Na początku przyszłego miesiąca rozpocznie się budowa parkingu podziemnego obok Hali Stulecia. W obiekcie, który powstanie w miejscu obecnego parkingu od strony wschodniej znajdzie się 770 miejsc postojowych.
O tym, że budowa parkingu ruszy pod koniec tego roku jako pierwsi napisaliśmy wiosną. Od kwietnia 2012 roku trwało opracowanie projektu budowlanego, który sporządzała firma Budimex - wykonawca i dzierżawca obiektu.
- W październiku złożyliśmy wniosek o pozwolenie na budowę. Z kolei we wtorek wybrano najkorzystniejszą ofertę postępowania przetargowego na nadzór inwestorski - mówi Agnieszka Wardawa, rzeczniczka Hali Stulecia.
Nadzorem budowy za kwotę 161 tys. złotych zajmie się Wrocławska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. wraz z partnerem: Biuro Inwestorskie Janusz Rybka z Wrocławia.
Koszt budowy to 60 mln złotych. – Na zasadach koncesji parking wybuduje firma Budimex i później będzie pobierała za niego opłaty przez kilkadziesiąt lat. Hala nie wyłoży na ten cel żadnych środków. Ale właścicielem parkingu będziemy my – podkreślał niedawno w rozmowie z nami Bartłomiej Andrusiewicz, prezes spółki, która zarządza kompleksem.
Łącznie zaparkuje tu nawet 770 pojazdów. Cały obiekt zostanie schowany pod ziemię, na poziomie gruntu będzie istniała tylko jedna kondygnacja. Znajdą się tam informacja turystyczna, pomieszczenia ochrony, toalety oraz wejście i wyjście z parkingu. Miejsca parkingowe będą rozmieszczone równomiernie na trzech poziomach, znajdzie się też podjazd z placem manewrowym i miejscami postojowymi dla VIP-ów w strefie wejściowej Hali Stulecia oraz 20 miejsc postojowych dla autokarów na obrzeżu parkingu, na poziomie terenu.
Termin zakończenia prac to styczeń 2014 roku. Pierwsi kierowcy zaparkują więc tam za 14 miesięcy. Przypomnijmy, że na terenie działki, użytkowanej obecnie jako parking terenowy od ul. Kopernika, pierwotnie znajdował się tymczasowy pawilon Wystawy Budownictwa Ogrodowego, wybudowany w ramach Wystawy Stulecia. Budynek poza funkcją wystawienniczą służył także obsłudze zamiejscowych gości, pełniąc funkcję restauracyjną oraz informacyjną (w dzisiejszym rozumieniu punktu informacji turystycznej). Zamierzenia twórców Terenów Wystawowych, by zachować na stałe pierwotny układ zabudowy, nie udało się zrealizować. Pawilon rozebrano, a działka użytkowana jako ogród ozdobny, była wielokrotnie wykorzystywana jako miejsce dla tymczasowych pawilonów budowanych w celach targowo-wystawienniczych.