REKLAMA
Napisz komentarz
Orzech
Od stycznia przejazd autostradą A4 pomiędzy Wrocławiem a Opolem będzie płatny. - To wyrok dla drogi krajowej 94, którą będą jeździć wszyscy ci, którzy nie zechcą płacić za przejazd - zauważa Grzegorz Roman, pełnomocnik prezydenta Wrocławia ds. komunikacji.



pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Jeszcze postoimy w korkach

Tekst opublikowany dzisiaj, 09:08:40, opracowanie Ewa Mastalska

Są plany budowy alternatywnej dla ulicy Krakowskiej trasy dla ruchu ciężkiego. Na inwestycję jednak jeszcze poczekamy.

Budowa tzw. Trasy Krakowskiej została zapisana w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego z 2006 roku. Był to wynik kompromisu zawartego z Radą Osiedla Księże, która sprzeciwiała się zdecydowanie planom poszerzenia ulicy Opolskiej.

- Wiedzieliśmy, że w tej sytuacji ruch na naszym osiedlu jeszcze bardziej by się wzmógł, co by właściwie paraliżowało codzienne życie – wspomina ówczesny przewodniczący RO Jan Rudy. – Tym bardziej, że po wprowadzeniu płatnej autostrady, jeszcze więcej kierowców korzystałoby z tej trasy jadąc w kierunku Oławy. Uznaliśmy, że o wiele lepszym wyjściem jest stworzenie alternatywnej drogi objazdu łączącej się z planowaną obwodnicą Radwanic. Na szczęście władze miasta przychyliły się do naszego projektu.

Według przedstawionych założeń przedstawionych w studium Trasa Krakowska ma być drogą główną ruchu przyspieszonego, łączącą węzeł obwodnicy Środmiejskiej z wylotem na drogę krajową nr 94 w kierunku Opola. Ma ona przebiegać od ulicy Karwińskiej wzdłuż torów kolejowych i pod tzw. Wiaduktami Brochowskimi w stronę obwodnicy położonych tuż za granicą miasta Radwanic. Jej główne zadania to wyprowadzenie poza ulice Krakowską i Opolską ruchu tranzytowego, a także stworzenie szansy szybkiego dojazdu do osiedli mieszkaniowych na Księżu i Brochowie.

Niestety, na razie trudno określić, kiedy rozpocznie realizacja inwestycji. Nie jest ona jeszcze ujęta w najnowszym Wieloletnim Planie Inwestycyjnym. Nie jest również powiązana z obecną przebudową ulicy Krakowskiej, choć być może pewne zmiany - na przykład poszerzenie drogi na odcinku od wiaduktów do ulicy Opolskiej – ułatwią realizację późniejszych prac przy budowie trasy.

- Teraz priorytetem są zadania związane z Euro 2012 – wyjaśnia Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje. – Przede wszystkim jest to budowa obwodnicy autostradowej i obwodnicy śródmiejskiej oraz tzw. Trasy Południowej. Nawet jednak gdybyśmy szybciej zaczęli przygotowywać się do tej inwestycji, od rozpoczęcia procedur do wbicia pierwszej łopaty mija i tak nieraz kilka lat.

http://www.wfp.pl/wroclaw-miasto/news.php?id=11433
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Trasa Krakowska ma zastąpić ulicę Opolską

Magda Nogaj 2008-06-13, ostatnia aktualizacja 2008-06-12 20:17

Mieszkańcy Księża Małego będą mieli łatwiejszy dojazd do centrum. Nie będą tracić czasu na wiecznie zakorkowanej ul. Opolskiej. Na osiedlu zrobi się cicho i kameralnie, bo w stronę Opola tiry jeździć będą nową drogą, nazwaną Trasą Krakowską.

Budowa ma się rozpocząć dopiero za kilka lat, ale miasto już zarezerwowało teren pod inwestycję. Mieszkańcy Księża Małego mogą odetchnąć z ulgą, bo decyzja ta oznacza, że nie będzie poszerzana ul. Opolska, jak wynikało ze starego planu zagospodarowania przestrzennego.

Budowa Trasy Krakowskiej - bo tak się ma nazywać nowa droga - rozpocznie się od poszerzenia ul. Krakowskiej na odcinku od wiaduktów do ul. Opolskiej. Dodatkowa jezdnia powstanie po drugiej stronie torowiska. Następnie droga skręcać będzie w ul. Karwińską do wiaduktów Brochowskich. Biec będzie pod nimi, a dalej wzdłuż torów kolejowych aż do granicy miasta w Radwanicach. Dzięki temu z jej powstania skorzystają też mieszkańcy gminy Święta Katarzyna, z której wielu pracuje i uczy się we Wrocławiu.

- Ulica Opolska będzie miała wtedy bardziej lokalny charakter. Ma służyć głównie mieszkańcom osiedla - mówi Marek Żabiński, wicedyrektor Biura Rozwoju Wrocławia. - Teraz łączy zbyt dużo funkcji. Jest drogą krajową, międzydzielnicową i osiedlową. Dlatego mieszkańcom żyło się mało komfortowo. Dzięki Trasie Krakowskiej rozdzielimy te funkcje. Wyrzucimy z Opolskiej ruch tranzytowy.

Dziś mieszkańcy wschodniego Wrocławia oraz takich miejscowości, jak np. Radwanice czy Siechnice, mają bardzo trudny dojazd do centrum. Korek zaczyna się już często przed granicą miasta. Wąska i dziurawa Opolska z trudem mieści spory ruch. Dlatego planiści miejscy od lat głowili się, jak rozwiązać ten problem. Pierwszą propozycją było poszerzenie ul. Opolskiej, ale temu sprzeciwiało się wielu mieszkańców, bo musiałoby się to odbyć kosztem ogródków działkowych. Poza tym wzrósłby hałas, a domy przy ul. Opolskiej, zwłaszcza przed pętlą tramwajową, położone są bardzo blisko jezdni.

- Budowa Trasy Krakowskiej to znacznie lepszy pomysł, bo droga biec ma wzdłuż torów kolejowych, gdzie nikomu nie będzie przeszkadzać - mówi Żabiński.

Kiedy powstanie trasa, możliwe będzie też przedłużenie linii tramwajowej z Księża Małego do Księża Wielkiego, czyli w okolice starej zajezdni autobusowej przy ul. Tyskiej. Na tę inwestycję miasto także zarezerwowało teren, ponieważ ostatnio w tej okolicy powstało kilka nowych osiedli.

- Zanim wybudujemy Trasę Krakowską, musimy jednak zrealizować kilka ważniejszych inwestycji, jak obwodnice śródmiejska i autostradowa oraz Trasa Południowa - zastrzega dyrektor Żabiński. - To może potrwać kilka lat.


Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751 ... olska.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA