Początek roku jest bardzo udany dla Grupy Archicom. Lider wrocławskiego rynku sprzedał już setne mieszkanie w 2016 r. Przed rokiem w połowie lutego zakontraktowane były 73 lokale, co oznacza wzrost sprzedaży o 37 %.
Rośnie zainteresowanie klientów programem wsparcia Mieszkanie dla Młodych – w 2016 r. już 18 klientów skorzystało z MdM. Z kolei w pierwszym miesiącu 2016 r. w ramach programu klienci kupili 10 mieszkań w porównaniu z siedmioma rok wcześniej.
– Duży popyt na nasze mieszkania jest efektem unikatowego podejścia do realizowanych projektów. Tworzymy osiedla społeczne w atrakcyjnych lokalizacjach, które stawiają na rozwiązania przyjazne mieszkańcom – mówi Rafał Jarodzki, Wiceprezes Zarządu Archicom S.A. – Na koniec stycznia mieliśmy w ofercie 1.027 mieszkań, prawie o 400 więcej niż przed rokiem. Solidna sprzedaż w pierwszych tygodniach roku pozwala nam z optymizmem patrzeć na jego dalszą część, w której chcemy umocnić naszą pozycję lidera wrocławskiego rynku.
Kolejnym krokiem rozwoju firmy będzie rozpoczęcie inwestycji mieszkaniowych w innych dużych miastach w Polsce.
– Mamy ambitne cele na najbliższe lata. Zamierzamy zwiększyć sprzedaż do ponad 1.000 mieszkań rocznie już w 2017 r. Dodatkowo, jeszcze w tym roku, chcemy wejść przynajmniej do jednego z miast z dużym potencjałem sprzedaży mieszkań – mówi Paweł Ruszczak, Członek Zarządu Archicom S.A. – W realizacji celów pomogą nam pieniądze z giełdowej emisji akcji. Obecnie nasz prospekt czeka na zatwierdzenie w Komisji Nadzoru Finansowego.
Aktualnie bank ziemi wrocławskiego dewelopera wynosi 29 ha, co pozwala na wybudowanie 2.800 mieszkań.
W 2015 r. Grupa Archicom osiągnęła najlepsze wyniki sprzedaży mieszkań w historii podpisując umowy deweloperskie i rezerwacyjne na 611 mieszkań – o 17 proc. więcej niż w 2014 r.
W ubiegłym roku ofertę Grupy wzbogaciły cztery nowe projekty: „Na Ustroniu”, „Spirala Czasu”, „Róża Wiatrów” oraz „Siena”, a także kolejne etapy wcześniej rozpoczętych inwestycji. Łącznie w 2015 roku do oferty wprowadzono 967 mieszkań.
Rok 2015 był również udany dla segmentu komercyjnego Grupy Archicom – w pierwszym kwartale sprzedano budynek West House 1B funduszowi GNT Ventures, o 1 tys. mkw. zwiększono wynajętą powierzchnię przez Objectivity ograniczając ilość wolnej powierzchni biurowej pod wynajem do 900 mkw. Obecnie w portfelu firmy znajdują się biura o łącznej powierzchni 12 tys. mkw. oraz grunty pozwalające na realizację 30 tys. mkw. GLA.