Do wrocławskiego magistratu ponownie trafiła petycja w sprawie wpisania budowy ul. Nowolitewskiej, jako łącznika Litewskiej z Bolesława Krzywoustego, do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego. Tym razem na lata 2020-2024.
O złożeniu pierwszej petycji pisaliśmy w marcu. Zakładała ona wpisanie tzw. Obwodnicy Psiego Pola, która pozwoliłaby ominąć centrum osiedla, do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata 2015-2019.
– Budowa ulicy Nowolitewskiej, czyli przedłużenia ulicy Litewskiej, od skrzyżowania ulic Gorlickiej-Litewskiej-Szewczenki do zbiegu ulicy Krzywoustego z aleją Jana III Sobieskiego, realnie przyczyni się do sprawniejszego dostępu mieszkańców do drogi krajowej nr 98, omijając centrum osiedla – argumentowali mieszkańcy.
Urzędnicy odpowiedzieli na pismo w maju. Pisali m.in.:
– Zadanie to nie jest ujęte w obecnie obowiązującym Wieloletnim Planie Inwestycyjnym miasta na lata 2015-2019. Inwestycja ta będzie analizowana pod kątem możliwości ujęcia w planach inwestycyjnych przy tworzeniu następnej edycji WPI na lata 2020-2024 – wyjaśniała Elżbieta Urbanek, dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki w magistracie.
Mieszkańcy się nie poddają
REKLAMA
Mieszkańcy nie rezygnują więc z dążeń. Kolejna petycja zakłada wpisanie budowy obwodnicy do WPI na lata 2020-2024. Twierdzą, że obszar osiedla Psie Pole-Zawidawie, zamieszkałego przez ponad 27 tys. wrocławian, jest zaniedbany pod względem inwestycji infrastrukturalnych. Oczekiwana przez nich obwodnica "przyczyniłaby się do częściowego rozładowania ruchu samochodowego".
– Planowana budowa trasy tramwajowej na Psie Pole uwzględniona jest we Wrocławskim Programie Tramwajowym jako priorytet dopiero po 2022 roku – podkreślają Mateusz Jędrachowicz i Mateusz Żak ze Stowarzyszenia "Nowy Wrocław", autorzy petycji.
Jak piszą, budowa obwodnicy jest jednym z priorytetów mieszkańców Psiego Pola. Zamknięcie dla samochodów ruchu przez rynek dało mu drugie życie, jednak jednocześnie przyczyniło się do utrudnień w komunikacji.
– Ponadto drogi osiedlowe, takie jak ulica Sycowska, stały się drogami tranzytowymi, przez które biegnie główny ruch samochodowy na osiedlu – zauważają.
Budowa ulicy Nowolitewskiej miałaby rozwiązać te problemy.