[Wrocław] We Wrocławiu przebudują wiadukty i most kolejowy na trasie do Poznania

tuWroclaw.com

Za 1,5 mld złotych robotnicy wyremontują 58-kilometrowy odcinek linii kolejowej od Wrocławia do granic województwa. W samej stolicy Dolnego Śląska przebudowane zostaną wiadukty i most nad Odrą. Dzięki tym wszystkim inwestycjom czas podróży pociągiem do Poznania skróci się o... 20 minut.

Trwa modernizacja linii kolejowej na trasie z Wrocławia do Poznania. W województwie dolnośląskim wyremontowany zostanie odcinek 58 kilometrów. Wszystko po to, by szybciej można było dojechać pociągiem do stolicy Wielkopolski.

- Postępująca na przestrzeni lat degradacja infrastruktury kolejowej spowodowała, że wprowadzono na linii liczne ograniczenia prędkości pociągów. Wydłużył się przez to czas jazdy pociągów pospiesznych pomiędzy Wrocławiem i Poznaniem o 15%, a pociągów ekspresowych o 31%. Aby skrócić czas oraz poprawić komfort i bezpieczeństwo podróżowania, konieczna stała się modernizacja linii kolejowej E 59, a w pierwszej kolejności na odcinku Wrocław - Poznań - podkreśla dyrektor projektu Józef Gąsior.

Teraz ograniczenia mają zostać usunięte, a pociągi będą mogły jeździć z prędkością nawet 160 km/h.

- Dzięki pracom, które do połowy 2014 roku wykonamy na odcinku od Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego, pociągi osobowe będą jeździć do Poznania 20 minut szybciej - mówi Józef Gąsior, dyrektor projektu.

Roboty zaplanowano na 36,5 km pomiędzy stacją Wrocław Grabiszyn a Skokową, 13,3 km między Żmigrodem a granicą Dolnego Śląska, a także jako uzupełnienie prac na zmodernizowanym już odcinku 8,2 km pomiędzy Skokową a Żmigrodem.


Zakończył się już remont obu torów na odcinku Skokowa - Żmigród oraz na szlaku od Korzeńska w kierunku Rawicza. Gotowy jest również jeden tor z Pęgowa do Obornik Śląskich oraz z Obornik Śląskich do Skokowej (do przystanku Osola). Do 31 maja 2012 potrwa modernizacja toru nr 2 z Pęgowa do Obornik oraz modernizacja toru nr 2 na odcinku Żmigród - Korzeńsko. Obecnie trwa również przebudowa stacji Żmigród i budowa nowych peronów na przystankach Pęgów i Osola.

- Wszystkie prace modernizacyjne zostaną zawieszone na czas turnieju UEFA EURO 2012 i kontynuowane będą po jego zakończeniu. Od lipca rozpoczną się prace na jednym torze, na odcinku Pęgów - Wrocław Osobowice. Będzie to także początek prac na terenie Wrocławia, zakładamy bowiem również rozpoczęcie modernizacji trudnego w realizacji szlaku Wrocław Osobowice - Wrocław Popowice - Wrocław Mikołajów. Po Euro będą kontynuowane prace na odcinku Żmigród - Korzeńsko oraz dokończone zostaną roboty na szlaku Oborniki Śląskie - Skokowa - zapowiada Józef Gąsior.

Łącznie w projekcie przewidziano budowę, modernizację lub naprawę 113 obiektów inżynieryjnych. W samym Wrocławiu przebudowany zostanie wiadukt kolejowy nad ul. Starogroblową na stacji Wrocław Popowice, wiadukt nad ul. Grabiszyńską i most nad Odrą na szlaku Wrocław Popowice - Wrocław Osobowice. A w okolicy Pęgowa zbudowany zostanie ekodukt dla zwierząt.

Cały projekt modernizacji pochłonie ponad 1,5 mld zł. Prace mają się zakończyć w drugim kwartale 2014 r.

Autor: Tomek Matejuk