Wrocławscy rowerzyści mogą już jeździć po obniżonych krawężnikach (LISTA MIEJSC)

Wrocławscy rowerzyści mogą już jeździć po obniżonych krawężnikach (LISTA MIEJSC)

Wrocław
tuWroclaw.com
tuWroclaw.com
REKLAMA

We Wrocławiu zakończyło się już obniżanie krawężników dla potrzeb rowerzystów. W sumie ułatwienia dla cyklistów wprowadzono w prawie 30 miejscach w mieście. - Wszystkie lokalizacje zostały zgłoszone przez samych rowerzystów - podkreślają urzędnicy. Na obniżenie krawężników z miejskiej kasy wydano 150 tysięcy złotych.

Krawężniki obniżono w prawie trzydziestu miejscach we Wrocławiu.

- Najwięcej krawężników zostało obniżonych w miejscach, gdzie rowerzyści włączają się na drogę rowerową lub jest zjazd z takiej drogi. Wszystkie lokalizacje zostały zgłoszone przez samych rowerzystów – mówi Daniel Chojnacki, oficer rowerowy w magistracie.

Prace pochłonęły 150 tys. złotych. Firmę, która zajęła się obniżaniem krawężników udało się wyłonić dopiero za drugim podejściem. Pierwsze postępowanie na obniżenie krawężników Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta unieważnił.

Jedyną ofertę złożyło wtedy przedsiębiorstwo Drobud, które zaproponowało za obniżenie krawężników ponad 174 tysiące złotych. Za drugim razem ta sama firma zaoferowała cenę o 25 tysięcy niższą. I tym razem cena zadowoliła urzędników.


Lista miejsc, w których obniżono krawężniki:


1. Rondo Reagana – dojazd do parkingów Bike&Ride – obniżenie krawężnika na długości 3 m wraz z likwidacją łańcucha pomiędzy dwoma słupkami w jednym z poniższych miejsc – do ustalenia podczas wizji terenowej.

2. Ul. Plac Grunwaldzki – wjazd z jezdni na chodnik. Usunięcie słupka i obniżenie krawężnika na długości 2 m.

3. Plac Powstańców Warszawy – wjazd z zatoki autobusowej na ciąg pieszo-rowerowy (w rejonie ul. Mazowieckiej, przed mostem) – 2 m.

4. Ul. Klecińska – stara jezdnia – włączenia z drogi rowerowej w starą jezdnię ul. Klecińskiej na jej końcu i początku: a) Odcinek od ul. Strzegomskiej do ul. Szkockiej – 1,5 m (z zabrukiem). b) Odcinek od ul. Szkockiej do ul. Francuskiej – 1,5 m z zabrukiem c) Odcinek od ul. Szkockiej do ul. Francuskiej – z zabrukiem.

5. Ul. Legnicka – wjazd z zatoki na drogę rowerową – 2 m.

6. Ul. Piwna – wjazd do Skweru Adolfa Marii Bocheńskiego od strony ul. Piwnej – obniżenie krawężnika na długości 2 m.

7. Ul. Olszewskiego przy wjeździe do zatoki autobusowej przed skrzyżowaniem z ul. Spółdzielczą w kierunku do centrum – 2 m.

8. Rondo Powstańców Śląskich : niwelacja na przejściach na przedłużeniu Zaporoskiej, Sudeckiej i Powstańców Śląskich a) Rondo – Sudecka – 8 m b) Rondo – Zaporoska – 8 m na przedłużeniu ciągu pieszego na Rondzie c) Rondo – Powstańców – 6 m.

9. Wlot ulicy Wełnianej do Głównej - obniżenie krawężnika z dodatkowym zabrukiem – 2 m.

10. Ul. Józefa Bema-obniżenie krawężnika do wjazdu na drogę rowerową – 1,5 m.

11. Kilińskiego- włączenie na ciąg przy budynku 2x1,5 m.

12. Teatralna - obniżenie na włączeniu do Piotra Skargi na szerokości 2 metrów po obu stronach. Pozostawić 4 m przejścia oraz wyznaczyć 0,5 m przerwy i 2 metrowy przejazd zniwelowany do 0 cm.

13. Most Szczytnicki po stronie zachodniej na szerokości 1,5 metrów.

14. Przejście piesze przez Dyrekcyjną w ciągu Borowskiej – 15 m

15. Zjazd z drogi rowerowej na drogę osiedlową w pobliżu przystanku „Pilczyce” na ul.Lotniczej pomiędzy pętlą tramwajową a Papierniczą – 3 m.

16. Krzywoustego – wlot ul. Rakowej 4 m x 2.

17. Parking przy Moście Grunwaldzkim po jego południowo-zachodniej stronie – 2 m x 2.

18. Przejście piesze na skrzyżowaniu Polaka i Nehringa – 2 m.

19. Skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego i Szewska – 22 m według projektu.

20. Skrzyżowanie Ofiar Oświęcimskich Szewska –1,5 + 3 m.

21. Skrzyżowanie Bernardyńska Pl. Dominikański – 2 m.

22. Skrzyżowanie Most Uniwersytecki Grodzka – 2,3 m i 3,8 m.

23. Plac Dominikański – 3 m.

24. Aleja Hallera od ul. Odkrywców do ul. Grabiszyńskiej – chodnik po stronie parku i nowo budowanego osiedla mieszkaniowego – 2 m i 1 m.

25. Bulwar Dunikowskiego przy Piaskowej - 3,5 m.

REKLAMA
Autor: tm

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA