Zakończyły się dwa pierwsze etapy przebudowy lokomotywowni PKP Intercity we Wrocławiu

Orzech

Zakończył się I i II etap przebudowy elementów hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny. Podczas prac wykonawca – firma Mostostal Warszawa – zmodernizował kanały rewizyjne. Wartość całego kontraktu wynosi blisko 30 mln zł. To kolejne przedsięwzięcie infrastrukturalne realizowane w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity.

Modernizację lokomotywowni we Wrocławiu prowadzi Mostostal Warszawa S.A. Całość prac ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2023 r, a ich koszt to 30 mln zł. W należącym do PKP Intercity obiekcie wykonywane są bieżące i awaryjne naprawy oraz przeglądy techniczne pojazdów trakcyjnych od pierwszego do czwartego poziomu utrzymania. Inwestycja podniesie standard utrzymania taboru i ergonomii pracy.

Realizowana inwestycja obejmuje przebudowę kanałów rewizyjnych i posadzek w hali lokomotywowni na stacji postojowej we Wrocławiu.

W zakres realizowanych robót wchodzi m.in.: wykonanie nowych kanałów rewizyjnych z elementów prefabrykowanych wraz z nowym torowiskiem, instalacja oświetlenia w kanałach rewizyjnych, instalacja wentylacji nawiewnej w kanałach rewizyjnych, instalacja kanalizacji (pompy odwadniające, kanalizacja deszczowa, kanalizacja technologiczna) oraz instalacja gniazd wtykowych w kanałach.

Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity, podkreślił, że stacja postojowa we Wrocławiu ma duże znaczenie dla codziennego ruchu pociągów spółki.

–Jej rozbudowa ma istotny wpływ na siatkę połączeń i jej rozwój w województwie dolnośląskim. Inwestycje takie jak ta we Wrocławiu przyczyniają się do podnoszenia jakości świadczonych przez PKP Intercity usług i poprawiają komfort pracy załogi – powiedział Laskowski.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Aby zapewnić wysoki standard obsługi nowoczesnego taboru, do 2030 roku PKP Intercity zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Unowocześnienie infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 52 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi na terenie całej Polski.