Do obu postępowań zgłaszało się wyłącznie konsorcjum firm Elektrotim oraz Rotomat i za każdym razem przekraczało budżet (przeszło 1,8 miliona złotych) – najpierw o ponad 400, a później 500 tysięcy. Miasto jak dotąd nie zamierza dokładać takiej różnicy. Prace na blisko 300-metrowym odcinku plac Wróblewskiego-ulica Na Grobli mają się skończyć w niespełna pół roku od wyłonienia wykonawcy.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta unieważnił 13 maja drugi przetarg na przebudowę dróg w celu wyznaczenia tras rowerowych w ciągu ul. Na Grobli (most Oławski), Walońskiej i pl. Wróblewskiego. Do 16 kwietnia zgłosiło się tylko konsorcjum spółek Elektrotim S.A. oraz Rotomat Sp. z o.o. Oczekiwało 2 mln 360 tys. zł brutto, zapewniając realizację prac w ciągu 4 miesięcy od dnia zawarcia umowy i trzyletnią gwarancję. Tymczasem miasto zamierza przeznaczyć na ten cel 1 mln 823 tys. zł. Postanowiło nie dokładać brakujących środków.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta unieważnił 13 maja drugi przetarg na przebudowę dróg w celu wyznaczenia tras rowerowych w ciągu ul. Na Grobli (most Oławski), Walońskiej i pl. Wróblewskiego. Do 16 kwietnia zgłosiło się tylko konsorcjum spółek Elektrotim S.A. oraz Rotomat Sp. z o.o. Oczekiwało 2 mln 360 tys. zł brutto, zapewniając realizację prac w ciągu 4 miesięcy od dnia zawarcia umowy i trzyletnią gwarancję. Tymczasem miasto zamierza przeznaczyć na ten cel 1 mln 823 tys. zł. Postanowiło nie dokładać brakujących środków.
Pierwsze postępowanie urzędnicy unieważnili w lutym. Wówczas firmy Elektrotim i Rotomat były gotowe podjąć się zadania za 2 mln 292 tys. zł przy takich samych warunkach.
Projekt przygotowany przez pracownię Besko Elżbieta Staworko Bogdan Staworko s.c. zakłada prace dotyczące m.in. dróg, oświetlenia, odwodnienia i zieleni. Trasa rowerowa powstanie w obrębie jezdni i mostu (jako pas) lub chodników i trawników (wydzielona droga). Zgodnie z założeniami będzie dwukierunkowa, o szerokości 2,5 m, z nawierzchnią bitumiczną.
REKLAMA
– Dodatkowo na ulicy Walońskiej przewidziano wymianę istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej na nawierzchnię bitumiczną wraz z usunięciem szyn tramwajowych – informują urzędnicy.
UM Wrocławia