Zakończył się I i II etap przebudowy elementów hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny. Podczas prac wykonawca – firma Mostostal Warszawa – zmodernizował kanały rewizyjne. Wartość całego kontraktu wynosi blisko 30 mln zł. To kolejne przedsięwzięcie infrastrukturalne realizowane w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity.
Modernizację lokomotywowni we Wrocławiu prowadzi Mostostal Warszawa S.A. Całość prac ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2023 r, a ich koszt to 30 mln zł. W należącym do PKP Intercity obiekcie wykonywane są bieżące i awaryjne naprawy oraz przeglądy techniczne pojazdów trakcyjnych od pierwszego do czwartego poziomu utrzymania. Inwestycja podniesie standard utrzymania taboru i ergonomii pracy.

Realizowana inwestycja obejmuje przebudowę kanałów rewizyjnych i posadzek w hali lokomotywowni na stacji postojowej we Wrocławiu.
W zakres realizowanych robót wchodzi m.in.: wykonanie nowych kanałów rewizyjnych z elementów prefabrykowanych wraz z nowym torowiskiem, instalacja oświetlenia w kanałach rewizyjnych, instalacja wentylacji nawiewnej w kanałach rewizyjnych, instalacja kanalizacji (pompy odwadniające, kanalizacja deszczowa, kanalizacja technologiczna) oraz instalacja gniazd wtykowych w kanałach.

Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity, podkreślił, że stacja postojowa we Wrocławiu ma duże znaczenie dla codziennego ruchu pociągów spółki.
–Jej rozbudowa ma istotny wpływ na siatkę połączeń i jej rozwój w województwie dolnośląskim. Inwestycje takie jak ta we Wrocławiu przyczyniają się do podnoszenia jakości świadczonych przez PKP Intercity usług i poprawiają komfort pracy załogi – powiedział Laskowski.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Aby zapewnić wysoki standard obsługi nowoczesnego taboru, do 2030 roku PKP Intercity zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Unowocześnienie infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 52 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi na terenie całej Polski.


![W Warszawie powstaje 150-metrowy AFI Tower [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/251/123/77563_100x70.jpg)

![Nowa hala już działa. Postępy przy rozbudowie kompleksu AMBEREXPO w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/44/44/686636_100x70.jpg)








![Odnowiona stacja kolejowa Kraków Bonarka obsługuje już podróżnych [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/98/98/52066_100x70.jpg)

![[Rzeszów] Dworzec kolejowy będzie przebudowany](https://investmap.pl/_i/image/41/41/32553_100x70.jpg)
![[Wrocław] Lokum Deweloper zwiększa skalę działalności](https://investmap.pl/_i/image/52/52/13620_100x70.jpg)
![[Wrocław] Na dworcu walczą z czasem. Zdążą z remontem peronów przed Euro?](https://investmap.pl/_i/image/59/59/8251_100x70.jpg)
![[Wrocław] Modernizacja mostu kolejowego na Osobowicach: zdejmują 200-tonowe przęsło](https://investmap.pl/_i/image/7/7/775_100x70.jpg)
![[Warszawa] FACTORY Warszawa Annopol – koniec prac konstrukcyjnych](https://investmap.pl/_i/image/244/116/5364_100x70.jpg)
![[Wrocław] Będzie luźniej. Na Dworcu Głównym przybyło wyremontowanych peronów](https://investmap.pl/_i/image/209/81/7889_100x70.jpg)
