Od dziś podróżni mogą korzystać z hali głównej modernizowanego dworca w Gliwicach. Wkrótce udostępniony zostanie również ostatni peron. Wspólne przedsięwzięcie PKP S.A. i PKP PLK S.A. wchodzi w ostatni etap.
Inwestycja w Gliwicach obejmuje modernizację budynku dworca i stacji. Od dzisiaj pasażerowie mogą korzystać z odnowionej hali głównej, wyposażonej w kasy, miejsca do siedzenia i punkt informacyjny. Z myślą o osobach poruszających się na wózkach inwalidzkich, część okienek kasowych została obniżona. Na posadzce pojawiły się również linie prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. W budynku zamontowano także nowoczesny system informacji pasażerskiej.
Pasażerowie korzystają także ze znajdującej się w budynku dworca tzw. hali PKS i prowadzącego do niej łącznika. Obecnie wykonawca realizuje prace w części administracyjnej budynku. Uruchamiane są również instalacje. Trwają także prace adaptacyjne w lokalach komercyjnych zlokalizowanych w hali głównej, łączniku i hali PKS.
Dostępne dla podróżnych są również trzy zmodernizowane perony, wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię. W ramach inwestycji zamontowane zostały gabloty informacyjne, nowe oświetlenie, nagłośnienie oraz informacja dynamiczna dla podróżnych. Końcowe prace trwają przy czwartym peronie, który powinien być gotowy w sierpniu tego roku. Dojście do peronów umożliwia już tunel łączący budynek dworca z peronami i wyjściem ze stacji na ulicę Tarnogórską. Ekipy wykonawcy kończą prace związane z uruchomieniem schodów ruchomych, wind i drugiego tunelu.
REKLAMA
Prace wykonane przez zarządcę infrastruktury obejmują także przebudowę torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zamontowanie pod torami specjalnych mat wibroizolacyjnych zmniejszy poziom drgań i hałasu na stacji.
Przebudowa stacji w Gliwicach to wspólne przedsięwzięcie PKP S.A. oraz PKP PLK S.A. Po zakończeniu wszystkich prac podróżni będą korzystać z nowoczesnego i funkcjonalnego dworca dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych, z czterech w pełni zmodernizowanych peronów oraz ułatwiających do nich dojście tuneli.
Zakończenie wszystkich prac i udostępnienie całego kompleksu podróżnym planowane jest na przełomie III i IV kwartału 2016 r., po odbiorach końcowych przez odpowiednie służby i inwestora.
Inwestycję realizuje konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. oraz Aldesa Construcciones S.A. Jej koszt wynosi ok. 120 mln zł netto i jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.