Wrocław: System Park&Ride w rozbudowie. Ponad 500 nowych miejsc w ośmiu lokalizacjachfot. Mariusz Bartodziej

Wrocław: System Park&Ride w rozbudowie. Ponad 500 nowych miejsc w ośmiu lokalizacjach

Mariusz Bartodziej
Mariusz Bartodziej
REKLAMA
Parkingów umożliwiających przesiadkę na komunikację publiczną doczekają się m.in. na Klecinie, Brochowie oraz we wschodniej i zachodniej części miasta. W poszczególnych miejscach będzie wstępnie dostępnych od 20 do 159 miejsc. Miasto szuka wykonawcy koncepcji.
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły 17 grudnia przetarg na opracowanie koncepcji programowych dla budowy parkingów Parkuj i Jedź we Wrocławiu (część II). Termin składania ofert mija 28 grudnia. Wykonawca będzie miał na realizację zadania 42 dni od czasu podpisania umowy.

Ponad 500 miejsc dla kierowców

Zadanie dotyczy ośmiu lokalizacji. Miasto podało dla każdej wstępną liczbę miejsc postojowych oraz dodatkowe uwagi. W rejonie przystanku kolejowego Wrocław Łany (159 miejsc) droga dojazdowa będzie realizowana w ramach inwestycji, o której pisaliśmy w ubiegłym tygodniu.
Do parkingu na pętli tramwajowej Klecina (65) dojazd z ulicy Wałbrzyskiej będzie przebiegał istniejącą drogą gruntową. Do tego przyszły wykonawca przestawi słup trakcyjny, utworzy chodnik łączący przejście dla pieszych z przystankiem oraz nasadzi zieleń.
W przypadku Park&Ride w okolicy przystanków Kamiennogórska – Kosmonautów (53) docelowa koncepcja ma uwzględniać możliwie jak najmniejszą wycinkę roślinności.
Zwycięska pracownia ma zwrócić szczególną uwagę na bryły korzeniowe starych drzew w sąsiedztwie planowanych miejsc przy przystanku kolejowym Wrocław Pracze (41).
Koncepcja parkingu w rejonie stacji Wrocław Osobowice (58) musi uwzględniać drogę dojazdową od ul. Pełczyńskiej (35-40 m) wraz z dojściem dla pieszych i drogą rowerową, a także być skoordynowana z przebudową Pełczyńskiej.
REKLAMA
Na Brochowie (83 miejsca) zwycięzca postępowania zaprojektuje oprócz parkingu dojazd do niego. Ponadto kierowcy będą mieć bezpośrednie dojście do stacji poprzez chodnik (ewentualnie ze schodami) oraz rampę.
Budowa parkingu przy stacji Wrocław Leśnica (20) może wymagać utworzenia np. muru oporowego ze względu na różnicę wysokości.
Przy opracowywaniu koncepcji Park&Ride w rejonie ul. Kosmonautów – gen. Fieldorfa (47) wykonawca ma zwrócić m.in. uwagę na możliwie jak największą ochronę drzew.

Dodatkowe udogodnienia

Wszystkie parkingi będą wyposażone w monitoring oraz oświetlenie (w przypadku tych na Klecinie, Leśnicy i Praczach Odrzańskich będzie to ustalane z racji obecnych w sąsiedztwie świateł). System nadzoru wjazdu i wyjazdu poprzez szlaban ma wstępnie obowiązywać na Klecinie, Kosmonautów i Fieldorfa, a zliczania pojazdów – dodatkowo na Brochowie, Leśnicy i Wojnowie. Ponadto pojawią się stojaki rowerowe tam, gdzie jeszcze ich w pobliżu nie ma. Tablice informacyjne o zajętości miejsc nie powstaną w trzech lokalizacjach: na Osobowicach, Praczach Odrzańskich i Wojnowie.

Raport z konsultacji gotowy

Miasto przygotowało raport z wrześniowych konsultacji dotyczących rozbudowy wrocławskiego systemu Parkuj i Jedź. Wskazało w nim najbardziej wyczekiwane przez mieszkańców lokalizacje oraz podało, kiedy mogą spodziewać się ich utworzenia. O szczegółach pisaliśmy w listopadzie.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA