ze względu na lokalizację. To w końcu najważniejszy dojazd do ekonomicznego giganta, czyli strefy. - To konieczność, jeżeli chcemy myśleć o pozyskaniu nowych inwestorów - mówił wtedy szef „Invest Parku" Mirosław Greber. W sam raz? Na prośbę czytelników, którzy wielokrotnie informowali redakcję o ich zdaniem zbyt długo trwającym remoncie, postanowiliśmy dowiedzieć się o datę zakończenia inwestycji. - To przecież strategiczne miejsce, a tam się nic dzieje - to zdanie najczęściej powtarzają kierowcy. Otrzymaliśmy kilka, sprzecznych terminów. Gdy pisaliśmy o planach remontowych półtorej roku temu, mowa była o tym, że modernizacja potrwa od wiosny do wiosny, czyli właśnie teraz powinna być zakończona. Janusz Kania, kierownik produkcji firmy „Filar" uważa, że skończą w lipcu. - Tak było zaplanowane, termin nie był zmieniany i zostanie dotrzymany. Anna Porada, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Komunikacji mówi, że do końca sierpnia wiadukt zostanie zakończony. - Wszystko idzie zgodnie z planem - podkreśla. Na stronie internetowej ZDiK - u „planowany termin zakończenia remontu wiaduktów" - to wrzesień 2007 roku. W każdym razie już wkrótce. Michał Wyszowski, AJ "NOWE WIADOMOŚCI WAŁBRZYSKIE"
  • Gregs
    Gregs 4257
    17.04.2007, godz. 20:34
    Walczą o zachodnią obwodnicę miasta Parlamentarzyści ziemi wałbrzyskiej Zbigniew Chlebowski, Roman Ludwiczuk, Katarzyna Mrzygłocka, Giovanni Roman, Mieczysław Szyszka, Ryszard Wawryniewicz, Waldemar Wiązowski, prezydent Wałbrzycha Piotr Kruczkowski oraz zastępca prezydenta Mirosław Bartolik podpisali w zamku Książ deklarację poparcia budowy zachodniego odcinka obwodnicy wałbrzyskiej. UM Wałbrzych
  • Gregs
    Gregs 4257
    03.05.2007, godz. 10:01
    OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Wałbrzych: przebudowa ul. Głównej i J. Kusocińskiego w Wałbrzychu - etap I w zakresie wykonania chodników, oświetlenia drogowego i zieleni 1)wykonanie robót drogowych nawierzchniowych (nawierzchnie chodników z kostki betonowej brukowej) na powierzchni ok. 2.600 m2 wraz z podbudową, 2)uzupełnienie organizacji ruchu docelowego (oznakowanie pionowe i poziome)wg zatwierdzonego projektu organizacji ruchu docelowego, 3)wykonanie trawników na pow. ok. 4.000 m2, 4)montaż szafki oświetlenia ulicznego, 5)wykonanie remontu oświetlenia drogowego- w tym ustawienie 27 słupów + montaż 29 opraw, ułożenie ok. 940 mb kabla. 6)wykonanie zasilania ozdób (dekoracji świątecznych) na każdym słupie oświetlenia drogowego. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 28.09.2007
  • Gregs
    Gregs 4257
    16.05.2007, godz. 07:39
    Rondo na wjeździe Będą zmiany w wyglądzie dzielnicy Szczawienko. Kierowców przy wjeździe do Wałbrzycha przywita rondo wybudowane w miejscu dzisiejszego skrzyżowania z ulicą Wilczą (wjazd do Lubiechowa). Wszystkie wjazdy na ulicy Wrocławskiej od wjazdu do Wałbrzycha do skrzyżowania z ulicą Uczniowską będą umożliwiały skręt tylko w prawą stronę. Z rejonu ulic Fabiana, Zdrojowej Jaworowej i innych, a także planowanego nowego osiedla domków jednorodzinnych wybudowany będzie łącznik biegnący przez dzisiejsze ogródki działkowe i dojeżdżający do ronda postawionego przy ulicy Wilczej i Wrocławskiej. Na Szczawienku wyburzonych zostanie od kilku do kilkunastu kamienic. Trwają spory co do sposobu przeprowadzenia ruchu tranzytowego przez Wałbrzych. Władze optują za budową zachodniego odcinka obwodnicy, a jak mówią przedstawiciele Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad cały czas próbuje forsować wpuszczanie ruchu tranzytowego ulicą Wrocławską, potem Armii Krajowej do centrum miasta. Te kamienice najprawdopodobniej znikną bezpowrotnie. Wałbrzych.info
  • Jan Augustynowski ADMIN
    Jan Augustynowski 14373
    17.05.2007, godz. 02:33
    Wałbrzych musi się sam obronić przed Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Tranzyt na obwodnice, a nie do centrum, a od kamienic wara... 3mln mieszkań chcą budować, a burzą więcej ;) Coś czuję, że za 2-3lata Wałbrzych będzie przebojem jak teraz Świdnica, ale muszą sie obudzić, muszą!!
  • Gregs
    Gregs 4257
    17.05.2007, godz. 19:31
    Do ożywienia Wałbrzycha przydała by się droga S8 póki co komunikacja drogowa nie jest sprzyjająca
  • Orzech
    Orzech 194543
    01.06.2007, godz. 00:15
    Remonty na wlocie 2007-05-30 / 21:18 Rozpoczął się remont drogi krajowej nr 35 między Wałbrzychem a Świebodzicami, a właściwie jej zachodniej jezdni. Na odcinku pomiędzy ul. Wilczą a ostatnim zjazdem do Książa rozstawiono słupki, ustawiono maszyny i zerwano asfalt. Ruch odbywa się wyremontowaną wschodnia jezdnią. http://www.nasz.walbrzych.pl/?wczytaj=w ... &show=3390
  • Gregs
    Gregs 4257
    04.06.2007, godz. 15:03
    Planowane remonty dróg w Wałbrzychu Zarząd Dróg i Komunikacji w Wałbrzychu informuje, że rozpoczynają się roboty drogowe: ul. Malczewskiego - roboty będą prowadzone etapami (odcinkami roboczymi), możliwy dojazd przez ul. Chełmońskiego i ul. Dunikowskiego, planowany termin remontu maj 2007-wrzesień 2007, ul. Blankowa - planowany termin remontu czerwiec 2007- wrzesień 2007, ul. Słowackiego - planowany termin remontu czerwiec 2007 - sierpień 2007, ul. Główna - remont ciągów pieszych i zieleni przydrożnej na odcinku od ul.Duracza do ul. Tysiąclecia, planowany termin remontu czerwiec 2007- wrzesień 2007. Przebudowa wiaduktów na ul. Uczniowskiej: Jezdnia południowa -trwają roboty rozbiórkowe na całej jezdni- planowane zakończenie robót wraz z obciążeniem próbnym obiektów mostowych i dopuszczeniem do ruchu - sierpień 2007 r. W związku z remontem wyżej wymienionych ulic moga wystąpić utrudnienia w ruchu drogowym. ZDIK Wałbrzych
  • Gregs
    Gregs 4257
    04.06.2007, godz. 20:21
    Znikną przeklęte dziurska Na początku sierpnia ma się rozpocząć remont drugiego pasa ulicy Wieniawskiego. Zarządca drogi ma przygotowane już na ten cel pieniądze. Cała inwestycja ma kosztować około 3 mln zł, ale będą też inne remonty. Modernizowany jest odcinek drogi krajowej od ul. Wilczej do ul. Piastów Śląskich. A za rok robotnicy zajmą się ul. Andersa. - Wreszcie!- wzdycha z zadowoleniem Piotr Adamski. Tak wałbrzyski kierowca zareagował gdy usłyszał od nas, że najpóźniej dzisiaj zostanie ogłoszony przetarg na zakończenie robót przy ul. Wieniawskiego. - Jak można było tak długo zwlekać z decyzją? Część inwestycji zrobiono, a na następną kazano czekać pół roku. Ale dobrze, że w końcu będziemy mieli porządną drogę - dodaje mężczyzna. Są pieniądze, będzie droga Trudno dziwić się jego radości. Po tym jak pod koniec października ubiegłego roku rozpoczęła się przebudowa jednego pasa drogi wojewódzkiej na Podzamczu, większość kierowców miała nadzieję na jej rychłe zakończenie. Do końca grudnia wyremontowano wprawdzie jeden pas jezdni, co pochłonęło nieco ponad 2 mln zł, ale później sprawa dalszej modernizacji ucichła. O remoncie drugiego odcinka zaczęto mówić dopiero w połowie maja tego roku. - Wtedy przygotowaliśmy materiały potrzebne do ogłoszenia przetargu. Zrobiliśmy pomiar oraz wstępny kosztorys i dokumenty wysłaliśmy do Wrocławia - mówi Marek Porada, kierownik służby interwencyjnej wałbrzyskiego oddziału Dolnośląskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Nagle sprawa nabrała przyspieszenia. Jak zapewniono nas w DZDW (rozmawialiśmy w czwartek) fundusze na dokończenie prac przy ul. Wieniawskiego już są zarezerwowane. Jest to około 3 mln zł. Za te pieniądze wyremontowany zostanie drugi pas jezdni oraz na całość drogi położona specjalna warstwa bitumiczna SMA, dużo lepsza od tych kładzionych dotychczas na naszych ulicach. Odporna na temperaturę i ścieralność, nie wchłaniająca wody o doskonałej przyczepności. Teraz czekamy na ogłoszenie i rozstrzygnięciu przetargu. - Myślę, że prace potrwają około dwóch i pół miesiąca. Tak więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem w październiku droga powinna być gotowa - zapewnia Roman Stefunko, zastępca dyrektora ds. technicznych Dolnośląskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich we Wrocławiu. To nie jedyny remont nawierzchni, który na ten rok zaplanowano w Wałbrzychu. - Dzięki staraniom gminy rozpoczęła się właśnie przebudowa drogi krajowej na odcinku od ul. Wilczej do ul. Piastów Śląskich, dojazdowej do Zamku Książ - informuje Mirosław Bartolik, wiceprezydent Wałbrzycha. Niebawem ma być też gotowa dokumentacja projektowa obejmująca modernizację ul. Andersa. Według wstępnych planów w 2008 roku mają rozpocząć się pierwsze prace remontowe ulicy w rejonie Białego Kamienia. Tomasz Piasecki http://www.nww.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=47
  • Darek
    Darek 5485
    20.06.2007, godz. 00:25
    A w Wałbrzychu budują Krajowi inwestorzy rozkładają ręce. Wzrost kosztów i braki materiałowe hamują wiele inwestycji. Tymczasem wałbrzyskie budowy kontynuowane są w rozsądnym tempie. Pomimo spodziewanych trudności plany również są ambitne. Przed rokiem pisano w mediach, że po kilkunastu latach posuchy prezydent Piotr Kruczkowski dokonał przełomu inwestycyjnego w istniejącej infrastrukturze drogowej w Wałbrzychu. Dziś można już mówić o konsekwentnej modernizacji dróg, zwłaszcza najbardziej uczęszczanych ciągów komunikacyjnych w zarządzie miasta. Na Podzamczu, największej dzielnicy Wałbrzycha, ukończono właśnie modernizację ul. Palisadowej, która zyskała nową nawierzchnię, zatoki postojowe, chodniki i oświetlenie. Niebawem drogowcy wkroczą na pobliską Blankową, gdzie zakres robót będzie podobny. I na tym nie koniec: remontu doczeka się ul. Słowackiego wiodąca do Rynku, również z powodu remontu należy spodziewać się utrudnień w ruchu na Malczewskiego i Głównej na Piaskowej Górze. Tymczasem pełną parą od kilku miesięcy idą szeroko zakrojone roboty remontowe na wiaduktach przy ul. Uczniowskiej. To strategiczna droga do najlepszej w kraju, Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Wraz z zakończeniem prac na północnej części wiaduktów wąskie gardło zostało już odblokowane i wszystko wskazuje na to, że wykonawca upora się ze wszystkim zgodnie z planem, czyli do końca lipca. W przeciwieństwie do hałaśliwej Uczniowskiej Kolonia Trzech Róż to jeden z tych czarujących zakątków Wałbrzycha, skąd rozpościera się wspaniały widok na miasto. Niestety, do niedawna wciąż zalewany przez wody opadowe, rujnujące budynki i drogi. Jednak już zakończono pierwszy etap inwestycji, w tym kanalizację sanitarną i deszczową oraz nowe asfaltobetonowe nawierzchnie ulic Pułaskiego i Kmicica. Na rok bieżący zaplanowano dokończenie przebudowy ulic na Kolonii Trzech Róż wraz z budową rowów zabezpieczających osiedle przed zalaniem. W samym ratuszu z myślą o niepełnosprawnych, zwłaszcza korzystających z wózków, powstaje instalacja windy. Pomimo trudnej zabytkowej zabudowy prace postępują w dobrym tempie. Obok szybu niepełnosprawni będą mogli również skorzystać z 5 miejsc parkingowych. Póki co najmniej dostrzegana jest budowa sieci kanalizacyjnej realizowana w ramach unijnego programu ISPA. To gigantyczny kontrakt opiewający w Wałbrzychu na około 70 mln zł. Prace prowadzone są już w kilku dzielnicach: na Konradowie, Gliniku, Podgórzu, w Śródmieściu i na Lubiechowie, a w ciągu trzech lat obejmą dziesiątki ulic na terenie całego miasta. W tym również budowę uzbrojenia uzupełniającego – wodociągów, kanalizacji deszczowej i dróg – sfinansowaną z budżetu gminy Wałbrzych. Nowoczesny system sanitarnej sieci kanalizacyjnej wyeliminuje szamba i zrzucanie ścieków bezpośrednio do środowiska. Nowa sieć to 72 km (łącznie z sąsiedzkim Boguszowem-Gorcami i Świebodzicami) i zupełnie inny pejzaż ekologiczny miasta. – Wałbrzych był, jest i pozostanie miastem przemysłowym – mówi prezydent Piotr Kruczkowski, ale nie możemy zaprzepaścić tego, co jest naszym wielkim atutem. Miasto jest zielone, malownicze, stworzone do rekreacji. Mamy już wspaniałe wskaźniki czystości powietrza. Musimy teraz zadbać o resztę z korzyścią dla mieszkańców i coraz liczniejszych turystów. "DWUTYGODNIK 30 MINUT"
  • Orzech
    Orzech 194543
    23.06.2007, godz. 01:02
    Wałbrzyskie inwestycje drogowe 2007-06-22 / 08:14 Prezydent Wałbrzycha Piotr Kruczkowski spotkał się we Wrocławiu z wojewodą dolnośląskim Krzysztofem Grzelczykiem. Głównym tematem rozmowy była budowa obwodnicy wałbrzyskiej oraz inne strategiczne dla miasta inwestycje drogowe. Wojewoda zadeklarował pełne wsparcie i wszelką pomoc w staraniach Wałbrzycha o budowę zachodniego odcinka obwodnicy. Zapewnił również, że dołoży wszelkich starań, by zabiegi Wałbrzycha o budowę drogi łączącej nas z drogą S3 zakończyły się sukcesem. Dwa dni wcześniej Piotr Kruczkowski spotkał się w Warszawie z dyrektorem GDDKiA Zbigniewem Kotlarkiem. - Cały czas prowadzimy rozmowy na temat przebiegu obwodnicy i decyzji, który odcinek - wschodni czy zachodni - będzie realizowany - relacjonuje to spotkanie Piotr Kruczkowski - Ze smutkiem przyznaję, że GDDKiA wciąż preferuje odcinek wschodni. W rozmowie z dyr. Kotlarkiem raz jeszcze przedstawiłem argumenty przemawiające za budową zachodniego odcinka obwodnicy. Starałem się przekonać, że ten odcinek to nie tylko droga miejska, to przede wszystkim przeniesienie tranzytu, który obecnie przebiega przez centrum miasta, to lepsze połączenie firm ze strefy z południem Polski, to odciążenie Szczawna Zdroju, to w końcu lepsze skomunikowanie z drogą S3,m która jest priorytetem dla GDDKiA. Ostateczną decyzję o przebiegu obwodnicy podejmie GDDKiA po uzyskaniu decyzji środowiskowej wydanej przez wojewodę, który musi uzyskać w tej sprawie opinię Ministerstwa Środowiska. To Ministerstwo w tej opinii wskaże, który odcinek lepiej jest budować z punktu widzenia ochrony środowiska. Wojewoda jednak może wydać własną decyzję, nie kierując się wskazaniami Ministerstwa. Zarówno decyzje o lokalizacji inwestycji jak i zabezpieczeniu środków finansowych są decyzjami instytucji centralnych i w tym momencie najważniejszą sprawą jest silny lobbing parlamentarzystów, zwłaszcza opcji rządzącej. źródło: UM Wałbrzych
  • Orzech
    Orzech 194543
    27.06.2007, godz. 09:50
    Ani zachód, ani wschód poniedziałek, 25 czerwiec 2007 Jedyny pewnik w sprawie wałbrzyskiej obwodnicy to to, że kiedyś powstanie. Nie wiadomo jednak kiedy ruszy budowa, ile będzie kosztować i którędy pójdzie droga. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wciąż nie zdecydowała czy będzie to zachód czy wschód. Czy lobbing naszych parlamentarzystów pomoże? Czy mamy jeszcze szansę na obwodnicę? Prezydent Piotr Kruczkowski po raz kolejny spotkał się z przedstawicielami GDDKiA. Tym razem z dyrektorem generalnym, Zbigniewem Kotlarkiem. Po raz kolejny, bez wyraźnego efektu.- Ze smutkiem przyznaję, że GDDKiA wciąż preferuje odcinek wschodni - mówi prezydent. - Starałem się przekonać, że zachodni odcinek to nie tylko droga miejska, to przede wszystkim przeniesienie tranzytu, który obecnie przebiega przez centrum miasta, to lepsze połączenie firm ze strefy z południem Polski, to odciążenie Szczawna Zdroju, to w końcu lepsze skomunikowanie z drogą S3 - wylicza szef gminy. Niestety dyrekcja, od kilku miesięcy jest bardzo odporna na argumenty i wciąż forsuje wschód. Przyznaje to, ale nie wprost, przedstawiciel tej instytucji Artur Mrugasiewicz, który podkreśla, że spotkanie z prezydentem Kruczkowskim miało charakter informacyjny. - W naszej ocenie, każdy element infrastruktury drogowej musi mieć racjonalne, ekonomiczne uzasadnienie - tłumaczy. Jak nieoficjalnie wiadomo, budowa wschodu jest po prostu znacznie tańsza. Mocniej, mocniej, mocniej Na spotkaniach mijają kolejne miesiące, kierowcy stoją w korkach, a decyzji o budowie wciąż nie ma. Zresztą w tym roku i tak na pewno nie ruszy, bo w kasie GDDKiA nie ma na to środków. Wszyscy czekają na decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych, którą po zasięgnięciu opinii ministra środowiska wyda wojewoda dolnośląski. Wariant wskaże jednak dyrekcja, dlatego jak przekonują lokalni samorządowcy, musi czuć „presję na zachód" z każdej strony. Podkreślają to nasi parlamentarzyści, którzy w połowie kwietnia na spotkaniu w Zamku Książ, zadeklarowali pomoc w tej sprawie. Po dwóch miesiącach przyznają, że niemal stoimy w miejscu. Prezydent Piotr Kruczkowski, mówi że efektów tego lobbingu nie czuje i że powinni się w niego zaangażować, przede wszystkim posłowie opcji rządzącej. Nie odpuścimy - Mój głęboki niepokój budzi to, że wciąż nie ma decyzji - mówi poseł PO, Zbigniew Chlebowski. Przyznaje, że spotkanie z dyrektorem Kotlarczykiem, w którym również brał udział, to bardzo niewielki krok do przodu. - Nie trafiają do nich nasze argumenty, wojewody, marszałka, gminy - wylicza. Poseł Waldemar Wiązowski z PiS dorzuca do tego jeszcze rozmowy w Ministerstwie Ochrony Środowiska, Ministerstwie Transportu, u wicepremiera. Wciąż bez efektu. - Warszawa musi czuć, że Wałbrzych naprawdę chce obwodnicy na zachodzie - podkreśla. Być może zmieni się to po pewnych rozstrzygnięciach personalnych, które w dyrekcji mają nastąpić od przyszłego miesiąca. Wiadomościom Wałbrzyskim powiedział o tym poseł Giovanni Roman, który dodał, że przyspieszy to kwestię budowy naszej drogi. - Na pewno nie odpuścimy tej sprawy - deklaruje kolejna przedstawicielka Platformy, posłanka Katarzyna Mrzygłocka. Michał Wyszowski http://www.nww.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=47
  • Gregs
    Gregs 4257
    27.06.2007, godz. 18:06
    Poprawiony odcinek Niepodległości Tylko jeden dzień trwał remont nawierzchni na ulicy Niepodległości. Na kilkudziesięciometrowym odcinku zerwano stary asfalt i położono nową nawierzchnię. Wczoraj poprawiano tylko wykończenia przy włazach i studzienkach kanalizacyjnych. Wałbrzych.info
  • Orzech
    Orzech 194543
    29.06.2007, godz. 15:47
    Będą remonty w mieście 2007-06-29 / 13:30 Uchwałą Rady Miejskiej Wałbrzycha udzielono Samorządowi Województwa Dolnośląskiego dotacji celowej w wysokości 1 miliona zł na remont drogi nr 381, na odcinku ul. 11-Listopada - Noworudzka. Urząd Marszałkowski przekaże na ten cel 2 miliony zł. Stan drogi nr 381 jest zły, natężenie ruchu duże, pomimo tego zarządca - Urząd Marszałkowski - nie przewidywał remontu ze względu na ograniczone środki. Remont ma być wykonany jeszcze w tym roku. Szczegółowy zakres robót zostanie określony w umowie zawartej między prezydentem Wałbrzycha i Samorządem Województwa Dolnośląskiego. Warto też dodać o przeznaczeniu 190 tys. zł dla ZDiK-u na wykonanie przeglądów kamerą TVC kanałów deszczowych leżących w ciągu dróg wojewódzkich. To pozwoli określić zakres remontów tych kanałów przed planowanymi remontami nawierzchni dróg podległych Dolnośląskiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich. Konsekwentną politykę inwestycyjną prezydent Wałbrzycha prowadzi również w odniesieniu do dróg gminnych. Z roku na rok przybywa i będzie przybywać zmodernizowanych ulic, przede wszystkim w obszarach największego natężenia ruchu i najgęściej zaludnionych. Innymi słowy tam, gdzie ze sprawnego systemu komunikacyjnego skorzysta jak największa liczba wałbrzyszan. Modernizacja ul. Palisadowej objęła nową nawierzchnię, zatoki postojowe i chodniki. Prace zostały praktycznie zakończone. Roboty w podobnym zakresie na ul. Blankowej zostaną zakończone już wrześniu. Do jesieni potrwają także prace remontowe na ul. Malczewskiego na Piaskowej Górze. Kontynuowane są prace przy ul. Głównej. Przy ograniczonych środkach zostaną wykonane chodniki od ul. Wrocławskiej do ul. Duracza. Natomiast na odcinku od ul. Duracza do ul. Broniewskiego będą wykonywane przekładki sieci podziemnej. Równocześnie prowadzone są prace dokumentacyjne. Jeśli pozyskamy środki zewnętrzne, w przyszłym roku zostanie zrealizowane duże zamierzenie związane z kompleksową modernizacją skrzyżowania ulic Głównej, Broniewskiego i Kusocińskiego. W dobrym tempie prowadzone są również prace na ul. Uczniowskiej w kierunku strefy ekonomicznej. Wraz z zakończeniem prac na północnej części wiaduktów wąskie gardło zostało już odblokowane i wszystko wskazuje na to, że wykonawca upora się z nitką południową do sierpnia. Tymczasem w Śródmieściu rozpoczął się remont ul. Słowackiego. Wymiany nawierzchni doczeka się odcinek od Pl. Grunwaldzkiego do byłego domu towarowego Centrum. Planowany remont ul. Konopnickiej możliwy będzie najwcześniej jesienią ze względu na konieczność przekładki sieci gazowej. źródło: UM Wałbrzych
  • Orzech
    Orzech 194543
    29.06.2007, godz. 16:04
    Drogi dla miasta 2007-06-29, Regional.pl Wczoraj wałbrzyscy radni podjęli kilka wyjątkowo ważnych uchwał. Wprowadzili zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego w związku z mającą się rozpocząć budową zachodniej obwodnicy miasta, postanowili przekazać milion złotych dla Urzędu Marszałkowskiego na remont drogi wojewódzkiej (na odcinku 11 Listopada -Noworudzka) - z tym, że województwo dołoży około 3 milionów. Prezydent Piotr Kruczkowski poinformował dziennikarzy w przerwie sesji, że co do obwodnicy zachodniej, miasto oczekuje na tak zwane decyzje środowiskowe. Taką decyzję musi najpierw wydać Ministerstwo Ochrony Środowiska i prezydent zapewnił, że podjął wszelkie działania, aby to nastąpiło szybko. Proste to nie jest, gdyż ministerstwo odczuwa braki kadrowe. Za sprawą lobbują także wałbrzyscy parlamentarzyści. Wojewoda Krzysztof Grzelczyk obiecał prezydentowi, że gdy tylko nadejdzie decyzja z ministerstwa, on niezwłocznie wyda swoją decyzję. Zadeklarował wszelką pomoc w tej sprawie. Jeśli i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie będzie wstrzymywała sprawy, obwodnica powinna być gotowa za dwa, najdalej trzy lata. Konsekwentną politykę inwestycyjną prezydent Wałbrzycha prowadzi również w odniesieniu do dróg gminnych. Z roku na rok przybywa i będzie przybywać zmodernizowanych ulic, przede wszystkim w obszarach największego natężenia ruchu i najgęściej zaludnionych. Innymi słowy tam, gdzie ze sprawnego systemu komunikacyjnego skorzysta jak największa liczba wałbrzyszan. Modernizacja ul. Palisadowej objęła nową nawierzchnię, zatoki postojowe i chodniki. Prace zostały praktycznie zakończone. Roboty w podobnym zakresie na ul. Blankowej zostaną zakończone już wrześniu. Do jesieni potrwają także prace remontowe na ul. Malczewskiego na Piaskowej Górze. Kontynuowane są prace przy ul. Głównej. Przy ograniczonych środkach zostaną wykonane chodniki od ul. Wrocławskiej do ul. Duracza. Natomiast na odcinku od ul. Duracza do ul. Broniewskiego będą wykonywane przekładki sieci podziemnej. Równocześnie prowadzone są prace dokumentacyjne. Jeśli miasto pozyska środki zewnętrzne, w przyszłym roku zostanie zrealizowane duże zamierzenie związane z kompleksową modernizacją skrzyżowania ulic Głównej, Broniewskiego i Kusocińskiego. W dobrym tempie prowadzone są również prace na ul. Uczniowskiej w kierunku strefy ekonomicznej. Wraz z zakończeniem prac na północnej części wiaduktów, wąskie gardło zostało już odblokowane i wszystko wskazuje na to, że wykonawca upora się z nitką południową do sierpnia. Tymczasem w Śródmieściu rozpoczął się remont ul. Słowackiego. Wymiany nawierzchni doczeka się odcinek od Pl. Grunwaldzkiego do byłego domu towarowego Centrum. Planowany remont ul. Konopnickiej możliwy będzie najwcześniej jesienią ze względu na konieczność przekładki sieci gazowej. http://www.regional.pl/walbrzych/news.p ... 1&aid=6192
  • Gregs
    Gregs 4257
    29.06.2007, godz. 22:09
    Będzie remont ulicy Noworudzkiej i 11-Listopada Uchwałą Rady Miejskiej Wałbrzycha udzielono Samorządowi Województwa Dolnośląskiego dotacji celowej w wysokości 1 miliona zł na remont drogi nr 381, na odcinku ul. 11-Listopada - Noworudzka. Urząd Marszałkowski przekaże na ten cel 2 miliony zł. Stan drogi nr 381 jest zły, natężenie ruchu duże, pomimo tego zarządca - Urząd Marszałkowski - nie przewidywał remontu ze względu na ograniczone środki. Remont ma być wykonany jeszcze w tym roku. Szczegółowy zakres robót zostanie określony w umowie zawartej między prezydentem Wałbrzycha i Samorządem Województwa Dolnośląskiego. Warto też dodać o przeznaczeniu 190 tys. zł dla ZDiK-u na wykonanie przeglądów kamerą TVC kanałów deszczowych leżących w ciągu dróg wojewódzkich. To pozwoli określić zakres remontów tych kanałów przed planowanymi remontami nawierzchni dróg podległych Dolnośląskiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich. Konsekwentną politykę inwestycyjną prezydent Wałbrzycha prowadzi również w odniesieniu do dróg gminnych. Z roku na rok przybywa i będzie przybywać zmodernizowanych ulic, przede wszystkim w obszarach największego natężenia ruchu i najgęściej zaludnionych. Innymi słowy tam, gdzie ze sprawnego systemu komunikacyjnego skorzysta jak największa liczba wałbrzyszan. Modernizacja ul. Palisadowej objęła nową nawierzchnię, zatoki postojowe i chodniki. Prace zostały praktycznie zakończone. Roboty w podobnym zakresie na ul. Blankowej zostaną zakończone już wrześniu. Do jesieni potrwają także prace remontowe na ul. Malczewskiego na Piaskowej Górze. Kontynuowane są prace przy ul. Głównej. Przy ograniczonych środkach zostaną wykonane chodniki od ul. Wrocławskiej do ul. Duracza. Natomiast na odcinku od ul. Duracza do ul. Broniewskiego będą wykonywane przekładki sieci podziemnej. Równocześnie prowadzone są prace dokumentacyjne. Jeśli pozyskamy środki zewnętrzne, w przyszłym roku zostanie zrealizowane duże zamierzenie związane z kompleksową modernizacją skrzyżowania ulic Głównej, Broniewskiego i Kusocińskiego. W dobrym tempie prowadzone są również prace na ul. Uczniowskiej w kierunku strefy ekonomicznej. Wraz z zakończeniem prac na północnej części wiaduktów wąskie gardło zostało już odblokowane i wszystko wskazuje na to, że wykonawca upora się z nitką południową do sierpnia. Tymczasem w Śródmieściu rozpoczął się remont ul. Słowackiego. Wymiany nawierzchni doczeka się odcinek od Pl. Grunwaldzkiego do byłego domu towarowego Centrum. Planowany remont ul. Konopnickiej możliwy będzie najwcześniej jesienią ze względu na konieczność przekładki sieci gazowej. Ewa Frąckowiak Rzecznik Prasowy Prezydenta Wałbrzycha
  • Gregs
    Gregs 4257
    03.07.2007, godz. 17:10
    Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość, bo w miastach ruszają remonty dróg Lato w korkach Drogowcy zabierają się do intensywnej pracy. To oznacza utrudnienia i korki na ulicach regionu wałbrzyskiego. Ostrożnie i cierpliwie musimy teraz jeździć m.in. ulicami Słowackiego, Wieniawskiego, Blankową i uważać przy wyjeździe w kierunku Wrocławia Niestety, nie uda się w tym roku rozpocząć przebudowy skrzyżowania ul. Głównej i Broniewskiego, na którą mieszkańcy bardzo liczyli. Inwestycja rozpocznie się dopiero w 2008 roku. Tego lata robotnicy dokończą tylko remont chodników i pobocza przy pierwszej z ulic. Lepiej omijać Śródmieście Kierowcom najbardziej może dokuczać przebudowa ul. Słowackiego i drugiej części ul. Wieniawskiego w dzielnicy Podzamcze. To, oprócz długo oczekiwanej przebudowy ul. Wańkowicza, największe remonty w tym roku. Śródmieście już jest rozkopane. Nowy asfalt, wysepki i pasy na jezdni pojawią się tam do sierpnia. Natomiast druga inwestycja, ta przy ulicy Wieniawskiego, ruszy najprawdopodobniej w połowie lipca i potrwa ponad miesiąc. – W tamtym roku przez te remonty naprawdę ciężko się jeździło. A problemy z przejazdem miały nawet karetki pogotowia, bo kierowcy nie mieli miejsca na poboczach – wspomina Kazimierz Szwaj, kierowca z Wałbrzycha. Za dwa tygodnie rozpocznie się także drugi etap przebudowy ul. Malczewskiego. Zarząd Dróg i Komunikacji zlecił prace również przy ul. Blankowej. Na roboty drogowe musimy dodatkowo uważać na Podgórzu, tam prace trwają przy ul. Niepodległości. Ostrożnie na drogach Na drodze wylotowej z Wałbrzycha do Wrocławia kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość do końca sierpnia. Tam jeździmy po dwóch wyremontowanych pasach, ograniczając prędkość do 40 km/h. Oprócz tych poważniejszych inwestycji, w wakacje będą też wykonywane drobniejsze naprawy. Remonty planowane są na Nowym Gliniku na drodze z Kamiennej Góry do Jaczkowa. – Został rozstrzygnięty przetarg na prace przy trasie w Rościszowie. Mamy też zamiar rozpocząć remont ul. Kolejowej w Szczawnie-Zdroju na wysokości krzyża milenijnego – wylicza Marek Porada z wałbrzyskiej delegatury Dolnośląskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Jest szansa, że robotnicy pojawią się też przy ul. Noworudzkiej. Niewykluczone, że także na 11 Listopada. Naprawiają drogi W najbliższych miesiącach będą prowadzone remonty w kilku miejscowościach powiatu dzierżoniowskiego. Nową nawierzchnię zyska ulica Złota w Dzierżoniowie, droga z Niemczy do Dzierżoniowa, droga z Dobrocina do Byszowa. Wyremontowane zostaną także drogi ze Słupic do Stoszowa. W powiecie świdnickim przez cały czas odnawiane są drogi i te największe inwestycje związane z objazdami zostały właśnie ukończone. Podczas wakacji nie będzie więc żadnych utrudnień, bo remonty nie będą wiązały się z zamknięciem dróg. W Kotlinie Kłodzkiej niewiele Duże inwestycje drogowe w tym regionie można policzyć na palcach jednej ręki. Największa z nich to budowa drugiego odcinka obwodnicy Nowej Rudy. Planowane jest też odnowienie trasy z Zieleńca do Mostowic i z Polanicy do Wambierzyc. Remontów można spodziewać też się na krajowej „ósemce”. Centrum w remoncie W Kamiennej Górze w czasie wakacji zaplanowano remonty kilku dróg w centrum miasta. Już rozpoczęto prace na placu Browarowym i ulicy Browarowej. Naprawiane będą jeszcze tworzące ciąg ulice: Mickiewicza, Łużycka, Młyńska i Rybna. W urzędzie miasta przewidują, że największe niedogodności czekają mieszkańców przy remoncie ul. Mickiewicza. W najbliższym czasie w Kamiennej Górze będzie też remontowana ulica Zamkowa. Zostanie wtedy zamknięta na dwa tygodnie. Dokładna data rozpoczęcia remontu jest jeszcze ustalana z wykonawcą. Janusz Krzeszowski, (MM) - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
  • Orzech
    Orzech 194543
    04.07.2007, godz. 10:58
    Noworudzka i 11-Listopada będą w remoncie wtorek, 03 lipiec 2007 Jest uchwała Rady Miejskiej Wałbrzycha, która udziela Samorządowi Województwa Dolnośląskiego dotacji na remont drogi nr 381. Inwestycja na którą miasto przeznacza 1 milion zł, Urząd Marszałkowski 2 miliony, pozwoli na odnowienie nawierzchni na odcinku ul. 11-Listopada - Noworudzka. -Stan drogi nr 381 jest zły, natężenie ruchu duże, pomimo tego zarządca - Urząd Marszałkowski - nie przewidywał remontu ze względu na ograniczone środki - tłumaczy powody przyznania dotacji Ewa Frąckowiak, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu. Remont ma być wykonany jeszcze w tym roku. Szczegółowy zakres robót zostanie określony w umowie zawartej między naszym prezydentem i Samorządem Województwa Dolnośląskiego. (piw) nww.pl
  • Gregs
    Gregs 4257
    07.07.2007, godz. 09:14
    Wycinka drzew na drogach powiatu wałbrzyskiego W lipcu rozpocznie się na drogach powiatowych wycinka drzew (planuje się wyciąć około 300 sztuk w całym powiecie ) oraz pielęgnacyjne cięcia. Zostanie wykoszonych 310 kilometrów rowów wzdłuż dróg z traw. W najbliższym czasie nastąpią niewielkie utrudnienia w ruchu na drogach powiatowych, będą one spowodowane rozpoczęciem prac remontowych. Zarząd Powiatu zaplanował remont ulicy Wańkowicza, drogi w Starym Lesieńcu (nr 3366D), w Michałkowej ( nr 3373 D) oraz w Gostkowie (nr 3393 D). Rozstrzygnięcie przetargu na wykonanie tych remontów odbędzie się 10 lipca.4 lipca został rozstrzygnięty przetarg na naprawy cząstkowe nawierzchni i w najbliższym czasie zostaną naprawione ubytki na drogach. walbrzych.info
  • Orzech
    Orzech 194543
    17.07.2007, godz. 13:10
    Powoli zacznie poprawiać się stan wałbrzyskich dróg. Jak już informowaliśmy, Rada Miejska Wałbrzycha udzieliła Samorządowi Województwa Dolnośląskiego dotacji celowej w wysokości 1 miliona zł na remont drogi nr 381, na odcinku ul. 11-Listopada - Noworudzka. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przekaże na ten cel 2 miliony zł. Stan drogi nr 381 jest zły, natężenie ruchu duże, pomimo tego zarządca - urząd marszałkowski- nie przewidywał remontu ze względu na ograniczone środki. Dzięki decyzji radnych Wałbrzycha, remont ma być wykonany jeszcze w tym roku. Szczegółowy zakres robót zostanie określony w umowie zawartej między prezydentem Wałbrzycha i Samorządem Województwa Dolnośląskiego. Ponadto190 tys. zł dostanie Zarząd Dróg i Komunikacji w Wałbrzychu na wykonanie przeglądów kamerą TVC kanałów deszczowych leżących wciągu dróg wojewódzkich. To pozwoli określić zakres remontów tych kanałów przed planowanymi remontami nawierzchni dróg podległych Dolnośląskiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich.- Konsekwentną politykę inwestycyjną prezydent Wałbrzycha prowadzi również w odniesieniu do dróg gminnych - zapewnia Ewa Frąckowiak z Biura Prasowego Prezydenta Wałbrzycha. - Z roku na rok przybywa i będzie przybywać zmodernizowanych ulic, przede wszystkim w obszarach największego natężenia ruchu i najgęściej zaludnionych. Innymi słowy tam, gdzie ze sprawnego systemu komunikacyjnego skorzysta jak największa liczba wałbrzyszan. Modernizacja ul.Palisadowej objęła nową nawierzchnię, zatoki postojowe i chodniki. Prace zostały praktycznie zakończone. Roboty w podobnym zakresie na ul. Blankowej zostaną zakończone już wrześniu. Do jesieni potrwają także prace remontowe na ul.Malczewskiego na Piaskowej Górze. Kontynuowane są prace przy ul. Głównej. Przy ograniczonych środkach zostaną wykonane chodniki od ul. Wrocławskiej do ul.Duracza. Natomiast na odcinku od ul. Duracza do ul. Broniewskiego będą wykonywane przekładki sieci podziemnej. Równocześnie prowadzone są prace dokumentacyjne. Jeoli pozyskamy środki zewnętrzne, w przyszłym roku zostanie zrealizowane duże zamierzenie związane z kompleksową modernizacją skrzyżowania ulic Głównej, Broniewskiego i Kusocińskiego. W dobrym tempie prowadzone są również prace na ul. Uczniowskiej w kierunku strefy ekonomicznej. Wraz z zakończeniem prac na północnej części wiaduktów wąskie gardło zostało już odblokowane i wszystko wskazuje na to, że wykonawca upora się z nitką południową do sierpnia. Tymczasem w Śródmieściu rozpoczął się remont ul. Słowackiego. Wymiany nawierzchni doczeka się odcinek od Pl. Grunwaldzkiego do byłego domu towarowego Centrum. Planowany remont ul. Konopnickiej możliwy będzie najwcześniej jesienią ze względu na konieczność przekładki sieci gazowej – wyjaśnia Ewa Frąckowiak. (RAD) http://www.30minut.pl/?id=744