Zakończyły się dwa pierwsze etapy przebudowy lokomotywowni PKP Intercity we WrocławiuMateriały prasowe

Zakończyły się dwa pierwsze etapy przebudowy lokomotywowni PKP Intercity we Wrocławiu

Orzech
Orzech
REKLAMA

Zakończył się I i II etap przebudowy elementów hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny. Podczas prac wykonawca – firma Mostostal Warszawa – zmodernizował kanały rewizyjne. Wartość całego kontraktu wynosi blisko 30 mln zł. To kolejne przedsięwzięcie infrastrukturalne realizowane w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity.

Modernizację lokomotywowni we Wrocławiu prowadzi Mostostal Warszawa S.A. Całość prac ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2023 r, a ich koszt to 30 mln zł. W należącym do PKP Intercity obiekcie wykonywane są bieżące i awaryjne naprawy oraz przeglądy techniczne pojazdów trakcyjnych od pierwszego do czwartego poziomu utrzymania. Inwestycja podniesie standard utrzymania taboru i ergonomii pracy.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Realizowana inwestycja obejmuje przebudowę kanałów rewizyjnych i posadzek w hali lokomotywowni na stacji postojowej we Wrocławiu.

W zakres realizowanych robót wchodzi m.in.: wykonanie nowych kanałów rewizyjnych z elementów prefabrykowanych wraz z nowym torowiskiem, instalacja oświetlenia w kanałach rewizyjnych, instalacja wentylacji nawiewnej w kanałach rewizyjnych, instalacja kanalizacji (pompy odwadniające, kanalizacja deszczowa, kanalizacja technologiczna) oraz instalacja gniazd wtykowych w kanałach.

Materiały prasowe
Materiały prasowe
REKLAMA

Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity, podkreślił, że stacja postojowa we Wrocławiu ma duże znaczenie dla codziennego ruchu pociągów spółki.

–Jej rozbudowa ma istotny wpływ na siatkę połączeń i jej rozwój w województwie dolnośląskim. Inwestycje takie jak ta we Wrocławiu przyczyniają się do podnoszenia jakości świadczonych przez PKP Intercity usług i poprawiają komfort pracy załogi – powiedział Laskowski.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Aby zapewnić wysoki standard obsługi nowoczesnego taboru, do 2030 roku PKP Intercity zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Unowocześnienie infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 52 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi na terenie całej Polski.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA