Wrocławski magistrat szuka firmy, która przebuduje most Żernicki. W najbliższych latach planowane są także inne inwestycje, związane z przeprawami w stolicy Dolnego Śląska.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta właśnie ogłosił przetarg na przebudowę mostu Żernickiego.
Wyłoniony w postępowaniu wykonawca przeprowadzi rozbiórkę istniejącego mostu, wybuduje (a po zakończeniu inwestycji – rozbierze) most tymczasowy, a także wybuduje nową przeprawę, czyli dwuprzęsłowy obiekt o ustroju nośnym z pięciu belek stalowych zespolonych żelbetową płytą pomostową.
Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 16 miesięcy od podpisania umowy.
Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 16 miesięcy od podpisania umowy.
Most Żernicki na Ślęzie wybudowano w 1952 roku, wykorzystując podpory wcześniejszego mostu z 1932 roku. Nowa przeprawa będzie miała ponad 61 metrów długości (obecna ma 37 metrów).
Będą też nowe mosty Chrobrego, Pomorskie i Średzkie
Przypomnijmy, że miasto szykuje się też do budowy nowych mostów Bolesława Chrobrego, które zastąpią dotychczasowe przeprawy, łączące ulicę Mickiewicza z ulicą Swojczycką. Trwa przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej tej inwestycji.
Będą też nowe mosty Chrobrego, Pomorskie i Średzkie
Przypomnijmy, że miasto szykuje się też do budowy nowych mostów Bolesława Chrobrego, które zastąpią dotychczasowe przeprawy, łączące ulicę Mickiewicza z ulicą Swojczycką. Trwa przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej tej inwestycji.
Nowe mosty drogowego powstaną po stronie górnej wody w stosunku do istniejących mostów. Będą to przeprawy o nośności 50 ton, przewidziane na okres eksploatacji nie krótszy niż 80 lat. Jezdnia ma mieć 7 metrów szerokości, przewidziano też obustronne ścieżki rowerowe o szerokości 1,5 metra, obustronne chodniki dla pieszych o szerokości 2 metrów i obustronne bariery o szerokości 1 metra.
Magistrat zamierza w najbliższych latach przebudować także mosty Pomorskie i mosty Średzkie. Powstaje już dokumentacja projektowa tych przedsięwzięć.