[wielkopolskie] Na co pójdą pieniądze z podwyżek na A2?

RynekInfrastruktury
Autostrada Wielkopolska SA, będąca koncesjonariuszem zachodniej części autostrady A2 zapowiedziała podwyżki opłat za przejazd dla samochodów osobowych. Są one wynikiem umowy koncesyjnej, która zakłada określone działania i nakłady środków na utrzymanie drogi i spłatę kredytów. Jednak to nie wszystkie czynniki, które decydują o podwyżkach.

Jak wyjaśnia Rynkowi Infrastruktury Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka prasowa AW SA, umowa koncesyjna określa precyzyjnie budżet do 2037 roku. – W umowie są ściśle określone kwestie dotyczące płynności finansowej i bezpieczeństwa. Poza tym duże znaczenie ma utrzymanie autostrady i jej rozbudowa – tłumaczy rzeczniczka AW SA.


Rozbudowa autostrady A2 obejmuje trzy duże projekty. Najbliższe z nich to oddanie do użytku węzłów Głuchowo i Kleszczów, które nastąpi na przełomie maja i czerwca. – Ponadto planowana jest rozbudowa węzła drogowego Słupca, obejmująca uruchomienie punktu poboru opłat. Zakończenie prac planujemy w listopadzie. W dłuższej perspektywie, około dwóch, trzech lat przygotowujemy dobudowanie trzeciego pasa do obwodnicy Poznania. Tutaj jednak wszystko zależy od natężenia ruchu i tego, jak zmieni się on po oddaniu do użytku nowych węzłów.


Kwiatkowska skomentowała również informacje o opóźnieniach na odcinku A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą, gdzie inwestorem jest Generalna Dyrekcja. – Oczywiście, że z naszego punktu widzenia jest lepiej, kiedy przebieg autostrady jest dłuższy. Dlatego mamy nadzieję, ze brakujące odcinki A2 zostaną oddane do użytku jak najszybciej – powiedziała Kwiatkowska.