Lada dzień wezmą się za obniżanie krawężników. Rowerzystom ma być łatwiej

Lada dzień wezmą się za obniżanie krawężników. Rowerzystom ma być łatwiej

Wrocław
tuWroclaw.com
tuWroclaw.com
REKLAMA

Za drugim podejściem udało się podpisać umowę z firmą, która zajmie się dostosowaniem blisko 30 krawężników do potrzeb wrocławskich rowerzystów. Prace mają zakończyć się w listopadzie, a urzędnicy wydadzą na ten cel blisko 150 tysięcy złotych.

Jeszcze tej jesieni kolejne trasy rowerowe mają stać się bardziej komfortowe poprzez dostosowanie wysokości krawężników. Dotyczy to zarówno tych istniejących jak i planowanych dróg rowerowych we Wrocławiu.

Pierwsze postępowanie na obniżenie krawężników Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta unieważnił.

- Jedyna firma, która zgłosiła się do przetargu zaproponowała cenę o wiele wyższą niż nasze możliwości finansowe. Dlatego trzeba będzie go powtórzyć - tłumaczył w sierpniu Artur Wesołowski z sekcji ds. rozwoju ruchu rowerowego we wrocławskim magistracie.

Jedyną ofertę złożyło przedsiębiorstwo Drobud, które zaproponowało za obniżenie krawężników ponad 174 tysiące złotych. Za drugim razem ta sama firma zaoferowała cenę o 25 tysięcy niższą. I tym razem przetarg udało się rozstrzygnąć.

Jak informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta umowa z firmą Drobud właśnie została podpisana.

- Na wykonanie prac Drobud ma półtora miesiąca, szacuję, że w listopadzie prace zostaną ukończone - wyjaśnia Ewa Mazur.


Lista miejsc wytypowanych do obniżenia krawężników: 


1. Rondo Reagana - dojazd do parkingów Bike&Ride - obniżenie krawężnika na długości 3 m wraz z likwidacją łańcucha pomiędzy dwoma słupkami w jednym z poniższych miejsc - do ustalenia podczas wizji terenowej.

2. Ul. Plac Grunwaldzki - wjazd z jezdni na chodnik. Usunięcie słupka i obniżenie krawężnika na długości 2m.

3. Plac Powstańców Warszawy - wjazd z zatoki autobusowej na ciąg pieszo-rowerowy (w rejonie ul. Mazowieckiej, przed mostem) - 2 m.

4. Ul. Klecińska - stara jezdnia - włączenia z drogi rowerowej w starą jezdnię ul. Klecińskiej na jej końcu i początku: a) Odcinek od ul. Strzegomskiej do ul. Szkockiej - 1,5 m (z zabrukiem). b) Odcinek od ul. Szkockiej do ul. Francuskiej - 1,5 m z zabrukiem c) Odcinek od ul. Szkockiej do ul. Francuskiej - z zabrukiem.

5. Ul. Legnicka - wjazd z zatoki na drogę rowerową - 2 m.

6. Ul. Piwna - wjazd do Skweru Adolfa Marii Bocheńskiego od strony ul. Piwnej - obniżenie krawężnika na długości 2 m.

7. Ul. Olszewskiego przy wjeździe do zatoki autobusowej przed skrzyżowaniem z ul. Spółdzielczą w kierunku do centrum - 2 m.

8. Rondo Powstańców Śląskich : niwelacja na przejściach na przedłużeniu Zaporoskiej, Sudeckiej i Powstańców Śląskich a) Rondo - Sudecka - 8 m b) Rondo - Zaporoska - 8 m na przedłużeniu ciągu pieszego na Rondzie c) Rondo - Powstańców - 6 m.

9. Wlot ulicy Wełnianej do Głównej - obniżenie krawężnika z dodatkowym zabrukiem - 2 m.

10. Ul. Józefa Bema - obniżenie krawężnika do wjazdu na drogę rowerową - 1,5 m.

11. Kilińskiego- włączenie na ciąg przy budynku 2x1,5 m.

12. Teatralna - obniżenie na włączeniu do Piotra Skargi na szerokości 2 metrów po obu stronach. Pozostawić 4 m przejścia oraz wyznaczyć 0,5 m przerwy i 2 metrowy przejazd zniwelowany do 0 cm.

13. Most Szczytnicki po stronie zachodniej na szerokości 1,5 metrów.

14. Przejście piesze przez Dyrekcyjną w ciągu Borowskiej - 15 m

15. Zjazd z drogi rowerowej na drogę osiedlową w pobliżu przystanku ''Pilczyce'' na ul.Lotniczej pomiędzy pętlą tramwajową a Papierniczą - 3 m.

16. Krzywoustego - wlot ul. Rakowej 4 m x 2.

17. Parking przy Moście Grunwaldzkim po jego południowo-zachodniej stronie - 2 m x 2.

18. Przejście piesze na skrzyżowaniu Polaka i Nehringa - 2 m.

19. Skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego i Szewska - 22 m według projektu.

20. Skrzyżowanie Ofiar Oświęcimskich Szewska -1,5 + 3m.

21. Skrzyżowanie Bernardyńska Pl. Dominikański - 2 m.

22. Skrzyżowanie Most Uniwersytecki Grodzka - 2,3 m i 3,8 m.

23. Plac Dominikański - 3 m.

24. Aleja Hallera od ul. Odkrywców do ul. Grabiszyńskiej - chodnik po stronie parku i nowo budowanego osiedla mieszkaniowego - 2 m i 1 m.

25. Bulwar Dunikowskiego przy Piaskowej - 3,5 m.

REKLAMA
Autor: tm

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA