Konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud złożyło najkorzystniejszą ofertę na realizację 22-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą w II kwartale br.
Najlepsza spośród ośmiu ofert
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przetarg ogłosiła 10 października ubiegłego roku. Wpłynęło osiem ofert. Najniższą, jak się później okazało najkorzystniejszą, złożyło konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Jej wartość to 853 456 675,21 zł.
Głównym kryterium oceny ofert była cena (55 proc.), a pod uwagę brano również pozacenowe kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (40 proc.) oraz zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego (5 proc.).
Wyłoniony w przetargu wykonawca zrealizuje inwestycję w systemie Projektuj i buduj w okresie 39 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy).
Droga ekspresowa S11 połączy cztery województwa
Do 2030 roku cała trasa S11 połączy leżący na Pomorzu Środkowym Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską. Po realizacji wszystkich odcinków będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km.
Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11).
Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. W budowie jest odcinek Bobolice – Szczecinek w woj. zachodniopomorskim. Poznaliśmy najkorzystniejsze oferty na dobudowę drugiej jezdni na obwodnicy Kępna oraz dla trzech odcinków trasy od końca obwodnicy Kępna do początku obwodnicy Olesna w woj. opolskim.
W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz.
Źródło: GDDKiA