Zakończyła się kompleksowa przebudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia Fot. Grupa NDI

Zakończyła się kompleksowa przebudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia

FILM+ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
REKLAMA

Zakończyła się kompleksowa przebudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. Inwestycja objęła m.in. wykonanie nowego, poszerzonego i pogłębionego nabrzeża, modernizację infrastruktury drogowo-kolejowej, rozbudowę estakady do przeładunku zboża oraz unowocześnienie wyposażenia nabrzeża, co znacząco zwiększa możliwości przeładunkowe terminala zbożowego i usprawni współpracę z terminalem produktów płynnych.

• Przebudowa obejmowała wykonanie nowej palościanki wraz z płytą nabrzeża, wykonanie robót czerpalnych, przebudowę układu kolejowo-drogowego, nowych elementów wyposażenia nabrzeża oraz kosza przyjęciowego

• Istniejące estakady zostały wydłużone, a stanowiska przeładunkowe obsługujące statki przeniesione

• Przebudowie podlegało 537 metrów bieżących nabrzeża

– Przede wszystkim wykonaliśmy poszerzenie nabrzeża o 6 metrów, pogłębiliśmy dno przy nabrzeżu do 15,5 metra, co umożliwi dostęp do nabrzeża największym masowcom przypływającym do Portu Gdynia. Nowa ściana nabrzeża została wykonana z kotwionych, stalowych pali rurowych, a pomiędzy nimi pogrążono ścianki szczelne. Wykonane zostały praktycznie wszystkie nowe składowe przebudowanej infrastruktury. Wykonaliśmy również nowe sieci, począwszy od sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej, sieci wodociągowej, sieci elektroenergetycznych czy sieci telekomunikacyjnej – mówi Wojciech Krugły, Zastępca Dyrektora Projektu z Grupy NDI.

Wykonana została całkowicie nowa nawierzchnia kolejowo-drogowa, a łączna długość toru pojedynczego wynosi 1615 metrów. Wybudowano 16 rozjazdów zwyczajnych, przystosowanych do pracy w warunkach portowych. Powstało również nowe wyposażenie hydrotechniczne na nowej linii odbojowej, czyli między innymi odbojnice i pachoły cumownicze, które chronią nabrzeże i statek podczas cumowania. Dodatkowo przebudowie podlegała też stalowa konstrukcja estakady podsuwnicowej, która jest umiejscowiona wzdłuż nabrzeża i służy do przeładunku produktów zbożowych.

– Prace prowadziliśmy również w obrębie zabytkowego elewatora, a więc magazynu zbożowego, który powstał w latach 30. ubiegłego wieku. Modernizacja tej estakady umożliwi przyszłemu użytkownikowi nabrzeża zbożowego zwiększenie ilości przeładunków – dodaje Zastępca Dyrektora Projektu.

W obrębie terminala zbożowego wykonano także kosz przyjęciowy, który będzie służył do przyjmowania oraz załadunku produktów zbożowych.

Jednym z kilku wyzwań, które napotkała ekipa budowlana podczas przebudowy, była koordynacja prac z operacjami przeładunkowymi, które powadzi terminal Chane.

– Jest to terminal, który zajmuje się przeładunkiem produktów płynnych. Było to pewne utrudnienie realizacyjne, ale wspólnie z Zamawiającym udało się przezwyciężyć wszelkie niedogodności tak, aby prace obu ekip mogły być realizowane bezkolizyjnie – podsumowuje Wojciech Krugły.

To już kolejna inwestycja zwieńczona sukcesem, którą Grupa NDI mogła wykonać dla Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

REKLAMA

ZDJĘCIA:

Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI
Fot. Grupa NDI

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA