Właśnie dobiegły końca prace rozbiórkowe mostu Słodowego w centrum Wrocławia. Przeprawa będzie przebudowana i oddana do ponownego użytku do końca kwietnia 2013 roku.
- Rozbiórka, a właściwie przygotowania do niej, rozpoczęły się na początku listopada. Najpierw powstał pomost techniczny pod przeprawą, z którego później prowadzono i monitorowano demontaż. Stara konstrukcja zniknęła. Wykonawca prowadzi prace związane z przebudową sieci - opowiadają urzędnicy z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta odpowiedzialny za to zadanie.
Prace remontowe, które wykonuje firma Kolbet będą kosztowały ponad 2 mln 700 tysięcy złotych.
Most Słodowy, który łączy wyspę Słodową z wyspą Młyńską, nie jest jedynym "aktywnym ruchowo" stulatkiem. To właśnie dzięki niemu obsługa komunikacyjna wyspy Słodowej jest w ogóle możliwa, zarówno jeśli chodzi o mieszkańców położonej na niej kamienicy, jak i dojazd służb komunalnych, ratowniczych i porządkowych.
Tuż za nim usytuowany jest najstarszy wrocławski most Św. Klary, wybudowany w 1799 roku, który łączy wyspę Słodową z wyspą Bielarską. Jako obiekt przeznaczony wyłącznie do ruchu pieszego nie podlega równie mocnej i postępującej w czasie degradacji, co most Słodowy.
W ramach prac zaplanowano roboty mostowe, drogowe, konstrukcyjne, teletechniczne, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, gazowe, wodociągowe oraz wycinkę drzew.
- Cała konstrukcja zostanie wzmocniona, umocnione będzie też posadowienie przeprawy na gruncie. Konstrukcja będzie podniesiona o około 40 centymetrów ze względu na wymogi przeciwpowodziowe - mówiła w kwietniu Katarzyna Hawrylak-Brzezowska, miejska konserwator zabytków.