Wiosną przyszłego roku wrocławianie skorzystają z miejskiej wypożyczalni samochodów elektrycznych. Auta będą mogły jeździć po buspasach i niektórych wyłączonych z ruchu ulicach. To budzi sprzeciw aktywistów.
REKLAMA
Przypomnijmy, niedawno wrocławski magistrat podpisał umowę z firmą Enigma Systemy Ochrony Informacji, która będzie operatorem miejskiej wypożyczalni aut elektrycznych.
Jak zapowiadają urzędnicy, dla uatrakcyjnienia funkcjonalności wypożyczalni, użytkownicy będą mogli jeździć niektórymi wyłączonymi obecnie z ruchu kołowego ulicami (m.in. Szewską, św. Jadwigi czy przez mosty Młyńskie), a także korzystać z buspasów (na takich samych zasadach jak obecnie taksówki).
Jak zapowiadają urzędnicy, dla uatrakcyjnienia funkcjonalności wypożyczalni, użytkownicy będą mogli jeździć niektórymi wyłączonymi obecnie z ruchu kołowego ulicami (m.in. Szewską, św. Jadwigi czy przez mosty Młyńskie), a także korzystać z buspasów (na takich samych zasadach jak obecnie taksówki).
Plany te krytykują wrocławscy aktywiści.
– Naszym zdaniem to niefortunny pomysł, więc zawnioskowaliśmy do prezydenta Dutkiewicza o zmianę planów – podkreślają członkowie Akcji Miasto.
Tłumaczą, że dopuszczenie na buspasach ruchu aut elektrycznych spowoduje opóźnienie tramwajów i autobusów, które już teraz bardzo często jeżdżą spóźnione.
– W ten sposób nie zachęcimy nikogo do rezygnacji z samochodu i przesiadki do komunikacji zbiorowej. Wypożyczalnia aut wręcz może spowodować, że część pasażerów tramwajów i autobusów zacznie korzystać z aut elektrycznych – zaznaczają aktywiści.
W zeszłym tygodniu społecznicy doczekali się odpowiedzi z magistratu na swój wniosek o niewpuszczanie aut elektrycznych na buspasy i zamknięte ulice.
– W dalszym ciągu priorytetem jest dla nas sprawna i szybka komunikacja miejska. Samochody elektryczne będą mogły korzystać tylko z tych buspasów i dróg wyłączonych, na których nie będą blokować ruchu – zapewniali urzędnicy.
To jednak nie przekonało członków Akcji Miasto, którzy znów napisali w tej sprawie do magistratu. Zadali urzędnikom szereg pytań, m.in. o dane, na których opierają swoje twierdzenia, analizy dotyczące wpływu ruchu samochodowego na zamkniętych ulicach na bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów czy zapisy w umowie z operatorem systemu, związane z dopuszczeniem ruchu aut elektrycznych po buspasach.
Poniżej zdjęcie z tramwaju, na którym taksówka blokuje motorniczemu skręt w prawo. Dlaczego się tak dzieje? Bo Urząd...
Opublikowany przez Akcja Miasto na 28 lutego 2017