[Wrocław] Kolejny rekord sprzedażowy lidera wrocławskiego rynku mieszkaniowego

Kajtman
Archicom sprzedał w III kwartale 2016 roku 267 lokali. Osiągnięty wynik jest o 50% lepszy niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Łącznie od początku roku nabywców znalazło już 705 lokali we Wrocławiu, o 94 więcej niż przez cały ubiegły rok.
Rekordowy sprzedażowo III kwartał, mimo że był to okres wakacyjno-urlopowy, potwierdza że przekroczenie celu sprzedażowego 800 mieszkań o minimum 100 lokali jest niemalże pewne. Sprzyja nam nadal bardzo dobra sytuacja makroekonomiczna oraz konsekwentnie realizowana strategia rozwoju najbogatszej oferty mieszkaniowej we Wrocławiu, wśród której największym zainteresowaniem cieszy się unikatowy model osiedli społecznych, będących naszą wizytówką – mówi Rafał Jarodzki, wiceprezes zarządu Archicom SA.
Tradycyjnie na pierwszym miejscu pod względem liczby sprzedanych lokali znalazło się osiedle społeczne Olimpia Port z wynikiem 75 szt., co oznacza ponad 1.080 lokali od początku uruchomienia tej inwestycji. Osiedle intensywnie się rozwija, wzbogacając się o nowe budynki waterfrontu z widokowymi tarasami na dachach oraz o nowe funkcje rekreacyjno-usługowe. 
Chętnie wybierane przez wrocławian jest również drugie flagowe osiedle społeczne Archicomu na wrocławskim Jagodnie – Cztery Pory Roku. Od początku jego realizacji, nabywców znalazło 1.800 lokali, a sprzedaż w samym III kw. 2016 r. wyniosła 31 sztuk.
Dla swoich najpopularniejszych inwestycji Archicom ma zapewniony długoterminowy bank ziemi na minimum 4-5 lat. W przypadku Olimpii Port, jest to ponad 1.000 lokali, Czterech Pór Roku – ponad 600 a Słonecznych Stabłowic – około 340.
Na inwestycji Siena sprzedano kolejne 22 lokale, co oznacza że sprzedaż w tej inwestycji przekroczyła półmetek. 
W przypadku Sieny potwierdza się wzrost zainteresowania klientów doceniających wysoką wartość inwestycyjną lokalizacji w Śródmieściu – mówi Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom SA. – W następnych latach planujemy jeszcze mocniej zaistnieć w Śródmieściu. W tym celu Archicom nabył w trzecim kwartale spółkę będącą właścicielem 5,8 ha wraz z położonymi na niej budynkami dawnego Browaru Piastowskiego. Planujemy wybudowanie tam około 1.000 mieszkań i 6.200 GLA – dodaje.
Duży udział  w naszej ofercie i sprzedaży mają nadal mieszkania objęte rządowym programem MdM. Wielu klientów chętnie korzysta także z doradztwa kredytowego, w ramach którego posiadamy bardzo atrakcyjną i szeroką ofertę. Tylko w III kwartale z tej usługi skorzystał co trzeci klient, który zakup mieszkania finansował przy wsparciu kredytu mieszkaniowego. Zauważalny jest też wzrost transakcji gotówkowych, które stanowią już udziału 35% – komentuje Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom SA.
W minionym kwartale do oferty spółki trafiło łącznie 176 nowych lokali w inwestycjach Olimpia Port oraz Słoneczne Stabłowice, a oferta na koniec września wyniosła około 1.240 sztuk.